#TechMix VOL. 341 (przegląd tygodnia)

4 miesięcy temu

Mamy kolejny piątek, a więc czas na przegląd ostatnich siedmiu dni w najnowszych technologiach. Od ponad trzystu tygodni podsumowuję rynek i subiektywnie wybieram najciekawsze premiery i zapowiedzi. Blogową uwagę skupiam na przenośnych i ubieralnych urządzeniach, Internecie Rzeczy, smart domu, czy nowych rozwiązaniach. Wszystko w tematycznych sekcjach, z kilkoma kącikami ciekawostek i przekierowaniami do zestawień publikowanych w ciągu tygodnia. #TechMix vol. 341 to dwudziesty czwarty tydzień 2024 roku, a w nim m.in.:

  • Zobacz też poprzedni #TechMix vol. 340 – Spacetop G1 (foto: )

    za nami Apple WWDC 2024 (co nowego?)

  • Apple Intelligence w iOS 18 (na OpenAI)
  • Jabra opuszcza konsumencki segment słuchawek
  • składane Galaxy Fold i Flip podrożeją
  • jak wygląda poziom przyjęcia iOS 17?

Zapraszam do przeglądu ciekawszych wieści ze świata technologii z okresu 8-14.06.2024 roku, ale i poprzednich przeglądów (wiele z nich mimo upływu czasu jest wciąż aktualnych).


1. #PstryknięteFonem

Przegląd jak zwykle rozpocznę od mobilnej fotografii. Moja foto-sekcja rozwinęła się już dość poważnie, a iż amatorsko lubię sobie „popstrykać” to i trochę zdjęć pokazujących potencjał współczesnych telefonów. Staram się w każdym tygodniu publikować co ciekawsze prace. Część trafia na

, część na X (dawniej Twitter). Nie zawsze udaje się ustrzelić coś efektownego, wiec w zamian linkuję do ogólnej galerii na IG. Zapraszam też do sprawdzania cotygodniowego, regularnego cyklu dot. mobilnej fotografii (w każdą środę):

Zobacz więcej: cotygodniowy przegląd mobilnej fotografii #130

To nie wszystko w mojej fotograficznej sekcji. Właśnie skończyłem testy Honora 90, czyli telefona z dwustumegapikselowym sensorem fotograficznym. Pierwszym tej rozdzielczości, który mogłem sprawdzić w dłuższym kontakcie.

Honor 90 i jego 200 megapikseli (test)

Jak niedawno obiecywałem publikacja moich wrażeń spędzonych z Honorem 90 trafia na blog. Przez cały grudzień i styczeń wrzucałem w przeglądzie poszczególne uwagi na temat możliwości fotograficznych tego średniopółkowca z Androidem, a teraz czas na zbiorcze podsumowanie telefona. Nie czuję bym wydobył wszystko co możliwe z modułu z sensorami, ale i pora roku utrudniała wyjścia z aparatem (tylko w jeden słoneczny dzień miałem chwilę w swoim napiętym harmonogramie, by sprawdzić urządzenie w terenie). Wnioski? Honor 90 to telefon korzystający z kilku flagowych rozwiązań chińskiego producenta. Jeden z wciąż nielicznych, który postawił na sensor 200 megapikseli. Jak wypadł? Poniżej przekierowanie do mojej oceny i kilku zdjęć.

Czytaj więcej: mój test Honora 90


2. CMF Phone 1 (projekt tygodnia)

Nothing stara się oferować oryginalnie wyglądające telefony. Koncentrowało się na średniej półce (wyższej i bazowej), ale od niedawna ma też markę CMF, której wyroby są tańsze. Nie jest oferowana wszędzie. Do tej pory oferta obejmowało tu głównie wearables, ale producent zwiastuje teraz również telefon. CMF Phone 1 nie został jeszcze zaprezentowany, ale poszczególne jego elementy są przedstawiane na kanałach społecznościowych marki. Pierwsze grafiki demonstrują nietypowe wzornictwo, ale też elementy konstrukcji. telefon będzie wyposażony w pokrętło. Do czego? Do dźwięku? A może z opcją programowania do obsługi innych funkcji? Będzie oryginalnie. O wszystkim dowiemy się pewnie niebawem.

