![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2024/04/samsung-galaxy-ai-polska-1-300x138.jpg)
Galaxy AI to zbiorcza nazwa kilku nowych funkcji w telefonach Samsunga, które łączy jedno: wykorzystują zaawansowaną sztuczną inteligencję. Firma po kwartale od debiutu telefonów z linii Galaxy S24 zdradziła, z jakich najczęściej korzystają Polacy. Nie obyło się bez kilku zaskoczeń.
Galaxy AI to jeden z wyróżników nowych telefonów marki Samsung. Firma z początku udostępniła je, na czele z Circle to Search przygotowanym we współpracy z Google’e, tylko na najnowszych telefonach z linii Galaxy S24. Z czasem trafiły one również na inne sprzęty i na starsze modele telefonów w ofercie producenta.
Galaxy AI w Polsce
Po kwartale wiemy już, które z funkcji składających się na Galaxy AI cieszą się największą popularnością wśród użytkowników z Polski. Samsung na spotkaniu z prasą podzielił się dziś liczbami i wskazał top cztery tych najczęściej używanych przez mieszkańców naszego kraju Pozycje na liście wraz z liczbą ludzi, którzy ich użyli:
- Photo Editor – 976 tys. osób;
- Tapety AI – 758 tys. osób;
- Klawiatura AI – 746 tys. osób;
- Circle to search – 642 tys. osób.
Okazuje się, iż Circle to Search, któremu podczas prezentacji Galaxy S24 poświęcono bardzo dużo uwagi, nie trafiło na podium. Możliwe, iż wynika to z faktu, iż trudno odkryć jej istnienie samemu – wymaga w końcu wykonania zupełnie nowego gestu, który najpierw trzeba poznać.
Oczywiście nie jest wykluczone, iż użytkownicy po prostu uznali, iż taki sposób wyszukiwania informacji nie jest im potrzebny, ale i tak warto dać mu szansę. Z tego powodu, jeżeli masz telefon marki Samsung, który obsługuje Galaxy AI, to sprawdź nasz artykuł, w którym wyjaśniamy, jak działa Circle to Search.
Fakt, iż na pierwszym miejscu jest możliwość zaawansowanej edycji zdjęć, mnie z kolei nie dziwi – to moja ulubiona funkcja z pakietu i żałuję, iż nie mam jej w swoim iPhonie. Klawiatura to z kolei narzędzie, z którego korzysta się praktycznie cały czas, a przycisk Galaxy AI jest dosłownie w zasięgu kciuka.
Zaskoczeniem za może być wysoka pozycja tapet generowanych z użyciem AI. Nie da się wpisać samemu prompta, a jedynie można wybierać słowa najważniejsze z predefiniowanej listy, a na ich podstawie powstaje unikalny obrazek. Sam nie byłem tym oczarowany, no ale popularności tej nowości odmówić nie można.
Nie dziwi mnie z kolei brak na liście takich rozwiązań jak generowanie streszczenia notatki głosowej (nie każdy takowe nagrywa) i automatycznego generowania głosu podczas rozmowy telefonicznej (tego nie używa się codziennie). To świetne rozwiązania, ale albo niszowe, albo wykorzystywane kontekstowo.
![](https://ocs-pl.oktawave.com/v1/AUTH_2887234e-384a-4873-8bc5-405211db13a2/spidersweb/2024/04/samsung-galaxy-ai-polska-2.jpeg)
Nie da się jednak ukryć, iż Galaxy AI przypadło klientom do gustu.
Liczba osób korzystających z tej funkcji robi wrażenie, a do tego Samsung podaje, iż telefony z linii Galaxy S24 sprzedawały się zaraz po premierze lepiej niż poprzednie modele z linii Galaxy S23 w tym samym okresie. Firma jest przekonana, iż to zasługa właśnie tego, iż to na nich debiutowało Galaxy AI.
Oczywiście większego zainteresowania tą nową telefonów Galaxy można dopatrywać się w cennikach. W zeszłym roku najtańszy model Galaxy S23 kosztował 4599 zł, podczas gdy w tym roku za najtańszego Galaxy S24 płaciliśmy o 500 zł mniej, czyli 4099 zł. Dzisiaj ten telefon można kupić już za mniej niż 3500 zł.
Pamiętajmy przy tym, iż dziś można z pakietu nowych funkcji skorzystać również na starszych urządzeniach, które ciągle są w sprzedaży. Tym samym znacznie więcej osób ma do nich dostęp niż w styczniu. Do tego samsung jutro rusza z promocją na te starsze sprzęty i będzie dorzucał do nich słuchawki Buds 2 Pro w prezencie.
Sprawdź inne nasze teksty dotyczące telefonów Galaxy S24:
Po pierwszym kwartale tego roku Samsung szacuje swój wartościowy udział w polskim rynku na 40,7 proc. Poprzedni odczyt to było 37,2 proc. Związane jest to z faktem, iż coraz więcej osób wybiera teraz telefony premium.
Dwa lata temu stanowiły odpowiadały one za 45 proc. sprzedaży, a rok później było to 55 proc. W pierwszym kwartale 2024 r. ten wskaźnik wzrósł do 63 proc. Firma ma nadzieję, iż na podobnym poziomie utrzyma się do grudnia.