Synchronizacja Google Keep – jak przebiega i dlaczego jest ważna?

1 rok temu

Spis treści

  • Google Keep – co to jest?
  • Na czym polega synchronizacja w Google Keep?
    • Jak często dane w Google Keep się synchronizują?
    • Zalety synchronizacji w aplikacji Google Keep
    • Synchronizacja a komunikat Znaleziono sprzeczne zmiany
  • Udostępnianie notatek innym użytkownikom a synchronizacja Keep
  • Jeszcze więcej darmowej wiedzy

Google Keep to wygodny notatnik online, który umożliwia Ci wgląd w swoje zapiski z poziomu dowolnego urządzenia z dostępem do Internetu. Dzięki automatycznej synchronizacji danych zawsze widzisz najbardziej aktualną wersję notatki, niezależnie od tego, czy oglądasz ją właśnie na swoim komputerze, telefonie czy tablecie. Z poniższego artykułu dowiesz się, jak działa Google Keep, jakie daje możliwości i na czym polega synchronizacja danych w usłudze.

Google Keep – co to jest?

Google Keep to wirtualny notatnik, pozwalający zapisywać i przechowywać wszelkie informacje, do których chcesz mieć dostęp w przyszłości. Narzędzie umożliwia tworzenie notatek tekstowych, obrazkowych, rysunkowych i głosowych, a także list zadań.

Samo gromadzenie danych do jednak dopiero początek. Keep pomaga zarządzać zadaniami poprzez funkcję segregowania notatek, archiwizowania ich, nadawania im etykiet, różnych kolorów czy przekształcania obrazu na tekst. W aplikacji możesz też ustawić powiadomienie, które wyświetli Ci wybraną notatkę we wskazanym przez Ciebie terminie lub kiedy znajdziesz się w określonym miejscu.

Z Google Keep możesz korzystać zarówno na komputerze, jak i na telefonie czy tablecie. W przypadku pierwszego z tych urządzeń program dostępny jest w przeglądarce po zalogowaniu się na konto Google. W Chrome Web Store dostępne jest również rozszerzenie Keep do tej przeglądarki. Zaś na telefonach z Androidem i na iPhone’ach świetnie sprawdza się aplikacja mobilna.

Na czym polega synchronizacja w Google Keep?

Notatnik Keep działa w chmurze i tam też się synchronizuje. To zaś oznacza, iż niezależnie od tego, na ilu urządzeniach z niego korzystasz, dane będą aktualizować się automatycznie.

Jeśli dopiszesz notatkę na komputerze, a następnie otworzysz Keep na telefonie – zobaczysz tam najbardziej aktualną wersję zapisków, wraz ze wszystkimi zmianami dokonanymi na innych urządzeniach.

Warunkiem automatycznej synchronizacji jest oczywiście dostęp do Internetu – nie zadziała ona prawidłowo, jeżeli którekolwiek z urządzeń będzie znajdowało się w trybie offline.

Wypróbuj Google Workspace w praktyce

Jak często dane w Google Keep się synchronizują?

Jeśli Twój komputer, tablet lub telefon ma połączenie z Internetem, wprowadzone przez Ciebie zmiany zsynchronizują się od razu (w praktyce trwa to od kilku do kilkunastu sekund). jeżeli zaś tworzysz notatki i listy w Google Keep na urządzeniu pozostającym w trybie offline, to synchronizacja nastąpi dopiero z chwilą połączenia tego urządzenia z siecią.

Zalety synchronizacji w aplikacji Google Keep

Tak proste działanie synchronizacji Google Keep sprawia, iż nie musisz dokonywać żadnych dodatkowych konfiguracji. Wszystko dzieje się automatycznie i przebiega w tle. Ty zaś możesz skupić się na tym, co ważne – czyli na treści list i notatek, które widzisz w ich najbardziej aktualnej wersji niezależnie od tego, na jakim urządzeniu właśnie pracujesz.

Synchronizacja a komunikat Znaleziono sprzeczne zmiany

Warto przy tym pamiętać, iż w synchronizacji Keep może wystąpić konflikt. Stanie się tak, jeżeli dokonasz zmian tej samej notatki na różnych urządzeniach, kiedy jedno z nich będzie korzystało z sieci o niskiej przepustowości albo będzie w trybie offline. Wówczas na ekranie zobaczysz komunikat Znaleziono sprzeczne zmiany. Aby zaradzić tej sytuacji:

  1. Kliknij powiadomienie.
  2. Zapoznaj się z różnymi wersjami notatki.
  3. Wybierz notatkę, którą chcesz zapisać, a następnie kliknij Zachowaj wybraną. Alternatywnie – kliknij Zachowaj obie, aby zapisać obie dostępne wersje.

Udostępnianie notatek innym użytkownikom a synchronizacja Keep

Jedną z wielu zalet Google Keep jest to, iż każdą notatkę czy listę można udostępnić innym użytkownikom, a następnie wspólnie nad nią pracować. Czasem może zdarzyć się jednak tak, iż nie będziesz widzieć notatki, którą ktoś Ci udostępnił. Co zrobić w takiej sytuacji?

Na komputerze najczęściej pomoże ponowne zalogowanie się na Twoje konto Google. W przypadku pracy na iPhonie, sprawdź, czy na pewno korzystasz z najnowszej wersji aplikacji.

Jeśli zaś używasz telefonu lub tabletu z Androidem, wykonaj następujące kroki:

  1. Na swoim urządzeniu kliknij Ustawienia (ikonę koła zębatego).
  2. Przejdź do zakładki Konta > Google.
  3. Wybierz swoje konto Google, dla którego udostępniono notatkę.
  4. Znajdź i włącz Keep w panelu Synchronizacja.

Jeśli to nie pomoże, możesz też dokonać aktualizacji aplikacji. W tym celu:

  1. Na swoim urządzeniu otwórz aplikację Sklep Google Play.
  2. Przejdź do Menu > Moje gry i aplikacje > Zainstalowane.
  3. Wybierz Google Keep, a jeżeli w systemie dostępna będzie aktualizacja, kliknij Aktualizuj.

Jeśli wciąż nie widzisz notatki, prawdopodobnie inny użytkownik przestał Ci ją udostępniać.

Jeszcze więcej darmowej wiedzy

Teraz już wiesz, czym jest notatnik Google Keep i jak działa jego synchronizacja. Wygodny dostęp do notatek na każdym urządzeniu sprawi, iż o niczym nie zapomnisz i o wiele łatwiej zapanujesz nad zadaniami do wykonania.

Pamiętaj, iż na naszym blogu znajdziesz też wiele innych artykułów na temat programów wchodzących w skład Google Workspace. Po sporą dawkę darmowej wiedzy zapraszamy również na nasz kanał na YouTube oraz do naszej grupy na Facebooku, w której użytkownicy Google Workspace dzielą się ze sobą wiedzą i doświadczeniami.

Jeśli zaś chcesz zacząć korzystać z pakietu narzędzi od Google w swojej firmie lub szukasz sposobu na obniżenie kosztów już wykupionej licencji, skontaktuj się z jednym z naszych specjalistów. Chętnie odpowiemy na Twoje pytania.

Idź do oryginalnego materiału