Reinventing the wheel. pic.twitter.com/sReOSubTKB

— CMF by Nothing (@cmfbynothing) June 11, 2024


Kącik liczb tygodnia:

  • 341 – to już takie z kolei podsumowanie tygodnia z serii TechMix na moim blogu.
  • 1839 – już tyle dni nie działa mi Surface Pro 3 (ok. pięć lat)
  • 10108 – równo takim z kolei wpisem na moim blogu jest TechMix z tego tygodnia
  • 1000€ – poniżej takiej kwoty ma kosztować flagowy Realme GT6
  • 10014 mm2 – taką (rekordową) powierzchnię ma otrzymać komora w Realme GT6
  • 119$ – tylko tyle ma kosztować smart pierścień ExerRing (crowdfunding)
  • 12.07.2024 – tego dnia w Europie zadebiutują gogle Apple Vision Pro (wybrane kraje)
  • 4000 € – tyle w Europie mają kosztować gogle Apple Vision Pro (+ 115€ za wkładki Zeiss Optical Inserts i + 170€ za wariant z optyką dostosowaną do wady wzroku
  • 6 – tyle lat mają iPhone’y (XS i XR), które otrzymają aktualizację do iOS 18
  • 220€ – jednak tyle kosztować ma Galaxy Watch FE (wcześniej podawano, iż choćby 199€)
  • 35 TOPS – takie możliwości ma Neural Engine w chipie A17 Pro (iPhone 15 Pro) – to pozwoli na działanie Apple Intelligence „on decive” (A16 Bionic z 17 TOPS ma za mało „mocy”)
  • 2% – takie wzrosty odnotował europejski segment telefonów w Q1 2024 | wg Canalys
  • 33.1 mln – tyle telefonów sprzedano w Europie w Q1 2024 | wg Canalys
  • 32% – aż o tyle wzrosła w Europie sprzedaż telefonów premium w Q1 2024 | wg Canalys

European smartphone market to grow by 1% in 2024 as mass-market demand improves.
In Q1 2024, annual shipments grew 2% to 33.1 million units.
Market recovered as macroeconomic conditions eased.
#Android refresh cycle for devices boosted demand. pic.twitter.com/JvXXNPH4rr

— Canalys (@Canalys) June 7, 2024

  • 1 mld $ – na taką kwotę sprzedaży liczą twórcy projektu Humane AI Pin (przenośnego gadżetu, w którym dominującą rolę pełnią algorytmy Sztucznej Inteligencji)
  • 5$ – tyle więcej od premium ma kosztować plan Spotify HiFI | wg Bloomberga
  • 500 mln €- za taką kwotę Voodoo (wydawca gier mobilnych) nabył apkę BeReal (w 2022 roku przedstawiło serwis społecznościowy bazujący postach pokazujących nas bez „pozowania”)
  • 66% – na tylu aktywnych iPhone’ach/iPodach Touch pracuje system iOS 17 | dane do 9.06
  • 14% – na tylu aktywnych iPhone’ach/iPodach Touch pracuje system iOS 16 | dane do 9.06
  • 68% – na tylu iPadach pracuje system iPadOS 17 | dane do 9.06
  • 86% i 77% – na tylu iPhone’ach i iPadach (wyprodukowanych od 2020) pracuje iOS 17
  • 100$ – o tyle droższe mają być składane Galaxy Z Fold6 i Flip6 od swoich poprzedników
  • IP69 – taką certyfikację szczelności otrzyma telefon Oppo F27 Pro+ (Indie)
  • 70W – taką moc ładowania ma otrzymać składany Infinix Zero Flip (pierwszego flip-phone’a marki, w ofercie jest już Fold) | wg certyfikacji FCC potwierdzającej rychłą premierę telefonu
  • 4″ – aż tyle cali ma ekranik na klapce nowego flip-phone’a od Honor – składanego Magic V Flip

3. Apple WWDC 2024 (event tygodnia)

Czerwiec to rok rocznie miesiąc wyznaczony na konferencje WWDC od Apple. Przez kilka dni amerykański gigant z Cupertino prezentuje i zapowiada nowości dla swoich platform. W tym roku w trakcie Worldwide Developer Conference poznaliśmy pierwsze nowinki szykowane dla systemów iOS 18, iPadOS 18, watchOS 11, ale też visionOS 2 dla gogli Visio Pro. Jak zwykle najwięcej informacji pojawiło się w trakcie otwierającego Keynote. W 2024 roku mocny nacisk położono na narzędzia Sztucznej Inteligencji. Apple przedstawiło swoje plany względem adaptacji algorytmów w ramach swojego ekosystemu. Co zatem na jesieni otrzymają w swoich urządzeniach użytkownicy iPhone’ów?

