To się dzieje naprawdę. Wiadomo było, iż kolejne firmy skuszone dobrym przyjęciem przez użytkowników silnika DJI będą chciały także go użyć. Ale ROTWILD R.EX to manifest, bo nie dość, iż dostajemy jeszcze mocniejszą wersję silnika, to jest to firma niemiecka, z krainy Boscha. R.EX to też zupełnie nowy model all-mountain z napędem, który właśnie przedefiniował pojęcie „zintegrowanej konstrukcji” w świecie e-MTB. Niemcy nie tylko jako pierwsi na świecie zintegrowali zupełnie nowy silnik DJI Avinox M1 – zrobili to po swojemu, łącząc go z własnym, czwartej generacji systemem zasilania IPU. Tak – DJI dopuszcza baterie innych producentów, to także ważna informacja dla konkurencji.

Moc × Precyzja
Sercem nowego R.EX jest właśnie wspomniany napęd DJI Avinox M1. Kompaktowy, lekki (2 520 g), cichy, o wysokiej kulturze pracy i imponujących parametrach: do 120 Nm momentu obrotowego w trybie Boost i 105 Nm mocy ciągłej. Dziesięć zintegrowanych czujników pracujących w czasie rzeczywistym monitoruje kadencję, prędkość i ukształtowanie terenu, dostosowując wsparcie do warunków – bez opóźnień, bez szarpnięć. Całość sterowana jest przez nowy, 2-calowy dotykowy ekran OLED zintegrowany z górną rurą ramy oraz bezprzewodowy pilot. Oprócz Bluetooth 5.1 i ANT+, system posiada wbudowany moduł LTE, który umożliwia aktualizacje OTA, diagnostykę i nawigację bez użycia telefonu.

Własna energia: ROTWILD IPU Gen4
Zamiast korzystać z gotowych rozwiązań, ROTWILD postawił na własny zespół akumulatorowy – czwartą generację zintegrowanej jednostki IPU (Integrated Power Unit). To autorski, karbonowy moduł z ogniwami o pojemności 864 Wh i masie zaledwie 3 580 g. Konstrukcja została zoptymalizowana pod kątem sztywności i rozmieszczenia masy, a kompaktowy układ ogniw pozwala zachować smukły profil ramy. System posiada również przycisk szybkiego wypięcia Quick Release Push+.

Rama: precyzja w służbie progresji
Nowa rama to rozwinięcie konstrukcji R.EXC – wyścigowego e-Enduro ROTWILDA. Zastosowano tu karbon typu Poly Dynamic o wysokim module sprężystości i geometrię z osią obrotu w systemie Mid-High Pivot oraz charakterystyczny kształt Elevated Box Design. Efekt? Jak zapewnia firma „Lepsza trakcja, precyzyjne tłumienie nierówności i aktywna praca tylnego zawieszenia w całym zakresie skoku – 150 mm z tyłu i 160 mm z przodu. Mulletowy układ kół (29″ z przodu, 27.5″ z tyłu) łączy szybkość z agresywnością.”



Detale z najwyższej półki
- Sztyca: zintegrowana Eightpins NGS 3.0 – z powiększonymi tulejami ślizgowymi, nowym systemem uszczelnień i wzmocnioną konstrukcją.
- Główka ramy: z nowym zestawem sterów umożliwiającym zmianę kąta główki o ą0,5° i długości reacha o ą5 mm.
- Mocowanie narzędzi: dodatkowy punkt montażowy pod górną rurą na multitool lub zestaw naprawczy.
- Zawieszenie: progresywna charakterystyka skoku – wysoka czułość na małe nierówności i zapas wsparcia przy końcu ugięcia.
- Dodatki: standardowy uchwyt UDH, miejsce na bidon, trzy rozmiary (M–XL).



ROTWILD R.EX – modele i ceny
- ULTRA – 12 490 €
- PRO – 9 990 €
- CORE – 8 990 €
Waga modelu ULTRA w rozmiarze L to 21,7 kg.
Nowy R.EX nie szuka kompromisów – on wyznacza standardy.
Zobacz nasz pierwszy, polski test silnika DJI Avinox.