
Co zrobić, gdy napotkasz błąd „Poproś o zakup nie działa w iOS 16”? Poniżej mamy odpowiedzi. Zrozumienie problemu i określenie jego przyczyny może pomóc w znalezieniu odpowiedniego rozwiązania. Dlatego zajmijmy się tym, zanim przejdziemy dalej.
Poproś o zakup nie działa w iOS 16: Możliwe przyczyny
Jeśli zastanawiasz się, co powoduje nieprawidłowe działanie funkcji Poproś o zakup, należy wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak nieobsługiwana zawartość, nieprawidłowe ustawienia, a choćby błędy w oprogramowaniu. W związku z tym może być konieczne zbadanie wielu rozwiązań w celu rozwiązania problemu.
Według raportów niektórzy użytkownicy o tym wspominali Poproś o zakup prosi o weryfikację wieku choćby po prawidłowym skonfigurowaniu, podczas gdy inni stwierdzili, iż nie otrzymują powiadomienia o zatwierdzeniu. Ponadto niektórzy zgłaszali, iż niektóre elementy nie są zgodne z tą funkcją. Zbadaliśmy każdą skargę i przedstawiliśmy potencjalne rozwiązania problemów.
Poproś o zakup nie działa w iOS 16: jak to naprawić?
Wykonaj następujące kroki:
- Sprawdź, czy treść jest obsługiwana
- Zweryfikuj wiek dziecka, jeżeli jest to wymagane
- Sprawdź Centrum powiadomień
- Sprawdź swój Apple ID
- Sprawdź identyfikator Apple ID używany do zakupów
- Niektóre zakupy są niedozwolone, gdy funkcja Poproś o zakup jest aktywna
- Poproś o zakup nie pojawia się w niektórych sytuacjach
- Sprawdź, czy funkcja Poproś o zakup jest zgodna z Twoim urządzeniem
- Wyłącz/włącz Poproś o zakup
- Uruchom ponownie swoje urządzenia
- Miękki reset iPhone’a lub iPada
- Wyloguj się z Apple ID i zaloguj ponownie
- Przywróć ustawienia fabryczne iPhone’a lub iPada
- Zaktualizuj system operacyjny
Sprawdź, czy treść jest obsługiwana
Rozpocznij od sprawdzenia, czy zawartość jest zgodna z funkcją Poproś o zakup. Pamiętaj, iż Poproś o zakup nie obsługuje żadnych treści z instytucji edukacyjnych.
Zweryfikuj wiek dziecka, jeżeli jest to wymagane
Pamiętaj, iż wymagania dotyczące wieku mogą się różnić w zależności od lokalizacji. Dlatego w niektórych krajach, takich jak Korea Południowa, może być konieczne zweryfikowanie wieku dziecka choćby po skonfigurowaniu Poproś o zakup.

Sprawdź Centrum powiadomień
Jeśli nie otrzymujesz próśb Poproś o zakup na iDevice, upewnij się, iż sprawdziłeś Centrum powiadomień.
- Na ekranie blokady iPhone’a: Przesuń palcem w górę od środka ekranu, aby uzyskać dostęp do Centrum powiadomień.
- Na innych ekranach iPhone’a: Przesuń palcem w dół od środka u góry i przewiń w górę, aby wyświetlić powiadomienia.
- na Macu: Kliknij odczyt godziny/daty w prawym górnym rogu ekranu lub przesuń dwoma palcami w lewo od prawej strony gładzika, aby uzyskać dostęp do Centrum powiadomień.
Sprawdź swój Apple ID
„Jeśli Twoje dziecko otrzyma komunikat „Nie można poprosić o pozwolenie”, sprawdź ustawienia Chmury rodzinnej (aplikacja Ustawienia -> Baner Apple ID -> Chmura rodzinna) i upewnij się, iż jesteś zalogowany przy użyciu prawidłowego identyfikatora Apple ID (aplikacja Ustawienia -> Apple baner identyfikacyjny).”

Sprawdź identyfikator Apple ID używany do zakupów
Upewnij się, iż zalogowałeś się do App Store, Apple Books, aplikacji Apple Music i aplikacji Apple TV przy użyciu tego samego Apple ID, który wybrałeś do udostępniania treści członkom rodziny.
Niektóre zakupy są niedozwolone, gdy funkcja Poproś o zakup jest aktywna
Pamiętaj, iż gdy funkcja Poproś o zakup jest włączona, niektóre zakupy są niedozwolone, na przykład:
- Mecz iTunes
- Prezenty iTunes
- Darowizny
Poproś o zakup nie pojawia się w niektórych sytuacjach
Jako użytkownik powinieneś mieć świadomość, iż następujące okoliczności nie skutkują żądaniem Poproś o zakup:
- Pobierz multimedia z wcześniejszych zakupów rodzica
- Umieść kod produktu do użycia