  • przedstawiono Apple Intelligence, które oparto na OpenAI (szkoda, iż tylko dla iPhone’ów 15 Pro)
  • w trybie ciemnym możliwe będzie „ściemnianie” choćby ikon aplikacji
  • iOS 18 pozwoli na jeszcze szersze dopasowanie różnych ustawień i personalizacji systemu (od ekranu głównego, przez centrum kontroli, aż po widgety)
  • system visionOS dla nowych gogli to też zwiastun ich szerszej dostępności (m.in. Europa)
  • tekstowa łączność satelitarna zadziała w formie komunikatora (już nie tylko SOS)
  • w watchOS 11 na zegarkach będzie więcej usprawnień analiz zdrowia i aktywności (w tym nowa apka Vitals z przeglądem stanu organizmu)
  • w iPadOS 18 w końcu zobaczymy aplikację kalkulatora (od razu z analizami matematycznymi z AI)
  • w tvOS będziemy mogli sprawdzać informacje o aktorach (jak w X-Ray na Amazon Prime Video)
  • Siri ma być inteligentniejsza o nowości Sztucznej Inteligencji
  • aplikacja Zdjęcia zyska narzędzia AI i funkcje dla galerii zdjęć
  • wyróżniono aplikacje i gry w ramach Apple Design Awards 2024

Przygotowałem podsumowanie nowości z tegorocznego WWDC. W przeglądzie znajdziecie najważniejsze informacje w możliwie zwięzłym artykule.

Czytaj więcej o: najciekawsze wieści z Apple WWDC 2024

4. Czerwcowy Feature Drop dla Pixeli (aplikacja tygodnia)

Smartfony Google Pixel są już oficjalne dostępne w Polsce, więc o aktualizacjach Feature Drop milej napisać. Do tej pory interesowały głównie fanów marki, którzy nabywali telefony przez dostępne w kraju drogi dystrybucji (kilka sklepów miało taką ofertę). Dziś wchodząc do elektromarketów widzę już oddzielne wysepki z logo Google, a więc w pełni oficjalną sprzedaż urządzeń.

Google w Pixelach oferuje sporo ciekawych rozwinięć Androida. Funkcji, które często są przez dłuższy czas na wyłączność (albo klasycznymi exclusive’ami). W każdym miesiącu telefony, ale i tablety oraz zegarki Pixel (tych jeszcze u nas nie ma) proponują aktualizacje możliwości. W tzw. Feature Drop na czerwiec jest kilka interesujących opcji.

  • Gemini Nano (AI) dociera do Pixeli 8 i Pixeli 8a
  • Pixele 8 zyskały wsparcie trybu dużego ekranu, tj. możliwości podłączenia telefona do zewnętrznego monitora przez port USB-C
  • telefony zyskały też Find My Device, czyli niedawno uruchomiony serwis do odszukiwania urządzeń (nawet gdy urządzenie się rozładuje)
  • smartfony Pixel automatycznie wykryją najlepsze ujęcie w trybie HDR+
  • poprawiono też procesy transkrypcji (ale nie wiem dla których języków)
  • zegarki Pixel Watch 2 otrzymały detekcję wypadków samochodowych, precyzyjniejsze wykrywanie upadków, ułatwienia płatności z PayPal (w trybie zbliżeniowym) oraz ulepszenia aplikacji Google Home na nadgarstku (więcej opcji kontroli domu)
  • Pixel Tablet otrzymał ulepszenia w zakresie trybu smart home (wyraźniejsze powiadomienia z dzwonków do drzwi, nowy widget ulubionych dla Google Home oraz szybszy dostęp do urządzeń dodanych do platformy

Kącik ciekawszych premier i zapowiedzi:

Nie sposób napisać o wszystkich premierach tygodnia, zwłaszcza w tygodniu wielkich targów elektroniki użytkowej. Od trzysetnego TechMixa lista będzie rozwijana o wyjątkowe cechy wybranych przeze mnie urządzeń (w nawiasach). Same nazwy nie muszą wiele mówić, a z jakiejś uwagi na tej liście sprzęt się znalazł. O wybranych jednostkach nieco więcej w przeglądzie najciekawszych premier targów IFA (link podałem kilka podpunktów wyżej).

