Sony poinformowało, iż mieszkańcy europejskich państw będą mieli spory powód do radości. Najnowszy telefon Xperia 1 VII wróci bowiem do sprzedaży już za kilka dni. Producent zdołał bowiem zidentyfikować oraz wyeliminować największe problemy, które poskutkowały zainicjowaniem globalnej akcji serwisowej. przez cały czas jednak można zgłaszać obecność nietypowych kłopotów i liczyć na naprawę lub wymianę urządzenia.
Sony Xperia 1 VII powraca do sprzedaży – oby na stałe
Trzeba przyznać, iż japoński gigant nie ma ostatnio po drodze ze swoim telefonowym działem. Wiele osób wieszczyło kres tego segmentu, ale jak się okazuje – nie ma o tym absolutnie żadnej mowy. Przedstawiciele firmy zdążyli poinformować o dalszym rozwoju kultowej marki Xperia i planach stworzenia kolejnych urządzeń. Najwidoczniej możemy też spodziewać się globalnej dystrybucji tych sprzętów.
- PlayStation 3 bez wsparcia? Wiele na to wskazuje
Przerwa w sprzedaży telefonów Xperia 1 VII objęła praktycznie wszystkie rynki. Nastąpiło to niedługo po otrzymaniu pierwszych zgłoszeń o nietypowych zachowaniach urządzenia. Potrafiło się ono automatycznie wyłączyć czy zresetować. Niektórzy klienci informowali też o braku możliwości ponownej aktywacji bądź wielu innych problemach. Jak się okazuje, głównym winowajcą zamieszania była fabryczna wada płytek drukowanych (PCB).
Sony zareagowało dosyć stanowczo. Ruszył globalny i darmowy proces darmowej wymiany – zgłosić się może każdy poszkodowany konsument posiadający telefon z określonym numerem IMEI. Nic jednak dziwnego, iż użytkownicy zaczęli zadawać pytania dotyczące przyszłości marki Xperia na europejskim rynku. Tak naprawdę wiele wskazywało, iż producent da sobie spokój i skupi się na japońskich klientach. Najnowsze oświadczenie rzuca na całą sprawę zupełnie nowe światło.

Xperia 1 VII wróci do sprzedaży już 25 sierpnia 2025 roku.
Może dzięki temu zainteresowanie telefonami Xperia się zwiększy?
Sony niestety nie udostępniło listy konkretnych krajów, wspomniano wyłącznie o kwalifikujących się europejskich rynkach. Już w najbliższy poniedziałek dowiemy się czy Polacy również zyskają możliwość ponownego składania zamówień. jeżeli zaś chodzi o podjęte kroki, to japoński gigant wspomina o trzech inicjatywach, które doprowadziły do pozytywnego finału. Mowa przede wszystkim o natychmiastowej zmianie procesu produkcyjnego, a także skutecznej identyfikacji każdego poszkodowanego telefona.
Szybko też doszło do poinformowania opinii publicznej oraz nawiązania kontaktu z posiadaczami urządzenia. Jak już wcześniej wspomniałem, pomoc przez cały czas jest możliwa. Wystarczy sprawdzić numer IMEI oraz skontaktować się z pomocą techniczną. Wtedy też dojdzie do weryfikacji i darmowej wymiany sprzętu.
- Sony Afeela 1 w preprodukcji. Szykuje się rewolucyjny samochód?
Powrót na europejski rynek dobrze wróży. Być może producent jest zadowolony z poziomu sprzedaży swoich telefonów, a może po prostu chce podjąć ostateczną próbę. Dowiemy się tego przy okazji premiery kolejnego urządzenia w przyszłym roku.
Źródło: Sony / Zdjęcie otwierające: instalki.pl (Anna Borzęcka)