PocztowyID to nowa usługa w znanym banku. Bardzo przydatna

4 godzin temu

Bank Pocztowy od dzisiaj pozwala na zdalne potwierdzanie tożsamości. Umożliwia to usługa Pocztowy ID, nad którą zakończono właśnie prace wdrożeniowe.

Pocztowy ID już działa – co daje nowa usługa?

Coraz więcej osób w Polsce załatwia swoje sprawy urzędowe online tak za sprawą Profilu Zaufanego, jak i mObywatela i innych nowoczesnych technologii. Bank Pocztowy poinformował, iż ukończył prace nad wdrażaniem usługi Pocztowy ID. Dzięki niej klienci banku mogą zdalnie potwierdzać tożsamość dzięki mojeID od Krajowej Izby Rozliczeniowej.

Pocztowy ID pozwala konsumentom korzystającym z Banku Pocztowego założyć w banku Profil Zaufany i uzyskać dostęp do danych urzędowych. Mogą też składać wnioski i podpisywać dokumenty na stronach administracji publicznej, co wcześniej dostępne były wyłącznie w obszarze komercyjnym.

Źródło: Bank Pocztowy

Finalizacja wdrożenia PocztowyID to istotny moment w procesie cyfryzacji usług Banku Pocztowego. Dziś nasi klienci mogą nie tylko gwałtownie i bezpiecznie potwierdzać swoją tożsamość u partnerów komercyjnych, ale także w pełni korzystać z usług publicznych online – od założenia Profilu Zaufanego, po dostęp do danych podatkowych, zdrowotnych czy ubezpieczeniowych. PocztowyID realnie ułatwia codzienne sprawy i potwierdza rolę Banku Pocztowego jako zaufanego partnera w cyfrowym świecie

– skomentowała Agata Jelonek, Naczelnik w Departamencie Produktów i Doświadczeń Klientów Detalicznych.

Z PocztowyID mogą korzystać osoby pełnoletnie posiadające numer PESEL, których tożsamość potwierdzono przy okazji wizyty w placówce Banku Pocztowego lub Poczty Polskiej na podstawie ważnego dokumentu tożsamości. Warunkiem dodatkowym jest posiadanie dostępu do bankowości internetowej Pocztowy24 i/lub aplikacji mobilnej Pocztowy. Warto podkreślić, iż potwierdzenie tożsamości poprzez usługę mojeID odbywa się wyłącznie za pośrednictwem bankowości internetowej, natomiast samo założenie PocztowyID można przeprowadzić zarówno w serwisie internetowym, jak i w aplikacji.

Jak utworzyć PocztowyID?

Proces tworzenia PocztowyID wymaga zalogowania się do bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej Banku Pocztowego. W zakładce „Ustawienia” należy wybrać opcję „PocztowyID” i kliknąć „Utwórz”. Następnie wyświetlone zostaną dane użytkownika oraz wymagane oświadczenia, które trzeba zaakceptować. Po sprawdzeniu poprawności danych i zapoznaniu się z regulaminem, należy zatwierdzić oświadczenia, a następnie kliknąć „Zatwierdź”. Ostatnim etapem jest autoryzacja dyspozycji SMS-em wysłanym na numer telefonu przypisany do konta.

Samsung Pay wkroczy do Polski. Bardzo długo na to czekaliśmy

Źródło: Bank Pocztowy

Bank Pocztowycyfryzacjapolska
Idź do oryginalnego materiału