Podczas targów IAA Mobility 2025 w Monachium (9–14 września) Samsung Display jako jedyny producent paneli zaprezentuje pełną gamę innowacyjnych rozwiązań i technologii dla sektora motoryzacyjnego
Samsung Display znacząco przyspiesza rozwój biznesu motoryzacyjnego, traktowanego jako jeden z kluczowych filarów wzrostu w nadchodzących latach. Firma pokaże koncepcję „digital cockpit” dla pojazdów autonomicznych – zintegrowane wyświetlacze OLED obecne we wszystkich punktach kontaktu kierowcy i pasażerów. Wśród nich znajdzie się m.in. 10,25-calowy ruchomy panel za kierownicą, który podczas postoju chowa się pod deskę rozdzielczą, a także szeroki, 34-calowy ekran obejmujący zarówno CID, jak i PID, pozwalający na jednoczesne wyświetlanie różnych treści.
Nowością będzie także 14,4-calowy „Flexible L” – zakrzywiony, elastyczny wyświetlacz w kształcie litery L, który umożliwia intuicyjną obsługę klimatyzacji czy ustawień pojazdu. Dla pasażerów tylnych siedzeń Samsung Display pokaże 30-calowy ekran dachowy OLED oraz okrągły 9,4-calowy panel RSE.
Jedną z kluczowych technologii jest Flex Magic Pixel™ (FMP), opatentowane rozwiązanie ograniczające widoczność treści pod kątem, aby zapobiec rozpraszaniu kierowcy. System wspierany przez AI automatycznie dostosowuje ustawienia w zależności od trybu jazdy – autonomicznego lub manualnego.
Na stoisku w Monachium odwiedzający będą mogli porównać OLED-y z wyświetlaczami Mini LED. Samsung podkreśli ich zalety: cieńszą konstrukcję, możliwość tworzenia nietypowych kształtów, lepszą widoczność w pełnym słońcu, wyższy kontrast i głębsze czernie, co przekłada się na większe bezpieczeństwo podczas nocnej jazdy.
DRIVE™ – nowa marka OLED dla motoryzacji
Najważniejszą premierą będzie debiut DRIVE™ – nowej marki dedykowanej wyświetlaczom OLED dla branży automotive. Nazwa marki obejmuje pięć kluczowych filarów wartości motoryzacyjnych OLED-ów Samsung Display: „D” jak Design Differentiation (wyróżniający się design), „R” jak Robust Reliability (niezawodna trwałość), „I” jak Intelligent Safety (inteligentne bezpieczeństwo), „V” jak Visual Excellence (doskonałość wizualna) oraz „E” jak Expanded & Extendable (rozszerzalność i elastyczność). Przy wejściu na stoisko Samsung Display zainstaluje dużą ścianę wideo złożoną z trzech 65-calowych paneli OLED, aby zaprezentować nową markę.
„OLED to najbardziej optymalna technologia wyświetlaczy, by pełnić rolę cyfrowej platformy w przyszłych pojazdach SDV (Software-Defined Vehicles)” – powiedział Joohyung Lee, wiceprezes wykonawczy i szef działu Mobile Display w Samsung Display. – „Na IAA Mobility spotkamy się z globalnymi klientami, by zaprezentować DRIVE™ i pokazać stabilność oraz unikalną wartość naszych OLED-ów. Wykorzystując naszą wyjątkową przewagę produkcyjną, będziemy dalej przewodzić na rynku motoryzacyjnych OLED-ów”.
Na targach zaprezentowany zostanie również koncepcyjny projekt wnętrza auta przyszłości, przygotowany we współpracy z francuskim projektantem Albanem Leraillerem. Wykorzystuje on elastyczne, składane i rozciągane wyświetlacze OLED w futurystycznych formach, które mają podkreślić luksusowy charakter pojazdów autonomicznych.