Shimano ESSA 1 x 8 jazda terenowa cięższa

velotech-pl.blogspot.com 2 miesięcy temu

Dzisiaj dopiero udało mi się, choć powiem szczerze z lekką niechęcią jazda w cięższym terenie.

Nasz Lasek Wolski i jego pare treściwych podjazdów nadaje się na testy.

Są niektóre krótkie ale treściwe, choć znam też parę bardzo wymagających.

No i zachciało mi się przetestować ESSE na nich.


Najpierw trzeba było zasymulować zmęczenie, czyli zrobić trochę jazdy w polach i po dziurach, aby było jak po już zrobieniu trasy na maratonie, a Lasek był końcówką i wisienką ....... końcową przed metą.

Przypominając sobie maratony sprzed 20 paru lat potyrałem sobie to tu i gdzieś tam .......ale pogoda jakoś mnie nie zachęcała do maratońskiego tempa......latka lecą .......też.

W tamtych latach przełożenie pod górke było 22z przodu i kasety11-32

Przełożenie największe miało 0,685, tutaj mamy 32/11-40 i największe przełożenie to 0,8 czyli zdrowo twardsze.












Kefir zimny po tyraniu jest idealny.....

No i tą różnice niestety, czuć, treściwe podjazdy idą ciężej, a w paru miejscach gdzie dawniej sztajfa na 1x1 to teraz nie ma obrotu i trza na nogach podciągać.

Całe szczęście to takie parę miejsc jest tylko, tzw końcówki podjazdowe.

Nawet jak założymy kasete Essa 11-45 to i tak przełożenie jest zaledwie 0,71 ale coś można próbować.

Po iluś tam próbach zdane mam wyrobione, dobrze iż w Gorce na tym nie pojechałem dzisiaj.....

Essa mi zostaje na razie jak treningowy system pod średnie trasy bez ścianek, trasy typu pola/las/wieś i okoliczne szutry łyka swobodnie jak się ma mocną nogę i 11-40, a 11-45 dla amatora słabszego.

Dlaczego opisuję taki tani osprzęt.... bo do tyrania codziennego najlepsza jest prostota i taniocha, minimalistyczne wykorzystanie części, manetka na 8 biegów może być dowolna choćby stara z 86 roku, łańcuch pod 8 s dowolny, tutaj inwestujemy głównie w przerzutkę tył i kasetę.

Korbę pomijam bo blaty na ALIEXP są po ok 20 zł , wystarczy dobrać linie łańcucha i choćby korby nowej Shimano nie trzeba kupować.

Firma VeloTech montuje takie napędy, ESSA jak i CUES już od jakiegoś czas, więc można się zgłaszać jeżeli ktoś jest zainteresowany założeniem nowego napędu.


Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału