Tablety hitem III kwartału - lider bez zmian

1 dzień temu

Światowe dostawy tabletów wzrosły w trzecim kwartale 2024 r. o 20,4% osiągając łącznie 39,6 mln sztuk.

Tak przynajmniej wynika ze wstępnych danych International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly Personal Computing Device Tracker.

Apple sprzedało 12,6 miliona urządzeń, odnotowując w tym kwartale skromny wzrost o 1,4% rok do roku. Sezon powrotu do szkoły pomógł zwiększyć sprzedaż nowo wprowadzonego modelu iPada Air. Nowy iPad Pro osiągnął wyniki poniżej oczekiwań, ponieważ jego ceny są zbyt wysokie i nieatrakcyjne na rynkach wschodzących.

Samsung miał świetny 2Q24 z 7,1 mln dostaw i wzrostem o 18,3% rok do roku. W ciągu kwartału firma wprowadziła na rynek więcej tabletów klasy premium, w tym Galaxy Tab S10 Ultra i Galaxy Tab S10+ z funkcjami sztucznej inteligencji. W trzecim kwartale ich low-endowe modele Galaxy A9 napędzały sprzedaż w większości regionów. Wdrożenia B2B również odegrały kluczową rolę w napędzaniu dostaw dla Samsunga.

Amazon.com powrócił do pierwszej piątki i zapewnił sobie trzecią pozycję w 3Q24 z dostawą 4,6 miliona sztuk i wzrostem o 111,3% rok do roku. Pod koniec kwartału firma odświeżyła swój model Fire HD 8 o kilka nowych narzędzi AI. Sprzedaż w 3Q24 pochodziła głównie z ofert Prime Day. Sprzedawca miał w tym roku dwa Prime Days i oferował zniżki na większość swoich modeli.

Huawei pozostał na czwartej pozycji w tym kwartale i odnotował solidny wzrost o 44,1% rok do roku i dostawy na poziomie 3,2 miliona sztuk. Huawei wprowadził kilka nowych produktów zarówno na rynek konsumencki, jak i komercyjny, co pomogło zwiększyć wzrost sprzedaży w 3. kwartale. Wśród tych nowych modeli, MatePad SE 11 znacząco przyczynił się do wzrostu ze względu na konkurencyjną cenę.

Lenovo spadło w tym kwartale na piątą pozycję. Mimo to sprzedaż firmy wzrosła o 14,7% rok do roku z 3 milionami dostarczonych urządzeń. Ze względu na niższą bazę porównywalną w 3. kwartale 2023 r., większość regionów odnotowała wzrost w tym kwartale. Odnotowano również znaczną poprawę wyników na rynku biznesowym. Największy wzrost odnotowano w ChRL i Europie Zachodniej.

Idź do oryginalnego materiału