W związku z nieubłagalnym, wrześniowym początkiem roku szkolnego, przełom sierpnia i września to okres gorących zakupów – okres, w którym rodzice pośpiesznie kupują zeszyty, książki, szkolne przybory i inne szpargały dla swoich pociech. Ale ile i na co dokładnie Polacy wydadzą w ramach szkolnych zakupów w 2024 roku? Huawei przeprowadził badanie, które daje na to pytanie odpowiedź. Jego wyniki mogą pod kilkoma względami zaskakiwać.
Przełom sierpnia i września to czas promocji, a rodzice z nich chętnie korzystają
W czasie powrotu do szkoły trudno trafić na sklep, który nie oferuje promocji pokroju „back to school”. No cóż, takie promocje zwracają uwagę i cieszą się dużym zainteresowaniem. Badanie Huawei pokazało, iż w tym roku z promocji z okazji powrotów do szkoły skorzysta aż 64 procent ankietowanych.
Polacy najchętniej skorzystają z promocji, które obejmują ubrania (25%), książki i przybory do szkoły (po 21%), sprzęt elektroniczny (13%) oraz kosmetyki (10%). Część osób sięgnie też po obniżki dotyczące wycieczek w biurach podróży (10%), a także AGD i sprzętu sportowego (po 8%).
Jak można się domyślić, wiele osób korzysta z promocji „back to school” nie tylko z myślą o swoich dzieciach, ale również z myślą o sobie. Przeważająca część ankietowanych (63%) zamierza kupić przybory szkolne dzieciom, ale już ubrania, sprzęt elektroniczny, AGD, wycieczki oraz bilety lotnicze przede wszystkim sobie lub całej rodzinie.
Jeśli chodzi o sprzęt elektroniczny, to na przełomie sierpnia i września planuje go kupić 13% Polaków (w porównaniu do 9% w ubiegłym roku). W tej kategorii nasi rodacy będą polować głównie na telefony i słuchawki (odpowiednio 73% i 71%), z czego tylko 1/5 zamierza szukać ich dla dzieci. Również laptopy i tablety cieszą się zainteresowaniem, bo są one celem 63% i 62% Polaków, ale tylko 15% laptopów i 25% tabletów ma być przeznaczona dla uczniów. Promocji na smartwatche będzie szukać 61% procent kupujących (20% dla dziecka).
„W Polsce okres powrotu do szkoły jest coraz powszechniej kojarzony z promocjami na sprzęt elektroniczny. Już 19% Polaków wskazuje ten czas jako opłacalny moment na zakup urządzeń z tej kategorii, co stanowi znaczny wzrost w stosunku do ubiegłego roku, gdy zaledwie 13% z nas miało taką świadomość. I trudno się dziwić takiemu trendowi. Z jednej strony zarówno studenci, jak i uczniowie coraz chętniej korzystają podczas nauki m.in. z tabletów, na których mogą łatwo notować i potem efektywnie powtarzać materiał. Z drugiej strony okres ten obfituje w liczne, atrakcyjne okazje, np. na laptopy, słuchawki czy właśnie tablety.”, powiedziała Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.
Polacy wydają w tym czasie niemało
Jak wiadomo, na wyprawkę szkolną można wydać naprawdę sporo. A ile Polacy planują wydać w okresie powrotu do szkoły w tym roku? Na takie produkty jak przybory szkolne, ubrania, kosmetyki, AGD, wycieczki i sprzęt sportowy 41% kupujących jest skłonna przeznaczyć do 500 złotych. 26% może wydać od 501 do 1000 złotych, 17% od 1001 do 2000 złotych, a 12% powyżej 2000 złotych.
Jeśli chodzi o wydatki na sam sprzęt elektroniczny, to 17 procent Polaków chciałby się zmieścić w kwocie 500 złotych, 27% w przedziale cenowym od 501 do 1000 złotych, a 23% w przedziale od 1001 do 2000 złotych. Aż 26% planuje wydać na telefon, słuchawki czy smartwatch ponad 2000 złotych.
A Ty ile już wydałeś z okazji powrotu do szkoły w 2024 roku? Ile jeszcze zamierzasz wydać? Podziel się w komentarzu.
Źródło: Huawei, fot. tyt. Huawei