  • Qualcomm po cichu przedstawił chip Snapdragon 6s Gen 3 (ma adekwatności podobne do Snapdragona 695 i Snapdragona 4 Gen 1, nie jest to jednak sukcesor Snapdragona 6 Gen 1)
  • smartfon Infinix Unveils NOTE 40 Series Racing Edition z BMW Designworks
  • tablet MatePad SE 11 z rysikiem (jeszcze brak ceny i dostępności)
  • system vision OS 2 (dla gogli Vision Pro) – premiera jesienią
  • słuchawki Jabra Elite 10 i Elite 8 Active z etui z LE Audio
  • czytnik książek Onyx BOOX Go Color 7 z kolorowym E Ink Kaleido 3 i Androidem 12
  • smartfon HTC U24 pro (z potrójnym aparatem 50 mpx)
  • Garmin dodał wsparcie YouTube Music na swoich zegarkach
  • składany Honor Magic V Flip (Chiny) – pierwszy tej marki
  • PRZECIEK: niedługo premiera tabletu Redmi Pad SE 8.7 4G (międzynarodowo)
  • ZAPOWIEDŹ: 12 lipca gogle Vision Pro w Europie (Niemcy, Francja i Wielka Brytania)
  • ZAPOWIEDŹ: 12 czerwca premiera Honor 200 (Polska)
  • ZAPOWIEDŹ: 18 czerwca premiera serii Oppo Reno12 (Europa)
  • ZAPOWIEDŹ: 20 czerwca europejska premiera Realme GT6
  • ZAPOWIEDŹ: 25 czerwca chińska premiera składanej Mororoli Razr 50
  • ZAPOWIEDŹ: 24 czerwca premiera zegarka Galaxy Watch FE (to w praktyce Watch 4)

Samsung extends the power of its advanced health monitoring technology to even more users with the launch of the first #GalaxyWatchFE.

— Samsung Mobile (@SamsungMobile) June 13, 2024


5. Light Phone III (smartfon tygodnia)

Light Phone z założenia miał być możliwi minimalistycznym telefonem, którego głównym celem jest walka z uzależnieniem od smart funkcji naszych kieszonkowych mini komputerków. Dzisiaj telefony nie służą głównie do dzwonienia, choć przez cały czas są przede wszystkim komunikatorami. Ich szerokie możliwości przykuwają nas do ekranu na większość część dnia. Trzecia generacja Light Phone wciąż ma stawiać na koncepcję prostoty, ale tym razem e-papierowy ekran zastąpiono panelem OLED.

Ekran jest może w technologii OLED, ale interfejs wciąż mono. Czarno-biały format sprzyja prostocie, a technologia OLED przy czarnym kolorze jest bardzo oszczędna (bo diody nie świecą). Light Phone III wciąż jest bardzo prosty, ale zyskał chip NFC do płatności zbliżeniowych. Producent zauważa braki i stara się je z generacji na generację uzupełniać. przez cały czas wśród funkcji „brakuje” aplikacji społecznościowych, czy choćby skrzynki mailowej. Jest jednak kamerka, prosty odtwarzacz muzyczny, kalendarz, notatki głosowe, budzik i alarm oraz SMSy.

Telefonik nieco urósł, choć adekwatnie przy tym zakresie opcji wcale nie musiał. Producent chwali się poziomem bezpieczeństwa, bo Google nie może tu śledzić wielu danych. W sumie, nie ma specjalnie czego. Mimo braku wielu rozwiązań, w środku wzmocniono podzespoły. Dołożono RAM i to sporo, bo z 1 do aż 6 GB. Jest 128GB na dane i nowszy chip od Qualcomm. Powiększono też baterię (nie ma już przecież e-tuszu). Udało się też dostarczyć czytnik palca. To wszystko za aż 800$! Poprzednik kosztował 300$. W trybie crowdfundingowym cena jest atrakcyjniejsza, bo „tylko” 400$. Realizacja dopiero w styczniu 2025.

