Pozycjonowanie na Instagramie? Jak zwiększyć zasięgi na Instagramie? Aktualne informacje!

5 godzin temu

Zasięgi na Instagramie znowu… wzrosną! Tak, tak, po ostatnich miesiącach (latach?), gdy śmiało mogliśmy narzekać na spadek zasięgów na Instagramie, nasze konta nareszcie zaczną docierać do szerszego grona użytkowników. Wszystko za sprawą indeksowania kont profesjonalnych w wyszukiwarce Google! Co to znaczy dla influencerów i instagramerów i jak wykorzystać tę wiadomość, by zwiększyć zasięgi na swoim profilu?

To, na co profesjonalni użytkownicy Instagrama czekali od dawna, stało się prawdą. 10 lipca posty z Instagrama zaczęły być widoczne w wyszukiwarce Google.

Jak działa udostępnianie z Instagrama w Google?

Od kilkunastu miesięcy coraz częściej mówi się o znaczeniu treści pisanej na Instagramie. Już nie tylko zdjęcia i filmy, ale też podpisy oraz opisy alternatywne do zdjęć, mają znaczenie, gdy mowa o docieraniu do nowych obserwatorów. Uważny użytkownik tej platformy społecznościowej prawdopodobnie zauważył – a i może sam zaczął stosować – słowa pozycjonujące obok hashtagów. Mówię o popularnym trendzie na pisanie na końcu wpisu informacji, o czym jest ten wpis. To na przykład „Koloryzacja Włosów | Fryzjer Warszawa | Salon Bez Barier | Metamorfoza Włosów | Przed i Po” (jak ma to miejsce na załączonym screenie).

Dotychczas takie zabiegi stosowane były głównie z myślą o algorytmie samej aplikacji Instagram. W świecie influencerów rozeszła się wiadomość, iż dzięki temu algorytm lepiej rozumie treść materiału wideo lub zdjęcia. Tak zastosowane słowa najważniejsze pomagają w promowaniu treści na równi (albo i mocniej!) z hashtagami.

Teraz już wiemy, iż te zabiegi mogą (ale nie muszą – o tym dalej) wpłynąć też na wyszukiwanie wpisów na Instagramie w wyszukiwarce… Google. A co za tym idzie – na dotarcie do ogromnej liczby nowych obserwatorów i zwiększenie liczby wyświetleń! Chodzi o to, iż dotychczas Instagram był zamkniętym ekosystemem. jeżeli szukałeś informacji dotyczącej, na przykład, taniego podróżowania, mogłeś to zrobić ALBO w wyszukiwarce Google ALBO w wyszukiwarce Instagram.

Strony www zindeksowane przez Google nie mieszały się z wpisami z Instagrama. Teraz to się zmienia: każdy użytkownik wyszukiwarki Google będzie mógł wśród wyników zobaczyć Twoje wpisy na Instagramie. To znaczy, iż jeżeli przygotujesz rolkę, na przykład poświęconą budowaniu marki osobistej na Instagramie, niejako „wyjdzie” ona poza platformę. Tak, jak robią to już materiały z TikToka.

Posty z Instagrama w Google – co to znaczy dla biznesu i influencerów?

Pojawienie się wpisów z Instagrama w wyszukiwarce Google to świetna wiadomość dla biznesu i influencerów. Czyli dla wszystkich, kto buduje markę w internecie i chce jak najszerzej docierać ze swoimi treściami. Jednocześnie ta nowa funkcjonalność zmienia zasady gry na tej platformie społecznościowej. Tak jak w przypadku każdej treści w internecie, którą znajdziesz w popularnej wyszukiwarce – na przykład artykułu prasowego czy wpisu blogowego – tak i w przypadku wpisu na Instagramie zaczynasz walkę o widoczność z innymi twórcami. A jak się walczy o widoczność w przeglądarkach? W skrócie: dzięki pozycjonowania.

Czytaj też: 5 powodów, dla których ważne jest pozycjonowanie serwisu

Na temat prawidłowego pozycjonowania artykułów, żeby stały się widoczne w internecie, powstały tysiące poradników, lepszych i gorszych. Co więcej, reguły gry często się zmieniają, ponieważ algorytm wyszukiwarki Google się zmienia. Przypomnę więc tylko dwie najważniejsze zasady, uniwersalne i niezmienne od lat: pisz na temat i stosuj słowa kluczowe. To znaczy, iż jeżeli piszesz na przykład o swoich wakacjach na Krecie, zastanów się, co może interesować czytelnika… i dokładnie to opisz. Jak?

