
Rivian nie czeka na sylwestrowe fajerwerki i wypuszcza aktualizację systemu (OTA) oznaczoną numerem 2025.46. Producent nie tylko drastycznie rozszerza możliwości autonomicznej jazdy, ale też nadrabia zaległości w integracji ze telefonami i dorzuca funkcje, które sprawią, iż jazda w terenie będzie przypominać grę wideo.
Największą zmianą jest uwolnienie systemu Universal Hands-Free. Do tej pory funkcja jazdy bez trzymania kierownicy była ograniczona do zmapowanych autostrad (ok. 135 tys. mil). Teraz Rivian zdejmuje te kajdany – system zadziała na niemal każdej drodze w USA i Kanadzie, która ma wyraźnie namalowane pasy. Choć przez cały czas nie jest to pełna autonomia (auto nie zatrzyma się samo na stopie czy światłach), to swoboda użytkowania wchodzi na zupełnie nowy poziom.
Autonomia w wersji „Spicy”
Rivian pokazuje też, iż rozumie nowoczesny UX. Zamiast technicznego żargonu, ustawienia asystenta jazdy (odległość, dynamika zmiany pasa) otrzymały nazwy rodem z menu w restauracji:
- Mild: relaks, duże odstępy, powolne zmiany pasów.
- Medium: zrównoważony styl, dostosowany do płynności ruchu.
- Spicy: dynamiczna jazda, mniejsze luki, szybkie manewry.
To drobiazg, ale świetnie buduje charakter marki.
Kluczyk w iPhonie
Właściciele modeli R1 (Gen 2) w końcu dostają to, co u konkurencji staje się standardem. Digital Key trafia wreszcie do portfeli cyfrowych (co zapowiadano już dawno). Oznacza to, iż właściciele mogą otworzyć i odpalić swojego Riviana dzięki iPhone’a, Apple Watcha, Pixela czy Samsunga, korzystając z natywnych rozwiązań systemowych (Apple Wallet / Google Wallet), a także łatwo udostępniać cyfrowy klucz rodzinie.
Apple Car Key w drugiej generacji Rivian R1S i R1T
„Kick Turn”, czyli czołg w terenie
Dla fanów off-roadu (posiadających R1 Quad Motor Gen 2) przygotowano coś specjalnego – funkcję Kick Turn. To system pozwalający na zacieśnianie skrętu w trudnym terenie (poniżej 24 km/h) poprzez blokowanie lub choćby cofanie kół po wewnętrznej stronie zakrętu. Efekt? Auto obraca się niemal w miejscu, to mocno przypomina podobną funkcję, z jakiej mogą skorzystać nabywcy elektrycznej Gelendy, czyli Mercedesa G 580 EQ.
Do tego dochodzi RAD Tuner – ekran pozwalający na głęboką ingerencję w ustawienia napędu (balans momentu obrotowego, stabilność), który do tej pory był zarezerwowany dla inżynierów testowych na Pikes Peak.
Rivian po raz kolejny pokazuje, iż w świecie nowoczesnych aut to soft jest królem.
Jeśli artykuł Rivian wjeżdża w nowy rok „na ostro”. Aktualizacja 2025.46 przynosi tryb „Spicy”, kluczyki w Apple Wallet i jazdę bez trzymanki nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.

3 godzin temu