Czytaj więcej o: smartfony tygodnia #126

6. Nowe generacje Jabra Elite 10 i Elite 8 Active (wearables tygodnia)

Właśnie się dowiaduję (w chwili pisania tego fragmentu), iż Jabra wychodzi z konsumenckiej sekcji słuchawek. To szokująca dla rynku informacja, szczególnie w momencie prezentacji nowych TWS przez jedną z marek-córek… Mimo wszystko, przedstawiono drugie generacje modeli Jabra Elite 10 i Elite 8 Active. Obie wariacje z ciekawymi ulepszeniami (poprzednie odmiany debiutowały w sierpniu zeszłego roku). Jak się pewnie domyślacie, stylistycznie jest bez zmian. Upgrade dotarł do środka.

Nowe etui z transmitterem dla Jabra Elite 10 (2 gen) sprawdzi się np. w samolocie. Foto: globenewswire.com

Jabra Elite 10 i Elite 8 Active otrzymały etui z LE Audio, czyli opcją wykorzystania dowolnego źródła z portem USB-C lub 3.5 mm jako bezprzewodowego transmittera dla słuchawek. To coraz popularniejsze rozwiązanie w słuchawkach klasy premium. Przewagą nad rywalami ma być chip, który maksymalnie zredukuje opóźnienie. Możliwy będzie tu choćby odsłuch w jakości Hi-Fi. Oba modele słuchawek zyskały w drugiej generacji poprawę aktywnej redukcji szumów (ANC stłumi dwa razy większą ilość szumów). Udoskonalenia są tu głównie w wewnętrznych mikrofonach oraz algorytmach dla konkretnych częstotliwości (czyli adaptacyjność).

Co jeszcze? Widzę też poprawki w trybie HearThrough (wyraźniejsze dźwięki na zewnątrz przez Natural HearThrough). Tutaj odszumianie wiatru jest dwa razy skuteczniejsze przez wspomniane wyżej algorytmy.

Model Elite 8 Active z Dolby Audio i Elite 10 z Dolby Atmos ze śledzeniem ruchów głowy mają poprawione efekty spatial. Oba modele otrzymały też poprawki jakości w trybie zestawu słuchawkowego (lepsze tłumienie to wyraźniejsze rozmowy). Wszystkie pozostałe parametry w słuchawkach są bez zmian. Hearables oczywiście podrożały. Konkretnie o 30 dolców. Elite 10 (2. gen) wyceniono na 280$, a Elite 8 Active (2. gen) na 230$.

Czytaj więcej o: wearables tygodnia #117


Kącik ciekawostek tygodnia:

Na plus:

  • Facebook Messenger uruchamia Communities bez potrzeby działania w obrębie Facebook Group (czyli wszystko funkcjonuje na wzór WhatsApp Communities)
  • pierwsze rendery zegarka Google Pixel Watch 3 z przecieków wskazują na ten sam design
  • składany iPhone zastosuje raczej format składania z ekranem zewnętrznym na wzór Huawei Mate Xs 2 (jak zdecydowana mniejszość aktualnych propozycji) | wg Jeffa Pu
  • Windows może niebawem zyskać File Explorer z Androida (przez Phone Link w trybie bezprzewodowym, czyli bez konieczności podłączania telefonu przez USB-C) | 9to5Google
  • Spotify HiFi dotrze do serwisu streamingowego pod koniec roku | wg Bloomberg
  • polubienia postów w serwisie X staje się prywatne dla wszystkich

Na minus:

  • wyższa jakość dźwięku w Spotify HiFi będzie kosztować dodatkowe 5$ (Apple i Tidal nie każą użytkownikom dopłacać do lepszej jakości muzyki)
  • tylko iPhone 15 Pro i 15 Pro Max otrzymają wraz z iOS 18 algorytmy Apple Intelligence (z uwagi na mocniejszy układ A17 Pro). Tylko na tych modelach AI może działać on-device (jest szansa, iż część funkcji AI w iOS 18 będzie działać w ramach Private Cloud Compute)
  • Jabra ogłosiła, iż wychodzi z konsumenckiego segmentu słuchawek

