Statyw Rapid System SQ75 firmy SIRUI to mój nowy ulubiony statyw studyjny

oen.pl 5 miesięcy temu


Przez lata testowaliśmy moje statywy wielu marek; myślę, iż kilkadziesiąt to nie przesada. A sprawdzenie wszystkich pól wyboru statywu nie jest takie trywialne, jak się wydaje. Oczywiście, możesz zrobić statyw fantasy, ale cena będzie poza zasięgiem większości. Albo możesz zrobić go super wytrzymałym i zapłacić wagą. Albo szybkim i zapłacić stabilnością. Rozumiesz, o co chodzi. Ale nowy statyw Rapid System SQ75 z dwoma nogami w połączeniu z głowicą wideo VHS10 fluid zapewnia niemal idealną równowagę dla większości kompromisów przy bardzo rozsądnej cenie za zestaw. (424 USD w momencie publikacji, chociaż cena wzrośnie po okresie wprowadzającym). To nie jest jedyny statyw, którego używam w studiu, ale gwałtownie staje się moim ulubionym.

Głowica wideo SIRUI VHS10 z płynem

Jeśli szukasz tylko TL;DR do tej recenzji, to jest to: głowica wideo VHS10 fluid to cud. Jest wyposażona w niesamowity zestaw funkcji i z jednej strony wydaje się niesamowicie solidna, a z drugiej niesamowicie gładka.

niesamowicie gładka patelnia
Kąt nachylenia i płynność są niesamowite

Jako głowica statywu jest to głowica miskowa 75 mm, co czyni ją kompatybilną nie tylko ze statywem dwunożnym SQ75, ale także z każdym statywem, który pasuje do standardowej misy. Jednak w przeciwieństwie do większości głowic miskowych, ta jest wyposażona w mechanizm szybkiego zwalniania. Zamiast niekończącego się wkręcania dolnego uchwytu, możesz po prostu przesunąć ją w górę i naciągnąć tylko ostatni lub dwa gwinty.

Brak śrub montażowych

W zestawie znajduje się standardowy uchwyt teleskopowy montowany na rozecie, który można zamocować zarówno po lewej, jak i prawej stronie głowicy.

Sterowanie płynną głowicą wideo VHS10

Ta głowica zapewnia imponującą kontrolę zarówno obciążenia, jak i płynności ruchu.

Przed operatorem znajduje się pokrętło przeciwwagi z siedmioma krokami od zera do sześciu. Ustawienie tego pokrętła na jeden daje bardzo mały opór, co jest dobre dla mniejszych aparatów, takich jak Sony a6600. Przesunięcie pokrętła do końca na sześć daje pewien silny opór dla czegoś takiego jak Ursa lub w pełni wyposażony zestaw do 10 kg. Ustawienia zerowe nie dają żadnego oporu, którego tak naprawdę nie używam. Jedyne, co należy tutaj zauważyć, to to, iż podczas przechodzenia z jednego ustawienia do drugiego, trzeba trzymać uchwyt, ponieważ występuje niewielki moment beznapięciowy, gdy koła zębate się poruszają.

Sterowanie przeciwwagą głowicy wideo VHS10

Po lewej stronie masz kontrolę pochylenia; jest duża szara dźwignia do blokady pochylenia i czterostopniowe pokrętło tłumienia pochylenia. Od zera dla bezwysiłkowego do trzech dla solidnego oporu.

wygodne sterowanie (to koło przeciwwagi)

Podobny mechanizm służy do sterowania panoramą. Pokrętło z przodu blokuje panoramę, a duże koło wybiera cztery stopnie tłumienia panoramy, od niewiarygodnie miękkiego do znacznego oporu. W zależności od osobistych upodobań, konkretnego ujęcia i ciężaru zestawu, istnieje dobry utwór. zwykle nagrywam kamerą Sony FX3, ale wydaje mi się, iż głowica poradzi sobie ze wszystkim, od iPhone’a po w pełni wyposażony zestaw. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to to, iż dźwignia blokady panoramy działa odwrotnie niż się spodziewasz.

