SEO w e-commerce 2025. Poznaj liderów ruchu organicznego

ewp.pl 2 miesięcy temu

Kto wygrywa w organicznych wynikach wyszukiwania?

Raport SEO w e-commerce 2025 ma na celu wyróżnienie tych serwisów e-commerce, które realizują najlepsze strategie SEO, przyciągając największy ruch organiczny. Dzięki analizie blisko 5 tys. sklepów internetowych eksperci Elephate stworzyli szczegółowy obraz polskiego rynku e-commerce, pokazując, które platformy, technologie i branże osiągają najlepsze wyniki.

Dzięki tej publikacji chcemy też umożliwić wszystkim sklepom internetowym w Polsce porównanie swoich wyników do konkurencji i zaczerpnięcie inspiracji od liderów z aż 40 różnych branż e-handlu. Jako eksperci od zwiększania ruchu organicznego z wyszukiwarek wiemy dokładnie, jakie strategie i działania SEO przynoszą najlepsze rezultaty w tym bardzo istotnym kanale sprzedaży dla e-commerce – mówi Wojciech Mazur CEO & founder Elephate.

Pobierz raport!

Kto rządzi w polskim e-commerce? najważniejsze wnioski

Dowiedz się więcej już teraz na temat liderów rankingu.

Dominujące sektory – kto generuje najwięcej ruchu?

Połowę całego ruchu organicznego w polskim e-commerce generują trzy sektory:

  • zakupy i marketplace,
  • moda,
  • zdrowie.

Dane te pokazują, iż konsumenci najczęściej szukają produktów z tych kategorii, co powinno być cenną wskazówką dla właścicieli sklepów internetowych.

Sklepy odzieżowe i meblowe dominują w liczbie serwisów

Z kolei największą liczbę sklepów w polskim internecie stanowią serwisy specjalizujące się w sprzedaży:

  • odzieży,
  • mebli.

Warto zauważyć, iż nie zawsze liczba sklepów przekłada się na ich sukces w Google – im bardziej konkurencyjna jest dana branża, tym trudniej będzie się w niej wyróżnić.

Magiczna granica 110 tys. wejść – próg największych graczy

Każdy e-sklep generujący ponad 110 tysięcy wejść organicznych miesięcznie znajduje się wśród 500 największych serwisów e-commerce pod względem ruchu organicznego w Polsce. To pokazuje, jak istotne jest budowanie długoterminowej strategii SEO i jaka może być skala efektów z pozycjonowania sklepów internetowych.

Allegro kontra reszta rynku e-commerce – kto rządzi w Polsce?

Według raportu Allegro generuje większy ruch organiczny w Polsce niż Amazon, Ceneo, AliExpress, Empik, Kaufland, eBay oraz OLX – łącznie! Wskazuje to bezsprzecznie na dominację tej platformy marketplace na polskim rynku e-commerce.

Które branże mają najwięcej linków zwrotnych?

Najwięcej referujących domen, czyli unikalnych zewnętrznych stron linkujących do sklepów internetowych, mają serwisy z branż:

  • elektroniki,
  • marketplace,
  • mody,
  • domen i hostingu,
  • finansów i ubezpieczeń.

Jakie frazy są najbardziej wartościowe?

Serwisy z branży finansów i ubezpieczeń potrzebują najmniej fraz kluczowych w TOP3 wyników wyszukiwania, aby wygenerować 1000 odwiedzin organicznych z Google’a. To pokazuje, iż w tej branży dobrze zoptymalizowane strony mogą osiągnąć wysokie wyniki choćby przy stosunkowo mniejszej liczbie topowych fraz.

Partnerzy merytoryczni raportu – eksperci z całej branży

Raport „SEO w e-commerce 2025” nie powstałby bez wsparcia ekspertów z czołowych firm technologicznych i e-commerce. Eksperci SEO z Elephate zaprosili do współpracy liderów rynku, takich jak: Allegro, Ceneo, Shopify, PrestaShop, Shoper, IdoSell, Autopay, Commerce-UI, Tpay, IDEA Commerce, Strix, GetResponse, AtomStore, TrustMate, cyber_Folks, Spyrosoft, Ergonode, Casbeg, Satisfly, SMSAPI, Conversion, Merce oraz Nethansa.

Ich ekspercka wiedza i doświadczenie znacząco wzbogaciły raport, czyniąc go jednym z najbardziej kompleksowych opracowań na temat SEO w polskim e-commerce.

Dlaczego warto pobrać ten raport?

„SEO w e-commerce 2025” to obowiązkowa lektura dla właścicieli sklepów internetowych, marketerów oraz specjalistów SEO, którzy chcą zdobyć przewagę konkurencyjną na rynku e-handlu. Pełny raport można pobrać na stronie Elephate.

Nie przegap tej okazji i poznaj tajniki sukcesu w SEO liderów polskiego e-commerce!

Pobierz raport!

Patronem medialnym raportu jest „Marketer+”

Idź do oryginalnego materiału