Remake kultowego horroru Silent Hill 2, stworzony przez polskie studio Bloober Team, przekroczył próg 2,5 miliona sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. Ten kamień milowy sprawił, iż cała seria po raz pierwszy w historii przebiła barierę 10 milionów sztuk, a remake stanowi już jedną czwartą tego wyniku. To ogromny sukces krakowskiego dewelopera i potwierdzenie owocnej współpracy z japońskim gigantem Konami.
Imponujący wynik sprzedaży został osiągnięty w nieco ponad rok od premiery gry, która miała miejsce w październiku 2024 roku. Już w pierwszych dniach od debiutu tytuł znalazł ponad milion nabywców, stając się najszybciej sprzedającą się odsłoną w historii marki. Sukces komercyjny odświeżonej wersji klasyka z 2001 roku nie tylko ożywił zainteresowanie serią, która przez lata pozostawała w uśpieniu, ale także znacząco wpłynął na jej całkowite wyniki finansowe. Dane udostępnione przez Konami potwierdzają, iż sprzedaż całej franczyzy przekroczyła 10 milionów kopii, co pokazuje, jak duże znaczenie dla marki miał projekt zrealizowany przez polskie studio.
Silent Hill 2 to remake psychologicznego horroru, w którym gracz wciela się w Jamesa Sunderlanda. Mężczyzna przybywa do tytułowego, spowitego mgłą miasteczka, po otrzymaniu tajemniczego listu od swojej zmarłej żony. Za odświeżenie tej legendarnej historii odpowiada krakowski Bloober Team, który został wybrany do tego zadania przez Konami w ramach strategicznej współpracy ogłoszonej w 2021 roku. Japoński wydawca, poszukując partnerów do rozwoju swoich kluczowych marek, postawił na doświadczenie Polaków w gatunku horroru. Ogromny sukces gry zaowocował już zapowiedzią kontynuacji partnerstwa przy nowym, wspólnym projekcie.
Sukces Silent Hill 2 Remake umacnia pozycję Bloober Team jako jednego ze światowych liderów w tworzeniu gier z gatunku horroru psychologicznego. Krakowskie studio od lat budowało swoją renomę, dostarczając na rynek takie tytuły jak docenione przez krytyków i graczy The Medium, serie Layers of Fear, Observer czy Blair Witch. Powierzenie Polakom tak ważnej i rozpoznawalnej marki jak Silent Hill było dla firmy dużym wyzwaniem, ale ostateczny sukces komercyjny i pozytywny odbiór gry potwierdziły słuszność decyzji Konami i ugruntowały status Bloober Team na międzynarodowej arenie producentów gier.