Porównanie zdjęć z iPhone'a 12 Pro Max i iPhone'a 16 Pro Max powinno wyraźnie zaprezentować znaczną i zauważalną poprawę jakości fotografii.
Gdy jednak przeanalizujemy każde testowe ujęcie pod kątem ostrości, odwzorowania kolorów, kontrastu i zachowania w różnych warunkach oświetleniowych to okazuje się, iż ten postęp nie jest aż tak widoczny.
iPhone 12 Pro Max to urządzenie zaprezentowane w 2020 roku. Dwunastka korzysta także ze “starych” 12-megapikselowych matryc. Stary model na natomiast dostęp do tego samego systemu iOS 18.1.
W przypadku starszego modelu da się zauważyć większą ziarnistość oraz ograniczoną szczegółowość (tutaj przewagę ma matryca 48MP). Zdarza się, iż model 16 zachowa jakieś szczegóły w mocniejszym świetle, których nie dostrzeżemy już na 12 (ma większą rozpiętość tonalną). Kolory są nieco mniej nasycone, a kontrast niższy, ale są to naprawdę niewielkie zmiany na lepsze, które można też samodzielnie łatwo poprawić w postprodukcji. Przy zdjęciach w trybie portretowym większa matryca oferuje nam lepsze rozmycie tła. Odcień skóry wygląda lepiej. Są to jednak przez cały czas niuanse, a nie fotograficzna rewolucja, która jak widać przez 4 ostatnie lata nie miała miejsca.
Dwunastka to przez cały czas bardzo dobry sprzęt.
Tabela porównująca aparaty w iPhone 12 Pro Max i iPhone 16 Pro Max:
iPhone 12 Pro Max | iPhone 16 Pro Max |
Główny: 12 MP, przysłona f/1.6 | Główny: 48 MP, przysłona f/1.78 |
Ultra: 12 MP, przysłona f/2.2 | Ultra: 48 MP, przysłona f/2.2 |
Tele: 12 MP, przysłona f/2.4 | Tele: 12 MP, przysłona f/2.8 |