Sportster......i na dodatek Scott, swego czasu rower marzenie do szybkiej jazdy asfalt/szuter/teren czyli tzw protoplasta gravela, aczkolwiek jest lepszy od graveli dalej.
Rower jako używkę po prostu kupiłem okazyjnie, stan zewnętrzny dosyć ładny, a stan techniczny bardzo dobry, napęd bardzo mało zużyty co ważne bo koszty się obniża.
Jaki pomysł ? ano był taki iż go rozbiorę w puder i wymienię napęd na Cuesa 1x9.
I tak było, rozebrałem, ramę umyłem i tak sobie porównuję części nowe i stare i.......jakże ten Cues wygląda paskudnie w porównaniu ze starszymi komponentami, jakaż ta przerzutka XT jest ładna.... dlaczego korby Deore są puste w środku, pakiet lekki....itd.....
Robię to dla siebie, a osprzęt starszy jest w doskonałej kondycji więc po cholere będę szukał i montował coś co mi się nie podoba......













To zabieram się do roboty do odnowienia komponentów i ponownego montażu.
manetki były poblokowane, stary smar zestalił się, przestały pracować, więc poszły na płukanie i smarowanie, pracują jak nówki...
Przerzutka tył rozebrana w puder, odmyta, odczyszczona, naoliwione osie, po prostu bajka.
Przednia przerzutka oliwienie osi obrotów i ogólne odczyszczenie, korba, pakiet czynności odczyszczenia, odmycia , jest wystarczająco ładnie.
Dzisiaj zmontowałem te części ponownie do ramy i postawiłem na kołach.
Rower dostał nowe koła tak sam raz pod kolor, czarne piasty srebrne szprychy i felgi...... koła wcześniej zrobiłem do mojej stalowego rumaka, ale jest on w kasacji i koła są idealne do Scotta, wraz z oponami.


W najbliższym czasie rower będzie olinkowany, może jutro......... no i został amortyzator do przeglądu.....na spokojnie..... nie pali się zrobi się.
Martwię się o rozmiarówkę ramy czy nie za mała, się sprawdzi.
CDN.......
Zapraszam na serwis.
Można wcześniej rezerwować terminy na telefon.
Szybki serwis 8-24h.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy