Sonos wyrzucił swojego kapitana

15 godzin temu
Zdjęcie: Sonos


Fatalne wieści płyną z obozu marki bliskiej mojemu serduszku: Sonos. Otóż okazuje się, iż właśnie wyrzucono kapitana z okrętu, a wszystko jako efekt bardzo złych decyzji związanych ze zmianami aplikacji mobilnej w połowie ubiegłego roku.

Patrick Spence został wyrzucony po 8 latach, w wyniku jego złych decyzji, które związane były z całkowitym przebudowaniem aplikacji mobilnej Sonos. Otóż przy okazji wypuszczenia nowego produktu, słuchawek Sonos Ace, marka postanowiła także nie tyle odświeżyć swoją aplikację mobilną, o tyle całkowicie ją przebudować i zmienić jej filozofie. Niestety to była bardzo zła decyzja na kilku płaszczyznach, począwszy od potężnych problemów i niedoróbek, kończąc na zabraniu funkcji, z których korzystali jej użytkownicy.

To rozpoczęło długą sagę i jak się okazało walkę o utrzymanie stołka przez Patricka Spence. Użytkownicy zgłaszali problemy, które powodowały, iż ich system Sonos przestawał być użyteczny lub zwyczajnie nie działał. To doprowadziło użytkowników do furii, a w firmie wdrożony został plan naprawczy, o którym na bieżąco z przeprosinami informował Spence. Ostatecznie problemy nie zostały do końca rozwiązane, a to przypieczętowało wyrzucenie aktualnego CEO. W kwietniu ubiegłego roku donosiliśmy, iż Sonos wprowadza na rynek nową aplikację dla swoich urządzeń. Miała ona być prostsza w obsłudze, zoptymalizowana i piękniejsza. Chociaż po jej zainstalowaniu mogło wydawać się to prawdą, sprawa aktualizacji aplikacji stała się wiralową wtopą producenta. Zdaniem wielu użytkowników aplikacja była okrojona z przydatnych funkcji i miała pełno błędów. gwałtownie wywołało to masową frustrację, która przełożyła się na spory upadek wizerunkowy Sonosa. Trzeba jednak przyznać, iż firma gwałtownie reagowała — początkowo przeprosinami i adekwatnym rozpoznaniem problemu, potem próbą wprowadzenia ponownie starej wersji aplikacji oraz serią aktualizacji. W pewnym momencie postawiono choćby opóźnić premierę dwóch produktów, aby skoncentrować moce przerobowe na naprawie aplikacji. / Sonos rozważa produkcję słuchawki Ace Ultra po problemach z aplikacją i niezadowalającej sprzedaży By nadać Wam skale problemów, to ich efekty odbiły się również na akcjach marki, które spadły o 13%, a w efekcie tych sytuacji, prace w Sonosie straciło ponad 100 osób. Aktualnie obowiązki przejął tymczasowo Tom Conrad, który w przeszłości zasiadał w radzie nadzorczej Snap Inc (twórcy Snapchat) czy marce Pandora (moje ulubione, nieistniejące już narzędzie do streamowania muzyki). Conrad w swoim pierwszym oświadczeniu powiedział wprost: Myślę, iż wszyscy się zgodzimy, iż zawiedliśmy w ubiegłym roku zbyt dużo ludzi. Póki co brakuje informacji co dalej z aplikacją i jej zmianami, czy zostanie stworzona od nowa, czy zostanie przywrócona wersja sprzed majowych zmian, czy aktualizacje i przywrócenie funkcjonalności dalej będą wdrażane. Trzymam kciuki za markę Sonos, ubolewam, iż Spence stracił posadę, bo wiele dobrego ostatnio w Sonosie się wydarzyło (premiera słuchawek, deklaracja pokazywania przynajmniej dwóch produktów w roku). Tym bardziej iż byliśmy kolegami ;) [caption id="attachment_270630" align="aligncenter" width="980"] Wizjoner, tęgi umysł i niesamowity twórca, a obok niego Patrick Spence, ex-CEO Sonos.[/caption]
Idź do oryginalnego materiału