LG Display, dostawca Apple, zmienia główną linię produkcyjną OLED z powodu niższego niż oczekiwano zapotrzebowania na OLED iPad Pro. Linia, dotychczas przeznaczona do paneli dla tabletów i komputerów, zostanie dostosowana do produkcji ekranów OLED dla iPhone’ów.
Wprowadzone w maju 11- i 13-calowe modele iPad Pro z ekranami Tandem OLED pierwotnie miały osiągnąć sprzedaż 10 mln sztuk w 2024 roku, ale prognoza została obniżona do 6,7 mln. LG Display unika kosztownej inwestycji w nową linię (szacowaną na 1,5 mld USD), adaptując istniejącą za minimalne nakłady.
OLED oferuje większą jasność, lepszy kontrast i wydajność energetyczną. W iPadach stosowane są szklane podłoża z cienką powłoką ochronną (TFE), a w iPhone’ach – poliamidowe podłoża z jednowarstwową emisją.
LG Display chce zwiększyć dostawy ekranów OLED dla iPhone’a do 70 mln sztuk w 2024 roku (z 65 mln w 2023 i 51,8 mln w 2022).
Wersja iPada Air z ekranem OLED może zostać przesunięta na 2026 rok z powodu niskiego popytu na iPad Pro, co byłoby świetną wiadomością (poproszę jeszcze Mini!).
MacBook Pro z ekranami OLED (14- i 16-calowymi) może pojawić się w 2026 roku, zastępując mini-LED.
Decyzja LG Display pozwala na zwiększenie produkcji dla iPhone’ów bez wysokich kosztów i przy zachowaniu zapasów iPad OLED do lutego.
Jeśli artykuł Słaby popyt na OLED iPad Pro zmusza LG Display do produkcji ekranów iPhone’a nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.