Prawidłowy i poprawny serwis-przegląd roweru

velotech-pl.blogspot.com 7 miesięcy temu

Niedawno opisałem jak klienci są nabijani w butelke serwisową no i później chodzą gdzie indziej licząc na ponowną pomoc.

Może trochę instrukcji i wiedzy jak powinien wyglądać prawidłowo dobry serwis roweru.

Przykładowy rower ma już lekko parenaście lat i praktycznie poza klockami i jedną oponą nic nie robiono.

Doskonała baza na pokazowy serwis.

Zamówienie : napęd do wymiany, korbowód zostaje, pakiet i przednia przerzutka w dobrym stanie, olinkowanie, wymiana opon, dętka tył kapeć, wszystko do regulacji i ustawienia.









No będzie troche do roboty, rozbiórka, pucowanie i montaże.









Wybór opon, mniejszy czy większy klocek.....










Tak jak widać......jak robi się pełny przegląd to pełny i zagląda wszędzie.

Koła przeglądnięte, konusy wyregulowane, koła wycentrowane, nowe oponki miodzio, wybraliśmy model najszybszy Race King , przyjemność jazdy na nich jest niepodważalna.

Bardzo ciężko czyściło się kółka przerzutki bo wózek jest nierozbieralny....... przednia przerzutka, wyczyszczona sprężyna i naoliwone zawiasy, płynna i szybka jej praca daje efekty w trasie.

Nowe pancerzyki i nierdzewne linki zawsze są podstawą przy wymianie, a dokładne ich przycięcie daje na lekką pracę przerzutki i manetek.

Wymienione całe oljnkowanie hamulców wraz z pancerzami, fajkami io gumkami.

Klocki nowe ustawione dla jak najlepszej pracy, kąta docisku do obręczy.

Całość wyregulowana, przetarta szmatą ..... lekka kosmetyka ramy i pozostałych części.

Nie było zlecenia na amortyzator więc dostał tylko kosmetykę zewnętrzną.

W zasadzie to chyba całość prac, jak coś nie wyszczególnione to na pewno wykonano, bo jak pełny to pełny.












Opancerzenie i olinkowanie roweru prowadzimy delikatnymi łukami aby nie przeszkadzało one w użytkowaniu roweru, oraz zapewniało płynną pracę linek.

I co, da się to zrobić sensownie i w miarę gwałtownie ? da się, po takim serwisie klient na pewno będzie miał wrażenie ze to nowy rower i wydane pieniądze warte były serwisu.

To także lekcja dla pseudoserwisantów jakich ostatnio nie mało, jakieś sezonowe jedno roczne serwisiki z młotkiem i scyzorykiem, to nie zabawa ale poważna robota.

Oczywiście na koniec klient otrzymał zlecenie serwisowe z wyszczególnionymi częściami i zakresem prac oraz paragon, a także informacje iż ma 14 dni gwarancji na montaż i ewentualne poprawki, ustawienia wedle jego życzeń, po próbnej jeździe.


Spike

Sklep i serwis rowerowy

VeloTech
31-272 Kraków
ul. Krowoderskich Zuchów 24 / box 1
tel. 666-316-604 w godz 12 - 19.oo

Idź do oryginalnego materiału