Schwinn s 9 five 4 - kolejny retromtb rower do odnowienia 2

velotech-pl.blogspot.com 22 godzin temu

w ramach wolnej chwili na serwisie, a ostatnio go coraz mniej dla siebie mam, rozebrałem ten rower w puder, dlaczego? a bo jak składamy jakieś staruchy to warto wszystko dokładnie, a zwłaszcza ramę sprawdzić, czy coś nie dolega.

Tutaj jest też stary amortyzator, który też trzeba rozebrać, sprawdzić czy nie ma uszkodzeń aby później w trakcie użytkowania mieć też pełne uzębienie i euforia życia........

To wszystko ma już tyle lat..... rocznik 1995 i latka robią swoje.

Mufa suportowa zabezpieczona smarem.
Smar miedziany jest tłusty i zabezpieczy doskonale całą rurke i gwinty np przeciw korozji aluminium z wodą czy wilgocią.
no i ten biedny amortyzator

Co do koncepcji końcowej roweru na razie nie mam pomysłu, w pierwszej chwili było iż robię oryginał, bo w sumie tylko przerzutki tł brakuje, a mam STXów pare to nie problem.

Z drugiej strony dać sztywny widelec podobnie jak do Gary Fishera, nowszy osprzęt, ale nie za nowy i zrobić go jako użytkowy.

Rama ma przepiękne s-bendy, chyba największe jakie widziałem, na dodatek jak to u klasycznego Schwina mtb prawa rurka tylnego trójkąta przy łańcuchu jest dodatkowo specjalnie odgięta, rury główne są owalizowane, takich ram się nie robi teraz, jest co podziwiać, kunszt projektantów i spawaczy z USA

Rama ma otarcia od łańcucha, no cóż zamaskuje się osłoną na tą rurkę, reszta jest ładna i po polerce pastą choćby pojawił się błysk.

Idealnie pasował by tutaj Bomber z przodu albo Judy XC w podobnym kolorze, ale nie mam Bombera, a Judy leży na półce nie zrobiony, cały wkład amortyzujący do wymiany.

Koła rozebrałem na części i okazało się iż jak to w Mavicu jedna felga jest pęknięta wzdłuż, a felgi przepiękne.....no i skucha, została jedna, musze jakiś komplet kół wymyśleć aby to spójnie wyglądało.

I takie to dylematy na serwisie ............ nie tak łatwo jest stworzyć coś ze starych rupieci, aby było i funkcjonalne i cieszyło właściciela,......a może całość obrzucę grupą z rocznika STX kompletną ? tylko cantilevery bardzo słabo hamują, a ja ciężki i chciałbym pojeździć a nie na ścianie wieszać..... a może Magure hydrauliczną , parę kompletów mam, no nie byłby to zły pomysł, tylko jak ja Magury nie cierpie i tego ustawiania zacisków.......


Tym czasem....


Zapraszam na serwis.

Można wcześniej rezerwować terminy na telefon.

Szybki serwis na bieżąco 8-24h.

Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału