Recenzja siodełko Repente Quasar 2.0

magazynbike.pl 1 miesiąc temu

Ocenianie po pozorach nie ma sensu, a siodło Repente Quasar 2.0 to wymowny na to dowód. Choć ma płaski kształt i skromne wyściełanie, jest bardzo wygodne, o czym mogłem przekonać się w teście. I jednocześnie, choć oparte na stalowych prętach, lekkie! Zaintrygowani? Zapraszam do detali w tekście poniżej.

Włoskie geny

Czy można wyobrazić sobie kupowanie bez unpackingu? Nic dziwnego, iż i produkt z Włoch, znanych z designu, dociera w zgrabnym opakowaniu. W środku zaś kryje się siodło, ze kompletnie opisanymi danymi technicznymi. I już wiadomo, iż mamy do czynienia z produktem, w którym pomyślano o detalach. Zanim jeszcze założymy go do roweru.

Siodła, wiadomo, to sprawa mocno indywidualna. Ale akurat Repente ma w kolekcji tak wiele modeli, o różnych kształtach, iż każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Ja swoje poszukiwania od razu zawęziłem wstępnie do modeli do ścigania, wiedząc, jakie są moje preferencje i oczekiwania. Lubię siodełka płaskie i o szerokości (najczęściej) 142 mm. Wstępna selekcja wyłoniła dwóch kandydatów – Artaxa GLM i Quasara 2.0 właśnie. Siodła te różnią się jednak kształtem, Artax pomimo tej samej szerokości jest odczuwalnie węższy, dlatego też po jednej jeździe próbnej na pierwszym przerzuciłem się na drugi model.

Moje kolejne założenie brzmiało tak, iż siodełko powinno być płaskie – po prostu wiem z dośwadczenia, iż taki kształt siodełek mi pasuje. Dobrze gra z pochyloną pozycją w siodełku, na szosie, czy to gravelu. Tu za komfort odpowiada konstrukcja całości, a nie wyściełanie, które dba o wygodę przy bardziej wyprostowanej pozycji.

Oczywiście, jak zwykle w przypadku siodełek, konieczne pozostało jedno zastrzeżenie – to, co ja postrzegam jako wygodne, dla innych może stanowić łoże fakira pełne gwoździ. Dlatego też warto znaleźć opcję jazdy próbnej przed adekwatnym zakupem – tę możliwość oferują też sklepy handlujące Repente w Polsce.

I tu kolejne zaskoczenie. Repente w testowanej wersji ma stelaż ze stalowych prętów – jest to utwardzana stal nierdzewna, którą firma dodatkowo poddaje obróbce, nazywając ją Shot 304. Pomimo użytego materiału przez cały czas waży zaskakująco lekko – oficjalnie 170 gramów, moją sztuka ważyła 176,4 g, jak widzicie na wadze powyżej. Siodło jest zgodne z obecnymi trendami i jest krótsze niż klasyki, mierząc 260 mm długości.

Dla zainteresowanych dodam, iż tę samą górę możecie mieć z karbonowymi prętami – wówczas model nazywa się Quasar CR 2.0

Wrażenia z jazdy

Siodło trafiło do Canyona Ultimate CF SLX, gdzie zajęło miejsce sprawdzonego Selle Italia SLR Superflow. Teoretycznie siodła są bardzo podobne, zarówno z punktu widzenia kształtu, jak i posiadania wzdłużnego otworu. Ba, w tym przypadku choćby waga była prawie identyczna. Zwiedziony tym podobieństwem przełożyłem tylko siodła by przekonać się, iż trudniej o bardziej zaskakujące pierwsze różnice. Quasar 2.0, pomimo tego, iż wygląda jak płaska deska ze wzdłużnym przecięciem, jest zaskakujący wygodny.

Jeśli weźmiecie je do ręki, przekonacie się, iż wyściełanie jest naprawdę minimalne i to nie ono daje wspomniany efekt wygody, tylko fakt, iż całe siodło pracuje, elastycznie się uginając pod ciężarem pedałującego. Szczególnie zaskakujący jest ten efekt wtedy, gdy ugnie się je właśnie palcami, a następnie podda naciskowi całego ciała, wówczas okazuje się, iż ten „skok” wtnosi więcej niż 1 czy 2 milimetry. Finalnie okazało się, iż jest na tyle duży, iż musiałem o 3 milimetry podnieść siodło, by osiągnąć ten sam efekt, co przy poprzednim! Czy to efekt LCF? Repente tak nazywa technologię wzmacniania skorupy długimi włóknami z karbonu – Long Carbon Fiber. Ma to mieć dobroczynny wpływ na jakości jazdy. Potwierdzam – całość działa!

Podsumowanie

Czy ta „praca” siodła jest męcząca? Wcale, bo w siodle nie buja. Zdecydowanie jest za to zaskakujące, bo nie oczekuje się od siodła do szybkiej jazdy podobnej wygody. zwykle podparcie dołu pleców ma po prostu dowieźć do mety. Powoduje to też, iż śmiało można Quasara wziąć pod uwagę, jako siodło do jazdy na długich dystansach.

Sugerowana cena detaliczna wynosi 639 zł.

Dystrybutorem siodełek w Polsce jest 4action.cc

Idź do oryginalnego materiału