Dźwignia blokady pochylenia

Głowica wideo VHS10 fluid inne funkcje

Jest jeszcze kilka cech wartych odnotowania w tej głowicy. Pierwszą z nich jest wymienna płytka. Możliwość używania zarówno „standardowej” płytki, jak i płytki DJI staje się coraz bardziej powszechna, a ta funkcja jest obecna również w głowicy VHS10. Powiem, iż przyciski działają płynniej niż u konkurencji. Więcej na ten temat za chwilę.

Inną cechą, która jest zwykle zarezerwowana dla droższych głowic, jest podświetlany poziom. Jest to mały okrągły poziom w pobliżu pokrętła przeciwwagi. Wiem, wiem, większość nowoczesnych aparatów ma poziom elektroniczny (w tym mój FX3). Ale ten poziom zapewnia tylko Rolka dane osi. Poziom pokładowy zapewnia również Nachylenie poziomowanie osi, co jest najważniejsze dla ujęć panoramicznych. I spójrzcie, pozostało jeden poziom na górnej płycie.

Dwa poziomy

Wielkie, cholernie duże gałki

Zwykle nie zatrzymuję się przy pokrętłach, ale SIRUI wykonało niesamowitą pracę z pokrętłami. Są duże. choćby ogromne. Może się to wydawać dziwnym wyborem projektowym, gdy trendem jest minifikacja, ale duże pokrętła po prostu ułatwiają życie. Nie musisz majstrować, aby wyjąć kamerę z głowicy. Poziom jest bardzo „obecny” i niebieski. Zatrzask blokujący jest również dość duży. I nie jest to typ śrubowy do dokręcania; to prawdziwy zatrzask.

Nie potrafię wyrazić słowami, jak bardzo doceniam te duże dźwignie

Duże dźwignie oznaczają dobrą dźwignię. Łatwo jest więc otwierać zamki i łatwo je również blokować. adekwatna równowaga między dobrym, solidnym wyczuciem a zastosowaniem odpowiedniej ilości nacisku, aby czuć się bezpiecznie. Oznacza to również, iż statyw jest przyjazny dla rękawiczek i łatwy w obsłudze, jeżeli nosisz parę. Pomijając dziwną decyzję dotyczącą dźwigni blokady panoramy, mam nadzieję, iż producenci statywów wezmą przykład z tej decyzji projektowej.

Porównanie pokręteł do konkurencyjnego statywu – są masywne i łatwe w obsłudze

Statyw dwunożny SIRUI SQ75

SQ75 to statyw dwunożny, który jest standardem dla statywów wideo o podobnym obciążeniu (SQ75 ma udźwig 18 kg). Podstawowy zestaw zawiera rozpórkę dolną, miękki pokrowiec i głowicę wideo VHS10 fluid. Wysokość waha się od minimalnej wysokości 48 cm do 1,6 metra. Z głowicą kamera znajduje się na wysokości około 180 cm.

Na końcu wpisu zamieszczę porównanie z innymi statywami, ale ten jest dość wysoki, i sprawdzi się w 99,9% zastosowań.

Podniesienie SIRUI SQ75 do pełnej wysokości

Cechy statywu dwunożnego SIRUI SQ75

Tylko podobnie jak STV75, SQ75 ma pojedynczy mechanizm regulacji wysokości zatrzasku. Jednak w przeciwieństwie do STV75 zatrzask jest umieszczony w połowie wysokości, między tgóra i druga sekcja. Jest to powszechny projekt statywów dwunożnych i zapewnia większą stabilność tej konstrukcji. Podobnie jak pokrętła głowicy, są duże i łatwe w obsłudze, a po pełnym zatrzaśnięciu wydają satysfakcjonujące kliknięcie.

Płynna kontrola dzięki jednej dźwigni

Rozsiewacz gruntowy

W podstawowym zestawie możesz wybrać jedną z dwóch opcji. Rozpórka gruntowa, a jeżeli ją usuniesz, otrzymasz nogi z kolcami, które są mniej idealne do gładkich podłóg. Jest zestaw, który możesz kupić za 51,00 USD, który zawiera środkową rozpórkę i trzy podkowiaste nóżki. To dziwny wybór, ale za 51 USD po prostu bym go dorzucił dla pewności. jeżeli

Rozsiewacz gruntowy
Kolczaste stopy

To jeden z tych miękkich, antypoślizgowych rozpieraczy, który zapewni dodatkową przyczepność do podłoża. jeżeli tak jak ja obchodzisz się ze swoimi statywami, spodoba ci się również ukrywanie rozpieracza nogą podczas podnoszenia statywu. A gdy będziesz go rozrywać, na środku statywu znajduje się pierścień, który możesz pociągnąć, aby zamknąć nogi.

