Posiadacze kart Mastercard mogą już korzystać z rozwiązania Click to Pay

2 dni temu

PayU udostępnił posiadaczom kart Mastercard rozwiązanie Click to Pay. Umożliwia ono sprawniejsze dokonywanie transakcji przez internet, jak podały spółki we wspólnym oświadczeniu.

Firmy przekazały, iż rozwiązanie Click to Pay ma za zadanie ułatwić proces płatności. Wystarczy raz zapisać dane karty, aby móc korzystać z płatności one-click przy każdej kolejnej transakcji, niezależnie od strony, na której odbywa się zakup.

Click to Pay jest kompatybilny z różnymi urządzeniami, co oznacza, iż konsumenci mogą z łatwością dokonywać płatności zarówno z telefonów komórkowych, laptopów, jak i komputerów stacjonarnych. Ułatwienie ma sprzyjać zmniejszeniu liczby porzuconych koszyków w sklepach internetowych.

Usługa Click to Pay bazuje na międzynarodowym standardzie SRC (Secure Remote Commerce) opracowanym przez konsorcjum organizacji kartowych EMV Co. Wykorzystuje ona technologię tokenizacji, znaną z popularnych rozwiązań, takich jak np. Apple Pay i Google Pay. Token zastępuje rzeczywiste dane karty, zamieniając je w zaszyfrowany algorytm.

„Wychodząc naprzeciw potrzebom użytkowników e-commerce, organizacje kartowe opracowały globalny standard, który łączy bezpieczeństwo z maksymalnym komfortem dokonywania płatności. Cieszę się, iż rozwiązanie Click to Pay zostało już wdrożone w Polsce i mogą z niego korzystać klienci tysięcy sklepów internetowych oferujących płatności przez system PayU. Dla osób korzystających regularnie z zakupów internetowych zapisanie danych karty w systemie Click to Pay będzie dużym ułatwieniem, ponieważ z jednej strony zapewni bezpieczeństwo płatności, z drugiej pozwoli na oszczędność czasu przy zakupach opłacanych kartą w dowolnym sklepie” – podkreśliła w komunikacie CEO PayU na region Europy Środkowo-Wschodniej Joanna Pieńkowska-Olczak.

„Z badań wynika, iż wygoda oraz bezpieczeństwo transakcji mają ogromny wpływ na zakupy online, a karta jest jedną z najbezpieczniejszych metod platności. Clik to Pay zapewnia najwyższe bezpieczeństwo transakcji (tokenizacja danych), a dzięki możliwości zapamiętania urządzenia przyspiesza i ułatwia proces samej płatności. We wdrożeniach tej usługi wspierają nas liczni partnerzy, m.in. PayU, którzy podobnie jak my dążą do tego, aby funkcjonalność jednego kliknięcia (one-click) była dostępna we wszystkich sklepach i platformach internetowych” – zauważyła dyrektorka ds. rozwoju biznesu w polskim oddziale Mastercard Europe Daria Auguścik.

Idź do oryginalnego materiału