Neutralne:

  • słuchawki Galaxy Buds3 Pro otrzymają nowy format (z pałeczką a’la AirPods) | Evan Blass (@evleaks)
  • Apple może w przyszłości wdrożyć algorytmy Gamini AI w swoim iOS (teraz jest OpenAI)
  • Phil Spencer (CEO z Microsoftu) „potwierdził, iż powstaje Xbox Handheld | IGN
  • Spotify ma wyświetlać spersonalizowane banery i wiadomości na podstawie naszych zachowań w aplikacje serwisu streamingowego (coś szerszego od Wrapped)
  • Elon Musk zapowiada, iż po integracji iOS z OpenAI zablokuje użytkowanie iPhone’ów w swoich firmach (z uwagi na bezpieczeństwo spraw swoich marek)
  • LinkedIn przez generatywne narzędzia AI pozwoli zbudować resume i listy motywacyjne

7. Yale Dot (smart home tygodnia)

Yale Dot (foto: yalehome.com)

O tym akcesorium ekosystemu Yale już w smartdomowych przeglądach pisałem. Moduł Yale Dot to rozwinięcie zabezpieczeń marki Yale o element zbliżeniowy dla wirtualnych kluczy dostępnych w telefonie. Ma być szybszą i wygodniejszą (lub po prostu uzupełniającą) opcją dla już wcześniejszych opcji dostęp do smart zamków Linus (już dwóch generacji).

Yale Dot to modulik z chipem NFC, pozwalający na zbliżeniowe otwieranie smart zamków zbliżaniem telefonów do wygodnie umiejscowionego punktu („dot”). Sprawdzi się to m.in. wobec gości w ramach zaufanego dostępu. Każdy zamek może obsłużyć do pięciu takich punktów. Paczkę z trzema Dotami wyceniono na ok. 30€.

Czytaj więcej o: smart home tygodnia #107

8. Resident Evil 7 i remake 2 na iOS (gaming tygodnia):

Powoli zaczyna przybywać mocnych gier na mobilne platformy. Niestety, łączy się to z mocą obliczeniową telefonu. Apple chce na iOS i iPadOS tytuły AAA, ale cięższe pozycje będą wymagać mocniejszych i droższych urządzeń. Na iPhone’a 15 Pro lub iPady z chipami M (no i oczywiście wszystkie przyszłe modele z równie dobrymi układami) zmierzają kolejne konkretne gry. W trakcie WWDC pojawiły się informacje o Resident Evil 7 Biohazard i Resident Evil 2 Remake. Capcom zapowiedział, iż oba są już w produkcji i oba zaoferują „konsolową jakość”. Mają wykorzystywać silnik RE Engine oraz apple’owskie MetalFX Upscaling, by dostosować wydajność pod iPhone’y i iPady.

Welcome to the family, son!

Resident Evil 7 biohazard joins Apple’s family on July 2nd, coming to iPhone 15 Pro models and every iPad and Mac with the M1 chip or later!

Resident Evil 2 is also in development for iPhone, iPad, and Mac. pic.twitter.com/bjSi7svSBS

— Resident Evil (@RE_Games) June 10, 2024

  • Resident Evil 7 Biohazard (w oryginale z 2017) to pierwszy z serii z widokiem FPS. Podobało mi się, iż w tej odsłonie mocniej postawiono na tryb survival horror, a więc core z początków RE. W tym tytule zadaniem Ethana Wintersa jest odszukanie zaginionej żony (w tajemniczej posiadłości w Luizjanie). Capcom obiecuje DLC Not A Hero w pakiecie oraz opcjonalną Gold Edition (a End of Zoe, Banned Footage Vol. 1 i Vol. 2, Survival Pack oraz tryb trudności Madhouse. Oczywiście z systemem sterowania dopasowanym do ekranów telefona i tabletu (z automatycznym przeładunkiem broni). Na szczęście nie zabraknie wsparcia dla kontrolerów z MFi. Premiera 2. lipca.
  • Resident Evil 2 Remake to z kolei tytuł z 2019 roku, a oryginalnie z końca lat dziewięćdziesiątych. Odświeżona wersja ma po prostu poprawki graficzne. Tutaj nie podano jeszcze daty premiery, ani też specyfikacji. Być może nie będą aż tak restrykcyjne (i zagramy też na starszych iPadach i iPhone’ach). Trzeba poczekać na więcej wieści odnośnie przeniesienia gry.