Sprawdź, czy funkcja Poproś o zakup jest zgodna z Twoim urządzeniem
Upewnij się, iż funkcja Poproś o zakup może być używana na Twoim telefonie. Korzystanie z tej funkcji kontroli rodzicielskiej wymaga systemu iOS 8 lub nowszego na telefonie iPhone, iPadzie i komputerze Mac oraz systemu OS X Yosemite lub nowszego na komputerze Mac.
Wyłącz/włącz Poproś o zakup
Wiele osób, które doświadczyły tego samego problemu, było w stanie go naprawić, włączając/wyłączając funkcję Poproś o zakup. Wypróbowanie go nie wiąże się z żadnym ryzykiem, biorąc pod uwagę jego prostotę.
- Na iPadzie lub iPhonie: Otwórz aplikację Ustawienia, wybierz Rodzina, członek rodziny, a następnie wyłącz przełącznik Wymagaj zatwierdzenia zakupu. Przełącznik powinien wtedy zostać aktywowany z niewielkim opóźnieniem.
- Uruchom Ustawienia systemowe na komputerze Mac i wybierz Rodzina > Dziecko > Poproś o zakup z paska bocznego. Następnie wyłącz przełącznik Wymagaj zatwierdzenia zakupu. Poczekaj chwilę, a następnie włącz przełącznik.
Uruchom ponownie swoje urządzenia
Miękki reset od dawna jest niezawodną opcją rozwiązywania dziwnych problemów. Więc pamiętaj, aby spróbować.
Miękki reset iPhone’a lub iPada
Miękki reset nie jest tak skuteczny jak twardy reset, znany również jako wymuszony reset lub wymuszony restart. Powinniśmy zrobić to samo i dać temu szansę.
- W przypadku iPhone’a 8/iPhone’a X lub nowszego oraz iPada bez przycisku Home: Naciśnij i gwałtownie zwolnij przycisk zwiększania głośności, a następnie naciśnij i gwałtownie zwolnij przycisk zmniejszania głośności. Na koniec naciśnij i przytrzymaj boczny/górny przycisk, aż logo Apple pojawi się na ekranie.
- Dla iPhone’a 7/7 Plus: Naciśnij i przytrzymaj przycisk boczny oraz przycisk zmniejszania głośności, aż na ekranie pojawi się logo Apple.
- W przypadku iPhone’a 6s lub iPada z przyciskiem Początek: Naciśnij i przytrzymaj jednocześnie przycisk Początek oraz przycisk boczny/górny, aż pojawi się logo Apple.

Wyloguj się z Apple ID i zaloguj ponownie
Dodatkowym skutecznym rozwiązaniem problemu niedziałającego Poproś o zakup jest wylogowanie się i powrót do swojego Apple ID.
- Na iPhonie i iPadzie: Przejdź do aplikacji Ustawienia -> Baner Apple ID -> Wyloguj się. Następnie zaloguj się ponownie na swoje konto.
- na Macu: Otwórz aplikację Ustawienia systemu -> Baner Apple ID -> Wyloguj się. W systemie macOS Monterey lub starszym przejdź do aplikacji Preferencje systemowe -> Apple ID -> Wyloguj się.
Przed wylogowaniem się z konta Apple system wyświetli monit o zapisanie kopii ważnych danych, takich jak kalendarze i przypomnienia. Ważne jest, aby przed wylogowaniem się z konta upewnić się, iż wszystkie niezbędne dane zostały zapisane.
Przywróć ustawienia fabryczne iPhone’a lub iPada
Jeśli nie możesz skorzystać z funkcji „Poproś o zakup”, jednym z rozwiązań jest przywrócenie ustawień fabrycznych na telefonie iPhone. Może to rozwiązać wiele złożonych problemów. Aby to zrobić, przejdź do aplikacji Ustawienia na swoim urządzeniu, przejdź do Ogólne, wybierz Transfer lub Resetuj, wybierz Resetuj, a następnie potwierdź „Resetuj wszystkie ustawienia”.

Zaktualizuj system operacyjny
Jeśli nie znaleziono jeszcze rozwiązania, możliwe, iż rzadki błąd systemu powoduje, iż funkcja „Poproś o zakup” nie działa poprawnie na Twoim urządzeniu. Aby rozwiązać ten problem, spróbuj zaktualizować oprogramowanie, ponieważ aktualizacje często zawierają poprawki błędów i ulepszenia wydajności.
- Na iPhonie lub iPadzie: Przejdź do aplikacji Ustawienia, wybierz Ogólne, następnie Aktualizacja systemu i pobierz i zainstaluj najnowszą aktualizację iOS lub iPadOS.
- Na komputerze Mac: jeżeli używasz systemu macOS 13 Ventura lub nowszego, przejdź do aplikacji Ustawienia systemu, wybierz opcję Ogólne, a następnie Aktualizacja oprogramowania, a następnie pobierz i zainstaluj najnowszą aktualizację systemu macOS.
- W systemie macOS 12 Monterey lub starszym: Otwórz aplikację Preferencje systemowe, wybierz opcję Aktualizacja systemu i postępuj zgodnie z instrukcjami, aby zaktualizować.
Wniosek
Bylibyśmy zadowoleni słysząc, iż pomyślnie rozwiązałeś problem „Poproś o zakup nie działa w iOS 16”. Możesz także dowiedzieć się, co nowego w najnowszej aktualizacji Apple iOS 16.3, odwiedzając nasz najnowszy artykuł!