
Samsung podobno rozważa powrót do sprawdzonej formuły i ponowne wprowadzenie modelu z dopiskiem „Plus” w nadchodzącej serii Galaxy S26.
Jak informuje koreański serwis ETNews, ta nagła zmiana strategii jest bezpośrednią reakcją na rozczarowującą sprzedaż tegorocznego, ultrasmukłego telefona Galaxy S25 Edge.
Wszystko wskazuje na to, iż eksperyment Samsunga z zastąpieniem popularnego wariantu Plus nowym, smuklejszym modelem Edge, nie przyniósł oczekiwanych rezultatów. Galaxy S25 Edge zadebiutował w maju, prawdopodobnie jako wyprzedzająca odpowiedź na premierę równie smukłego iPhone’a Air od Apple. Mimo innowacyjnej konstrukcji, urządzenie nie zdołało jednak przekonać do siebie konsumentów.
Według raportu ETNews, sprzedaż Galaxy S25 Edge okazała się na tyle niska, iż Samsung zmuszony był ograniczyć jego produkcję już w czerwcu – zaledwie miesiąc po rynkowej premierze. Biorąc pod uwagę, iż sprzedaż telefonów jest najwyższa w pierwszych trzech miesiącach, firma już we wrześniu miała jasny obraz rynkowej porażki tego modelu.
W odpowiedzi na te wyniki, Samsung miał niedawno rozpocząć prace nad modelem Galaxy S26 Plus. Jego wprowadzenie ma być zabezpieczeniem na wypadek, gdyby kolejna generacja wariantu Edge również nie cieszyła się popularnością. Niewykluczone, iż w przyszłym roku linia flagowców Samsunga będzie składać się aż z czterech urządzeń: S26, S26 Plus, S26 Edge oraz S26 Ultra.
Decyzja o powrocie do modelu Plus podyktowana jest przede wszystkim względami finansowymi. Chociaż wariant ten nigdy nie był najpopularniejszy, historycznie sprzedawał się znacznie lepiej niż w tej chwili model Edge. Według analityków, brak sprawdzonego modelu w ofercie mógłby kosztować Samsunga utratę przychodów rzędu miliarda dolarów, na co firma nie może sobie pozwolić w obliczu rosnącej konkurencji.
Samsung prezentuje Galaxy S25 Edge: smukły design i zaawansowane funkcje
Jeśli artykuł Samsung może przywrócić model Galaxy S Plus. Powodem słaba sprzedaż smukłego wariantu Edge nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.