Rower szosowy Giant Contend AR 1 2024r serwis roweru vol1

velotech-pl.blogspot.com 1 tydzień temu

Witam.

Jak komuś się wydaje iż serwis pracuje tyle co ktoś kto siedzi w jakim urzędzie i odbija 8 h, to proszę...... jazda rano do hurtowni rowerem bo trzeba gwałtownie przywieźć części na montaż dzisiaj, czas ok 2 h ( autem wcale przez miasto nie szybciej.... może 15 min ? ale drożej ), serwis wczoraj praktycznie 9 h siedziałem, serwis jest otwarty, większość prac na polu, dotleniony jestem jak bańka mydlana, ale wróćmy do tematu.

Aby nie było iż na tym blogu to albo jakieś stare rowery albo koła itp.......

Co do nowoczesnych rowerów to są jakieś nijakie, bez duszy, na jedno kopyto, ciemne, nudne, ale ok niech będzie, proszę bardzo jest szosówka 2024r na serwisie.

Rower ma ok półtora roku i jest lekko mówiąc zjechany trzeba go przeserwisować na nowy sezon.

Od czego zaczynamy?

Ano od rozbierania i zciągania części kluczowych, linki, pancerze przerzutkowe, praktycznie cały napęd do czyszczenia, owijka i porzydasie.......rower coś trzeszczy w okolicy sterów, albo sztycy, to też trzeba sprawdzić czy nie ma gdzieś luzu, albo woda się dostała, kurz, brud itd.

Na pewno do wymiany idzie łańcuch i kaseta, zajechane w trupa i wygląda na to iż blaty w korbie też polecą .

No to jazda....

Sprawdzenie koła tył i wymiana kasety na nowa od razu


Od razu uwaga, dla początkujących..... warto robić fotki jak są prowadzone linki, przy i w przerzutkach podłączone.
To może być potrzebne przy sprawdzeniu prawidłowego podłączenia.


Obowiązkowo sprawdzamy czy hak jest przykręcony, prosty itd.... i czy gwint pod ośkę 12 mm nie ma uszkodzeń


Jak widać linki z polimerem zdychają szybko, warstwa ślizgowa ściera się na styku z końcami pancerz, i we wszelkich miejscach styku.


Z pancerza z klamkomanetki warto zachować specjalne końcówki jak są w dobrym stanie.


Nowe linki pokryte warstwą ślizgowa z Baradine zobaczymy jak się będą sprawować w stosunku do innych.


Ślizgi czyścimy na sucho, tam nie może być na nich smaru, oleju itd,,,,,


Mechanizm korbowy w puder rozkręcony i wyczyszczony, stopień zużycia widać już znaczny, w razie czego blaty są już w drodze.


Przerzutka tył wymyta, sprawdzenie kółeczek.
I tutaj uwaga..... nie wiem czemu Shimano zastosowało łożyskowanie kółek odwrotnie niż logicznie w innych np mtb wersjach .
Tutaj kółko na łożysku maszynowym musi być u góry a kółko z łożyskiem ciernym na dole.
Kółka zakładamy oczywiście zgodnie z oznaczeniami ich kierunku obrotu, czyli prowadzenia łańcucha.
( w ramach testu kółka założyłem odwrotnie i przerzutka też pięknie działała, ale polecam tak jak nakazał producent. )


Najtrudniejszym etapem jest podłączanie i regulacja przerzutki przód, jak ja tego nie lubię..... ale się udało.


Podczas ustawiania przerzutki wyszło ze jednak blaty w korbie straciły swój system ( wrzucający ) i zmiana biegów już nie jest tak szybka i precyzyjna, jak nowe.
Nowe blaty już jadą z Shimano


I tutaj też cenna uwaga, warto testować nowy napęd na starej spince, bo jakby trzeba było porozpinać łąńcuch to będzie gwałtownie i bezproblemowo, dlaczego ? oryginalna spinka Shimano dostarczana wraz z łańcuchem jest opisana jako jednokrotnego użycia, czyli tylko zapiąć raz.
Po skończonych pracach serwisowych zapnę nowa i będzie finish.


W trakcie prac wymieniono pancerze na nówki sztuki, co powodowało zciąganie i tak uszkodzonej - rozjechała się, owijki, na nowo zabezpieczono pancerze przy kierownicy, założy się owijke i po robocie.

Mogło by się wydawać ze z jednej strony serwis nowoczesnej szosówki to łatwizna, ale nie do końca, jest parę aspektów które tylko doświadczony serwisant zauważy lub sprawdzi i wyda werdykt, czy coś zmieniać czy pozostawić np blaty suportu, ale trzeba mieć na uwadze bezpieczeństwo użytkowania i pewne decyzje warto stosować od razy, jak zmiana blatów, a nie czekać iż jeszcze może 200, 500 km i zrobi się to później.

Nie, tak to nie działa, aby mieć spokój własny iż klient odjedzie z bezpiecznym napędem decyzje oczywiście kosztują, ale są niezbędne.

Co do hamulców hydraulicznych, zastanawiałem się nad przelewaniem, ale ... sprawdziłem płyn jest dalej jasnoróżowy, klamka prawidłowo działa, jest twarda, nie czuć zapadania się albo innych dziwnych zachowań, Klocków jest sporo w zaciskach, decyzja będzie klienta.

W każdym razie w drugim poście skończymy remont ( blaty jadą ) i będzie można dalej napędzać km.....

Zapraszam na serwis, terminy mozna ustalać telefonicznie lub na miejscu w godzinach pracy.

Spike😎

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604
godz 12 - 19.oo
Idź do oryginalnego materiału