Używaj słów i zdań, których potencjalny czytelnik może szukać w przeglądarce. Na przykład: „Ile kosztują wakacje na Krecie?” albo „Co robić na Krecie, gdy pada deszcz?”. Zadbaj też o to, by pod materiałem wideo lub zdjęciami dodać podpisy alternatywne – one też mają znaczenie dla wyszukiwarek. Dodawanie opisu alternatywnego znajdziesz pod przyciskiem „więcej opcji” w trakcie dodawania wpisu, rolki bądź karuzeli.

Indeksowanie postów z Instagrama w Google – czy to naprawdę nowość?

Dyskusję może budzić fakt, iż niektóre z postów na Instagramie już od dawna widoczne są w Google. Jak się okazuje, Instagram już od dłuższego czasu indeksuje wybrane publiczne wpisy w wybranych regionach. Wyjaśnia to Andrew Hutchinson na portalu SocialMediaToday:

„Poprosiłem Instagram o wyjaśnienie tej sprawy, a oni potwierdzili, iż jest to stopniowo wdrażane na całym świecie, ale w większości regionów jest to już norma i to od kilku lat. Chodzi o to, iż pomoże to zapewnić większą ekspozycję twórcom i firmom”.

Jednakże możemy zakładać, iż skoro Instagram oficjalnie zaczął rozsyłać komunikat z datą 10 lipca, oznacza to, iż ta data ma znaczenie. I jeżeli Ty otrzymałeś ten komunikat na swoim Instagramie, możesz czuć się szczęściarzem. Zyskujesz w ten sposób pewność, iż Twoje posty już trafiły do grona postów indeksowanych. A to pozytywnie wpłynie na zasięgi, o które tak ciężko walczysz!

Oficjalne informacje od Instagrama dotyczące zwiększania zasięgów

Czyje posty będą zatem indeksowane w wyszukiwarkach Google? Dokumentacja Instagrama wyjaśnia to w sposób kompleksowy:

Co więcej, w

czytamy:

„Ogólnie rzecz biorąc Instagram wymaga, aby wyszukiwarki takie jak Google czy Microsoft Bing nie indeksowały zdjęć i filmów użytkowników z relacji, rolek, postów i wyróżnionych. Zezwalamy jednak wyszukiwarkom na indeksowanie zdjęć i filmów z publicznych rolek i postów przesłanych lub opublikowanych od 1 stycznia 2020 r. w przypadku kont spełniających wszystkie kryteria podane poniżej:

  • Właściciel konta ma ukończone 18 lat.
  • Konto jest w tej chwili publiczne.
  • Konto jest w tej chwili kontem profesjonalnym.

Gdy konto spełni kryteria umożliwiające wyszukiwarkom indeksowanie, wszystkie zdjęcia i filmy z publicznych rolek i postów opublikowanych na koncie mogą być indeksowane. Także te, które zostały dodane przed ukończeniem przez Ciebie 18 lat”.

Oznacza to, iż każdy, kto chce zwiększyć zasięgi na Instagramie, powinien czym prędzej zadbać o to, by jego konto było kontem publicznym oraz kontem profesjonalnym. Aby przejść na konto profesjonalne, wystarczy wejść w opcję Edytuj Profil i tam wybrać „Przełącz na konto profesjonalne”.

To oczywiście działa też w drugą stronę – jeżeli nie chcesz, by Twoje posty były indeksowane przez wyszukiwarki, powinieneś mieć konto niepubliczne i prywatne. Ponadto możesz też wejść w ustawienia/prywatność konta i tam wyłączyć opcję „Zezwól na wyświetlanie publicznych zdjęć i filmów w wynikach wyszukiwania”. Pamiętaj jednak, iż w oficjalnej dokumentacji Instagrama istnieje dopisek:

„Pamiętaj, iż nie możemy zagwarantować, iż wyszukiwarka podmiotów zewnętrznych dokona deindeksacji i usunie Twoje treści z indeksu, ani kiedy to nastąpi. Możesz uzyskać więcej informacji na temat usuwania obrazu z wyników wyszukiwania Google w centrum pomocy Google oraz na stronie Microsoft Bing dotyczącej blokowania wyników wyszukiwania.”

Dlatego, jeżeli nie chcesz, by jakaś treść pojawiła się w internecie – po prostu jej nigdzie nie publikuj.

Czy posty Instagrama w Google zmienią rzeczywistość marek i influencerów?

Czy „nowa” funkcjonalność na Instagramie zmieni sposób, w jaki użytkownicy będą korzystać z internetu? To się okaże. Już teraz użytkownicy z pokolenia Z częściej korzystają z wyszukiwarek w mediach społecznościowych (41% użytkowników) niż z tradycyjnych (31%). Udowodniły to badania przeprowadzone przez Sprout Social. Na pewno, jeżeli budujesz markę, powinieneś pamiętać o zyskach, jakie płyną z pojawienia się w wyszukiwarce Google.

Idź do oryginalnego materiału