Na rozpieraczu znajdują się trzy blokady, których możesz użyć, aby dostosować, jak daleko ma się rozłożyć. W najszerszym miejscu statyw może sięgać zaledwie 48 cm (bez głowicy). Po wciągnięciu rozpieracza statyw ustawia się na około 68 cm. Podobnie jak wszystko w tym statywie, blokady te są bardzo duże i łatwe w obsłudze. Wyobrażam sobie, iż projektant produktu w SIRUI nalegał, aby wszystko działało w rękawiczkach. Ponownie, świetny wybór.

Spośród statywów, które testowałem w tej kategorii, SmallRig FreeBlazer, Manfrotto 645 fast legs i YC Onion Pineta Peak, SIRUI SQ75 jest zdecydowanym zwycięzcą w kategorii statywów o niskim kącie!

Jest kilka innych „drobnych rzeczy”, które mi się podobają w tym statywie i które odróżniają go od podobnych statywów na rynku. Znasz już moje stanowisko w sprawie dużych, wygodnych blokad i dźwigni, ale jest tego więcej. Na przykład, jest uchwyt statywu, gdy trzeba się poruszać. A uchwyt ma ukryty magnetyczny klucz imbusowy. Albo fakt, iż są blokady (jest ich mnóstwo!!), aby zablokować nogi w pozycji, gdy statyw jest złożony, aby ułatwić przenoszenie. Ostatecznie to właśnie te rzeczy sprawiają, iż czuję, iż SIRUI robi dodatkowy krok, aby pomyśleć o nas.

Okular

Specyfikacja VHS10 SQ75 VHS10+SQ75
Tworzywo Stop aluminium / /
Kolor Czarny Czarny Czarny
Nośność wagi (kg/funty) 0-10/0-22,0 / /
Blokada bezpieczeństwa Tak / /
Patelnia 360° / /
Średnica kuli (mm/cale) 75/3,0 / /
Nachylenie -65/+90° / /
Waga (kg/funty) 2,5/5,5 2,5/5,5 5,9/13,0
Wysokość (mm/cale) 292/11,5 / /
Tarcie panwiowe (krok) 3 kroki+0 / /
Tarcie przechylające (krok) 3 kroki+0 / /
Przeciwwaga (kroki) 7 kroków 0-10 kg / /
Uchwyt 1X32-50cm / /
Sekcje / 3 3
Maksymalna średnica rury (mm/cale) / 16/0,6 16/0,6
Min. średnica rury (mm/cale) / 13/0,5 13/0,5
Wysokość po złożeniu (mm/cale) / 760/29,9 920/36,2
Min. wysokość robocza (mm/cale) / 485/19.1 650/25,6
Maksymalna wysokość robocza (mm/cale) / 1650/65,0 1820/71.7
Maksymalne obciążenie (kg/funty) / 18/39,7 10/22.0

Myśli końcowe

Na rynku są inne podobne statywy, ale dwa wyróżniają się jako bezpośrednia konkurencja: FreeBlazer firmy SmallRig (399,99) i 645 Fast Legs firmy Manfrotto (989,00). jeżeli szukasz solidnej konstrukcji i łatwości obsługi, myślę, iż zestaw SQ75/VHS10 to okazja za te pieniądze i byłby moim wyborem, gdy potrzebujesz szybkiego, solidnego statywu.

Platforma startowa

Witamy w DIYP Launchpad. DIYP Launchpad to miejsce, w którym dzielimy się z Tobą nowym sprzętem. Pełne ujawnienie: DIYP może otrzymać wynagrodzenie za czas poświęcony na stworzenie recenzji. Marki wysyłające sprzęt do segmentu DIYP Launchpad nie widzą recenzji przed jej opublikowaniem ani nie mają nad nią żadnej kontroli redakcyjnej.




Źródło

Idź do oryginalnego materiału