Dzisiaj dopiero udało mi się, choć powiem szczerze z lekką niechęcią jazda w cięższym terenie.
Nasz Lasek Wolski i jego pare treściwych podjazdów nadaje się na testy.
Są niektóre krótkie ale treściwe, choć znam też parę bardzo wymagających.
No i zachciało mi się przetestować ESSE na nich.


Najpierw trzeba było zasymulować zmęczenie, czyli zrobić trochę jazdy w polach i po dziurach, aby było jak po już zrobieniu trasy na maratonie, a Lasek był końcówką i wisienką ....... końcową przed metą.
Przypominając sobie maratony sprzed 20 paru lat potyrałem sobie to tu i gdzieś tam .......ale pogoda jakoś mnie nie zachęcała do maratońskiego tempa......latka lecą .......też.
W tamtych latach przełożenie pod górke było 22z przodu i kasety11-32
Przełożenie największe miało 0,685, tutaj mamy 32/11-40 i największe przełożenie to 0,8 czyli zdrowo twardsze.











Kefir zimny po tyraniu jest idealny.....
No i tą różnice niestety, czuć, treściwe podjazdy idą ciężej, a w paru miejscach gdzie dawniej sztajfa na 1x1 to teraz nie ma obrotu i trza na nogach podciągać.
Całe szczęście to takie parę miejsc jest tylko, tzw końcówki podjazdowe.
Nawet jak założymy kasete Essa 11-45 to i tak przełożenie jest zaledwie 0,71 ale coś można próbować.
Po iluś tam próbach zdane mam wyrobione, dobrze iż w Gorce na tym nie pojechałem dzisiaj.....
Essa mi zostaje na razie jak treningowy system pod średnie trasy bez ścianek, trasy typu pola/las/wieś i okoliczne szutry łyka swobodnie jak się ma mocną nogę i 11-40, a 11-45 dla amatora słabszego.
Dlaczego opisuję taki tani osprzęt.... bo do tyrania codziennego najlepsza jest prostota i taniocha, minimalistyczne wykorzystanie części, manetka na 8 biegów może być dowolna choćby stara z 86 roku, łańcuch pod 8 s dowolny, tutaj inwestujemy głównie w przerzutkę tył i kasetę.
Korbę pomijam bo blaty na ALIEXP są po ok 20 zł , wystarczy dobrać linie łańcucha i choćby korby nowej Shimano nie trzeba kupować.
Firma VeloTech montuje takie napędy, ESSA jak i CUES już od jakiegoś czas, więc można się zgłaszać jeżeli ktoś jest zainteresowany założeniem nowego napędu.
Sklep i serwis rowerowy