Serwis kół na retro maszynówkach z lat 90 tych

velotech-pl.blogspot.com 1 dzień temu

I jak to czasem bywa niespodziewanie odwiedził mnie stary znajomy z byłego serwisu na Szlaku........ ponad 25 lat minęło.

Lata 90 te, prawdopodobnie końcówka i takie piasty sprzedawał "Misiek".

Koła przyjechały do przeserwisowania, przednie wymiana łożysk, tylne na ogólne sprawdzenie i wymiana szprychy.

Piasty są na łożyskach maszynowych, co na tamte czasy było okazją, bo kręciły się gładziutko bez oporów, a tylny Ibis i jego bębenek swoim odgłosem pracy zwłaszcza rano budził i stawiał na nogi całe osiedla....

Wróćmy do piast, przednia ma tylko założone kołnierze alu na ośkę poprzez gumowe kołnierze.

Po zdjęciu wyglądało to tak jakby miała konusy - 2 nakrętki do kontrowania, jednakże po odkręceniu pokazują się łożyska.


Rozbieramy standardowo, szpeja do czyszczenia, a łożyska do wymiany, składanie, test i prosta sprawa, nic tutaj się nie zdarzyło dziwnego.

Tylne koło.... ulala...a kto tutaj napisał doktorat z plecenia, normalnie obraz bidy i rozpaczy widać.....czyżby szprych nie było standardowych, tu chyba wchodziły262/264 albo 264/266 a są bodajże 268/270 i to na 4 X ktoś zaplótł.

Ponoć była obręcz wymieniana 2 razy to może wcześniej był inny niższy profil.

A to nie jest dobry montaż... popatrzcie, szprycha układa się na główce innej, za mały kołnierz na taki zaplot.

Wymiana szprychy uszkodzonej, no i przez ten zaplot szprychę blokującą trzeba było też popuścić, odgiąć aby zamontować nową .....takie kombinacje.. nie popieram i nie polecam takiego zaplotu.

Koło ładnie podcentrowane, wyrównane....

Popatrzmy na piastę, ktoś końcówkę lewą strasznie zmasakrował, nie trzyma się ona dobrze ośki i warto by było wytoczyć nową.

Piasta ładnie pracuje, więc nie wymaga rozbierania, sprawdziłem jednak czy uda się rozbierać do wymiany łożysk.... tylko ktoś zadbał o to, aby żadna osłona na łożyskach nie drgnęła, są one nabite na ch.... i choć to powinno być proste, to jednak będą w przyszłości problemy.

No cóż, na serwisie przynajmniej moim obnaża się często wady popełniane przez poprzedników, bo jakby procedura była prawidłowa, to ładniej by to wyglądało.

Tym czasem działa to poprawnie.

No i to tyle tym temacie


Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo

Idź do oryginalnego materiału