iPad Pro M4 zadebiutował na początku tego roku z imponującymi ulepszeniami funkcji i wyższymi cenami niż kiedykolwiek wcześniej. Według A nowy raportpopyt na modele Pro znacznie spadł, czego przyczyną mogą być wyższe ceny.
13-calowy iPad Pro odnotowuje bardziej gwałtowny spadek niż 11-calowy
Ross Young, analityk łańcucha dostaw w DSCC, tak niedawno opublikował raport przedstawiający problemy popytu na iPada Pro M4 firmy Apple.
Nowe modele iPada Pro zadebiutowały w maju, a początkowy popyt wydawał się duży.
Jednakże dostawy paneli wyświetlaczy pokazują, iż nastąpiło ogromne ograniczenie sprzedaży, co świadczy o słabszym niż oczekiwano popycie.
Young zauważa, iż początkowe oczekiwania przewidywały aż 10 milionów dostaw paneli w 2024 r. Jednak ze względu na spowolnienie w trzecim kwartale i oczekiwane w czwartym kwartale rzeczywiste liczby mogą wynieść nieco mniej niż 7 milionów.
Model 13-calowy wydaje się ponosić większą odpowiedzialność za redukcję jednostek. Co prawdopodobnie nie powinno być zaskakujące, ponieważ jest to jedno i drugie:
- droższy niż jego mniejszy brat, za cenę wywoławczą 1299 dolarów
- nie jest tak przekonującym ulepszeniem jak 11-calowy wyświetlacz, w którym nowy tandemowy wyświetlacz OLED stanowi ogromny krok naprzód w stosunku do poprzedniego 11-calowego wyświetlacza LCD
Young przedstawia ogólne spekulacje na temat przyczyn tak znacznego spadku popytu. A cena ma na to duży wpływ.
Dla wielu użytkowników ponad 1000 dolarów to za dużo na iPada
iPad Pro poczynił w tym roku duże postępy technologiczne. Dodał chip M4 o kilka miesięcy przed wszystkimi komputerami Mac, zyskał „najbardziej zaawansowany wyświetlacz na świecie” (na Apple) i stał się radykalnie cieńszy.
Chociaż te ulepszenia robią wrażenie, Young zauważa, iż dla większości użytkowników iPad przez cały czas jest produktem, który warto mieć. Nie jest tak niezbędny jak iPhone czy Mac.
Tak więc, chociaż ulepszenia technologiczne są atrakcyjne, znacznie wyższe ceny tegorocznych modeli iPada Pro prawdopodobnie zniechęciły każdego, z wyjątkiem najbardziej entuzjastycznych pierwszych użytkowników.
Jeśli nie używasz iPada jako zamiennika laptopa, 999 USD za 11-calowy i 1299 USD za 13-calowy to dużo. choćby jeżeli iPad Pro Jest głównego komputera, płacenie ponad 1000 dolarów za samo urządzenie nie obejmuje kosztu klawiatury Magic Keyboard, Apple Pencil Pro i tak dalej.
Czy uważasz, iż analiza Younga jest słuszna? Czy cena jest powodem spowolnienia popytu na iPada Pro? Daj nam znać w komentarzach.
Ograniczone czasowo oferty na iPada Pro
Jeśli cena Cię odstrasza, Amazon ma w tej chwili świetne zniżki na produkty iPad Pro. Obejmuje to:
A jeżeli nie masz pewności, jaki rozmiar kupić, sprawdź mój przewodnik tutaj.
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.