Witam.
Jak komuś się wydaje iż serwis pracuje tyle co ktoś kto siedzi w jakim urzędzie i odbija 8 h, to proszę...... jazda rano do hurtowni rowerem bo trzeba gwałtownie przywieźć części na montaż dzisiaj, czas ok 2 h ( autem wcale przez miasto nie szybciej.... może 15 min ? ale drożej ), serwis wczoraj praktycznie 9 h siedziałem, serwis jest otwarty, większość prac na polu, dotleniony jestem jak bańka mydlana, ale wróćmy do tematu.
Aby nie było iż na tym blogu to albo jakieś stare rowery albo koła itp.......
Co do nowoczesnych rowerów to są jakieś nijakie, bez duszy, na jedno kopyto, ciemne, nudne, ale ok niech będzie, proszę bardzo jest szosówka 2024r na serwisie.
Rower ma ok półtora roku i jest lekko mówiąc zjechany trzeba go przeserwisować na nowy sezon.
Od czego zaczynamy?
Ano od rozbierania i zciągania części kluczowych, linki, pancerze przerzutkowe, praktycznie cały napęd do czyszczenia, owijka i porzydasie.......rower coś trzeszczy w okolicy sterów, albo sztycy, to też trzeba sprawdzić czy nie ma gdzieś luzu, albo woda się dostała, kurz, brud itd.
Na pewno do wymiany idzie łańcuch i kaseta, zajechane w trupa i wygląda na to iż blaty w korbie też polecą .
No to jazda....
Sprawdzenie koła tył i wymiana kasety na nowa od razu

























Mogło by się wydawać ze z jednej strony serwis nowoczesnej szosówki to łatwizna, ale nie do końca, jest parę aspektów które tylko doświadczony serwisant zauważy lub sprawdzi i wyda werdykt, czy coś zmieniać czy pozostawić np blaty suportu, ale trzeba mieć na uwadze bezpieczeństwo użytkowania i pewne decyzje warto stosować od razy, jak zmiana blatów, a nie czekać iż jeszcze może 200, 500 km i zrobi się to później.
Nie, tak to nie działa, aby mieć spokój własny iż klient odjedzie z bezpiecznym napędem decyzje oczywiście kosztują, ale są niezbędne.
Co do hamulców hydraulicznych, zastanawiałem się nad przelewaniem, ale ... sprawdziłem płyn jest dalej jasnoróżowy, klamka prawidłowo działa, jest twarda, nie czuć zapadania się albo innych dziwnych zachowań, Klocków jest sporo w zaciskach, decyzja będzie klienta.
W każdym razie w drugim poście skończymy remont ( blaty jadą ) i będzie można dalej napędzać km.....
Zapraszam na serwis, terminy mozna ustalać telefonicznie lub na miejscu w godzinach pracy.
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy