Privateer Bikes zapowiada Gen 2 rowerów

magazynbike.pl 10 miesięcy temu

Privateer Bikes to jedna z tych marek, które „od zawsze” śledzimy z ciekawością. Po testach modeli 161 i 141 poprzedniej generacji czas przyszedł na jego następcę, czyli Gen 2. Nowa platforma została od razu stworzona z myślą o budowie rowerów z różnym skokiem, a my mieliśmy możliwość zbadać prototypowe egzemplarze jesienią, a MTB Bike Connection w Dolomitach.

Prototyp Privateer Bikes 161 dla ścigających się za własne

Najważniejsza informacja jest taka, iż Privateer udostępnia więcej szczegółów na temat Gen 2 przed zamówieniami w przedsprzedaży, która ma być odpalona w lutym 2024. Co więcej, z pewnych źródeł wiemy, iż zakup produktów marki z UK będzie ułatwiony, bo ma powstać jej filia w Dreźnie, a więc EU!

Informacja prasowa Privateer Bikes

Z euforią ogłaszamy pierwsze oficjalne szczegóły dotyczące naszej platformy Privateer Gen 2, linii opracowywanej od 3 lat, która właśnie zakończyła swój pierwszy sezon wyścigowy, w tym zwycięstwem w w Ard Rock 2023 Joe’ego Connella.

Platforma Gen 2 to nasza najbardziej wszechstronna i trwała platforma, oferująca nowe, łatwe w obsłudze regulacje oraz całkowicie odnowioną platformę zawieszenia w połączeniu z naszą wypróbowaną i przetestowaną, przyszłościową geometrią, widełkami tylnymi dostosowanymi do rozmiaru, wytrzymałą konstrukcją ze stopu aluminium i ogromnymi przewymiarowanymi łożyskami. Podczas opracowywania Gen 2 współpracowaliśmy z Katy Curd, Fergusem Ryanem i Joe Connellem, słuchaliśmy naszych klientów i rozmawialiśmy z weteranami mediów.

Chociaż nie jest to ostateczna wersja roweru, mamy nadzieję, iż jest w niej wystarczająco dużo, aby Was ekscytować i zaostrzyć apetyt na początek 2024 roku.

Najważniejsze cechy geometrii:

– widełki tylne dostosowane do rozmiaru ramy

– strome kąty podsiodłowe

– regulacją długości tyłu za pomoca flip-chipa

– możliwość wielkości koła dzięki flip-chipa

– sztyca w całości chowana w ramie

Privateer chce zapewnić zrównoważone i stabilne prowadzenie. W oparciu od tylne widełki dopasowane do rozmiaru ramy dodaliśmy wkładkę flip-chip, który umożliwia kierowcy przesuwanie środka ciężkości roweru.

Spędziliśmy także czas na testowaniu rozmiarów tylnych kół i odkryliśmy, iż rowerzyści mają różne preferencje w zależności od tras, po których jeżdżą, lub osobistych upodobań. W rowerach Gen 2 wprowadziliśmy wszechstronną funkcję flip-chip. Dzięki temu użytkownicy mogą łatwo przełączać się między kołami 27,5” i 29”.

Najważniejsze cechy zawieszenia:

– czułość na początku

– duże wsparcia w połowie skoku

– duża progresja na końcu skoku

– stabilność podczas hamowania

– doskonała równowaga wsparcia pedałowania i przyczepności

Zaprojektowaliśmy zawieszenie tak, aby było czułe na początku skoku, aby zminimalizować zmęczenie, z dużą liniową progresją zapewniającą wsparcie w środku skoku i wystarczającym zabezpieczeniem przed dobiciem.

Zrównoważyliśmy stabilność zawieszenie i przyczepność podczas hamowania. Doskonała równowaga wsparcia pedałowania i przyczepności na wszystkich biegach oznacza, iż rower jest gotowy, aby w razie potrzeby dodać gazu.

Trwałość i łatwość serwisowania najważniejsze cechy:

– przewymiarowane łożyska

– uszczelnienia wtórne na wszystkich łożyskach

– Kute, jednoczęściowe wahacze

– obsługa jednym narzędziem

– zewnętrzne prowadzenie kabli

– mmejsce na duży bidon i narzędzie w każdym rozmiarze

– wymienne mocowanie ISCG

– rozbudowane ochraniacze ramy

Za każdym razem, gdy pracujesz nad rowerem, nie jeździsz – a my zawsze wolelibyśmy jeździć. Zadbaliśmy o szczegóły, aby te rowery były tak trwałe, jak to tylko możliwe. Łożyska przewymiarowane lepiej radzą sobie z dużymi siłami, a dodatkowy pierścień uszczelniający typu O-ring na wszystkich łożyskach zapobiega przedostawaniu się brudu. Są one wprasowane w kuty jednoczęściowy wahacz i ramę poddaną obróbce CNC po obróbce cieplnej, co zapewnia płynne zawieszenie i dłuższą żywotność łożyska.

Uczyniliśmy serwis roweru tak prosty, jak to tylko możliwe, dzięki zewnętrznemu prowadzeniu linek i dostępowi z jednej strony, co oznacza, iż dzięki jednego narzędzia wielofunkcyjnego możesz naprawić wszystko w ramie. choćby z amortyzatorem typu piggyback wszystkie rozmiary ram zmieszczą duży bidon, a pod górną rurą umieściliśmy uchwyt na narzędzia, w którym możesz przechowywać najpotrzebniejsze rzeczy, dzięki czemu możesz porzucić plecak.

Cieszymy się, iż już niedługo wprowadzimy na rynek gamę Privateer Gen 2, a zamówienia w przedsprzedaży rozpoczną się na początku lutego 2024 r. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę internetową Privateer Bikes. https://www.privateerbikes.com/pages/privateer-gen-2-developmen

Zobacz także

Test Privateer E161 enduro pod napięciem
Idź do oryginalnego materiału