Początek 2025 r. stoi pod znakiem niemałych promocji w salonach Hyundaia. Obniżki podkręcono do tego stopnia, iż tak tanio nie było choćby na Black Friday. Właśnie wtedy sprawdziliśmy, ile kosztuje nowy crossover Hyundai Bayon i wydawało się, iż taniej się już nie da. Okazało się, iż jednak się da.
Hyundai Bayon to bardzo interesujący crossover, którego opisywaliśmy szerzej podczas naszej wyprawy nim na ORLEN 80. Rajdu Polski. Zeszłoroczny lifting, a zwłaszcza szeroki pas LED z przodu sprawił, iż jest to jeden z najładniejszych B-SUV-ów na rynku. Początkowo jego cena katalogowa zaczynała się od 89 900 zł. Okazało się, iż jest z czego schodzić. Teraz ceny wszystkich wersji obniżono o 11 tys. zł.
Nowy crossover Hyundaia jest tańszy niż w Black Friday
W najbiedniejszej wersji wyposażenia Pure, Hyundai Bayon kosztuje już zaledwie 78 900 zł. Tak tanio nie było choćby w Black Friday, gdy ceny startowały od poziomu o tysiąc złotych wyższego. Nowy crossover Hyundaia oferuje w tej cenie 79-konną jednostkę 1.2 MPI, której największą zaletą jest fakt, iż jest LPG-friendly. Fabryczną instalację gazową możemy mieć już przy odbiorze auta za dopłatą 6 739 zł. Najsłabszy silnik w gamie współpracuje z 5-biegową skrzynią manualną, z którą zużyjemy średnio 5,6 l benzyny na 100 km.
Na wyposażeniu wersji Pure bez dopłaty lakier perłowy Mangrove Green Pearl oraz, co ważne, sporo asystentów bezpieczeństwa. choćby w tak taniej wersji nie posępiono 10,25-calowym ekranem multimedialnym z usługami Hyundai Live. Zobaczymy na niej obraz z kamery cofania, a parkowanie ułatwią też tylne czujniki. Klimatyzacja jest co prawda manualna, ale nawiewy są dostępne dla obu rzędów siedzeń. Jak to w biedzie, auto dostaniemy na 15-calowych stalówkach, ale za to z oponami premium, czyli Michelin. Pełna lista wyposażenia podstawowego jest wypunktowana w promocyjnym cenniku (rocznik modelowy 2025 wyprodukowany w 2024 r.).
Bogate wersje w jeszcze niższych cenach
Wyposażenie można oczywiście imponująco ubogacić nie tylko szeregiem bajerów w kabinie. W ofercie są też lepsze silniki 1.0 T-GDI o mocy 100 KM. Dla tej jednostki można wybrać między 6-biegową skrzynią manualną lub 7-stopniowym automatem. W przypadku manuala, aktualne promocje pozwalają kupić za mniej niż 90 tys. zł 100-konnego Bayona w wersji wyposażenia Smart. To wersja z reflektorami LED i doświetlaniem zakrętów, wspominaną wcześniej ozdobną listwą LED na przodzie, podgrzewaniem foteli, klimą automatyczną, cyfrowymi zegarami czy czujnikiem deszczu. Co ciekawe, choćby najbogatsza odmiana Executive jest w tej chwili dostępna w cenie poniżej 100 tys. zł (97 900 zł), jeżeli wystarczy nam manual.