Te telewizory OLED są najpopularniejsze w Europie. 10 milionów sprzedanych modeli!

5 dni temu
LG pochwaliło się nie lada osiągnięciem. Koreańska firma osiągnęła pułap 10 milionów sprzedanych na terenie Europy telewizorów OLED! Tym samym odbiorniki tej marki utrzymują status najpopularniejszych na rynku.


Telewizory OLED od LG najpopularniejsze w Europie. 10 milionów egzemplarzy w domach
Firma LG Electronics ogłosiła istotny kamień milowy w branży: jako pierwsza marka przekroczyła próg 10 milionów sprzedanych telewizorów OLED w Europie1. To przełomowe osiągnięcie, zrealizowane w drugim kwartale 2025 roku, odzwierciedla niezmienne zaufanie europejskich konsumentów do technologii LG OLED jako wyznacznika jakości obrazu w segmencie telewizorów premium. Od ponad dekady LG pozostaje liderem rynku telewizorów OLED, konsekwentnie przesuwając granice możliwości technologii wyświetlaczy opartych na emisji organicznej, budując jednocześnie dziedzictwo innowacji i doskonałości na globalnym rynku urządzeń premium.
fot. LG
Dominacja w europejskim segmencie OLED klasy premium
Według Omdia – globalnej firmy zajmującej się badaniami rynku – w kwietniu 2025 roku firma LG przekroczyła próg 10 milionów sprzedanych telewizorów OLED w Europie. Od momentu wprowadzenia na rynek pierwszego telewizora OLED w tym regionie w 2013 roku LG systematycznie zwiększa swoją obecność, osiągając kolejne kamienie milowe sprzedaży: 2 miliony w 2019 roku, 4,9 miliona w 2021 roku, 8 milionów w 2023 roku i 9,5 miliona w 2024 roku.
fot. LG
Tylko w pierwszym kwartale 2025 roku firma LG sprzedała w Europie około 391 100 telewizorów OLED, utrzymując dominujący udział w rynku na poziomie 56,4% i pozostając liderem na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Niemcy i Francja. w tej chwili więcej niż co drugi telewizor OLED sprzedawany w Europie nosi logo LG – to dowód dużej popularności marki i zaufania konsumentów.
fot. LG
Telewizory LG serii C, a w szczególności najnowszy model C5, przez cały czas jest najlepiej sprzedającym się telewizorem OLED w regionie. Oferując ulepszone wrażenia wizualne, staje się preferowanym wyborem wśród konsumentów.
12 kolejnych lat globalnego przywództwa w segmencie telewizorów OLED
LG utrzymało pozycję globalnego lidera w segmencie telewizorów OLED – w 2024 roku firma osiągnęła 52,4% udziału w światowej sprzedaży, co oznacza 12. z rzędu rok na czele tego rynku. Ten sukces to rezultat konsekwentnego doskonalenia jakości obrazu i dźwięku, wdrażania innowacji i personalizacji opartej na sztucznej inteligencji.
Sercem telewizorów LG OLED jest procesor α (Alpha) AI, zaprojektowany z myślą o jak najlepszej jakości obrazu i dźwięku. Stały rozwój technologiczny – w tym zwijane, transparentne, bezprzewodowe oraz trzykrotnie jaśniejsze panele OLED, a także hiperpersonalizowane treści oferowane przez platformę webOS – przyczynił się do umocnienia pozycji LG w segmencie telewizorów premium.
fot. LG
Debiut przełomowych innowacji w ofercie telewizorów OLED 2025
W tym roku w Europie zadebiutował pierwszy na świecie przezroczysty i całkowicie bezprzewodowy telewizor 4K OLED firmy LG. W maju trafił na rynek w Niemczech i Hiszpanii, a w czerwcu pojawi się w sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Francji. Produkt ten wyznacza nowy etap w rozwoju technologii i wzornictwa, podkreślając konsekwentne dążenie LG do oferowania coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań.
Linia LG OLED evo 2025 została wyposażona w funkcję Brightness Booster Ultimate, która zapewnia choćby trzykrotnie wyższą jasność w porównaniu z konwencjonalnymi wyświetlaczami OLED, oferując bardziej dynamiczny i realistyczny obraz. Dzięki głębokiej czerni, precyzyjnemu odwzorowaniu kolorów oraz certyfikatom UL Solutions, Intertek i TÜV Rheinland, wyświetlacze te zachowują wysoką jakość obrazu w każdych warunkach oświetleniowych.
Nowe modele LG OLED, oparte na procesorze α11 AI Gen2, inteligentnie skalują treści o niższej jakości z precyzją na poziomie pikseli i wykorzystują technologię Dynamic Tone Mapping Pro do szczegółowego dopasowania parametrów obrazu HDR10 – rozwiązanie idealne zarówno dla twórców, jak i wymagających widzów. Udoskonalone funkcje oparte na sztucznej inteligencji – takie jak AI Remote, Voice ID, wyszukiwanie wspierane przez modele językowe (LLM) czy proaktywny chatbot – zapewniają spersonalizowane i intuicyjne doświadczenie użytkownika już od chwili włączenia telewizora.
Najwyższe oceny od najbardziej zaufanych ekspertów w Europie
Telewizory LG OLED niezmiennie otrzymują najwyższe oceny od czołowych organizacji konsumenckich w całej Europie – zajmując pierwsze miejsca w rankingach aż w 12 krajach2, w tym w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech i Hiszpanii. W Wielkiej Brytanii marka LG została po raz piąty z rzędu wyróżniona tytułem „Marki Roku” w kategorii domowej rozrywki przez Which? Awards, a modele OLED G4 i C4 uzyskały imponujące oceny na poziomie 80 punktów.
Wzornictwo pozostaje jednym z wyróżników telewizorów LG OLED. Modele takie jak OLED T zdobyły prestiżowe nagrody, w tym iF Design Award oraz Red Dot Design Award. Zaangażowanie LG w zrównoważony rozwój zostało docenione piąty rok z rzędu poprzez certyfikaty Reducing CO₂ i Measured CO₂ przyznane przez organizację Carbon Trust. LG OLED evo G4 został uznany za "Najlepszy telewizor 2024 roku" w corocznym teście, który przeprowadził w listopadzie brytyjski serwis HDTVTest.
fot. LG
Świętowanie 10 milionów sprzedanych telewizorów OLED z ekskluzywnymi promocjami
Aby upamiętnić swoje osiągnięcia i wyrazić wdzięczność swoim europejskim klientom, LG uruchomiło akcję LG Streaming Week 2025, oferując bezpłatne i zniżkowe subskrypcje od partnerów streamingowych w całej Europie za pośrednictwem dedykowanej aplikacji, którą można pobrać z Apps lub LG Content Store.
Oprócz globalnych promocji – takich jak oferta Apple TV+, w ramach której trzymiesięczny dostęp do biblioteki Apple Originals oraz innych treści można uzyskać za 9,99 zł miesięcznie3 – LG wprowadza również akcje lokalne, dostosowane do języka i preferencji odbiorców.
W Polsce klienci mogą skorzystać m.in. z następujących promocji:
Idź do oryginalnego materiału