Z najważniejszych informacji: oba tytuły będę oferowały w App Store opcję demo (za całość trzeba będzie jednak oczywiście zapłacić). Nie przedstawiono jeszcze cennika, ale na pewno będzie drożej niż za aktualne gry z serii Resident Evil dostępne w sklepiku Apple (RE 4 – ok. 30$ i RE Village – ok. 16$).

9. Fusion Keyboard 2.0 (crowdfunding tygodnia)

Przenośna klawiatura ma ograniczone gabaryty, a przez to trudniej zmieścić na niego układ przycisków QWERTY z pozostałymi klawiszami funkcyjnymi. Tym samym peryferia te mają też mniej przestrzeni na tzw. „gładziki”. w tej chwili trackpad służy nie tylko w laptopach, ale i tabletach (zarówno tych z Androidem, jak i w iPadach). Twórcy Fusion Keyboard 2.0 zaoferują sprytne (choć nie wiem czy idealnie funkcjonujące) połączenie gładzika z przyciskami. Gesty wykorzystamy na powierzchni przycisków. Klawiatura jest zatem jednym wielkim trakcpadem. Jak pewnie zauważyliście, „2.0” oznacza drugą generację gadżetu. choćby przypominam sobie, iż o pierwszym już kiedyś na blogu pisałem.

Druga generacja klawiatury od koreańskiego start-upu (który teraz nazywa się Mokibo) zamieni optyczne czujniki podczerwieni na warstwę dotykową. Multidotykowe sterowanie w Fusion Keyboard 2.0 powinno być zatem nieco precyzyjniejsze. Przestrzeń reagująca na palce zajmuje 76% QWERTY (centralnie), co, jak widać na załączonych obrazkach, jest znacznie przestrzenniejsze od gładzików innych klawiaturek do tabletów. W zakresie gestów są wszystkie typowe, które znamy z laptopów. Klawiatura na Bluetooth ma działać z iPadOS/iOS, Androidem, Windowsem oraz macOS.

  • Cena w crowdfundingu: od 89$ za model w rozmiarze Universal (finalnie 139$), od 99$ za model dla iPadów Pro 11″ (finalnie 159$) i od 105$ za model dla iPadów Pro 12.9″ (finalnie 169$)
  • Premiera: czerwiec 2024
  • Wyróżnienie za: spory „gładzik” na przyciskach klawiatury
  • Znalezione na Kickstarterze

10. GeForce Now w pakiecie Ultimate (testy tygodnia)

Czas na długo zapowiadany test usług GeForce Now w pakiecie Ultimate. Moje gamingowe przeglądy w sekcji streamingowej już od wielu miesięcy uwzględniają coczwartkowe aktualizacje katalogu GeForce Now. Czas na ocenę usługi NVIDIA. Od jakiegoś czasu grałem w chmurze na kilku różnych urządzeniach.

Przyjrzałem się możliwościom i jakości gry w ramach cloud gamingu. Sprawdziłem zabawę mobilnie, na ekranie telewizora, ale też samego komputera. GFN oceniałem z perspektywy zwolennika strumieniowania gier. Wciąż widzę w nim ogromny potencjał. Jak w moich oczach wypadł GeForce Now Ultimate? Przygotowałem spory artykuł na temat platformy. Kilka uwag, dostrzeżone zalety, ale też kilka spraw, które twórcy powinni w najbliższym czasie rozwiązać, by nie podzielić losów Google Stadia.

Czytaj więcej o: Mój test serwisu GeForce Now (Ultimate)


O czymś w TechMix’sie zapomniałem? Wrzucajcie w komentarzach lub hashtagu #TechMix co interesującego w zeszłym tygodniu mogłem pominąć. Za tydzień kolejny TechMix! Już gromadzę info!

Idź do oryginalnego materiału