Play podaje wyniki kwartalne – wzrost przychodów i liczby klientów

7 godzin temu

Grupa Play podsumowała pierwsze półrocze 2025 roku, notując najlepsze wyniki operacyjne w swojej historii.

Operator wypracował rekordowy poziom EBITDAaL – 2,3 mld zł, co oznacza wzrost o 11,3% rok do roku. Jeszcze lepiej wypadł drugi kwartał: 1,2 mld zł, czyli o 13,6% więcej niż rok wcześniej.

Przychody całkowite wzrosły do 5,1 mld zł (+2,6% r/r), w tym przychody z usług mobilnych do 2,6 mld zł (+7,8%), a z usług domowych do 1 mld zł (+1%). Na wzrosty przełożyła się przede wszystkim rosnąca baza klientów – Play już dziesiąty kwartał z rzędu pozostaje liderem wśród operatorów wybieranych przez klientów przenoszących numer.

– „Play zbudował ugruntowaną pozycję lidera rynku, czego dowodem są nasze wyniki za pierwsze półrocze 2025 roku. Jesteśmy dumni zarówno z poziomu generowanych przychodów, jak i wyniku operacyjnego EBITDAaL z dwucyfrową dynamiką wzrostu. (…) Co kwartał inwestujemy setki milionów złotych, aby zapewnić łączność na terenie całego kraju i skutecznie reagować na stale rosnące wykorzystanie sieci” – komentuje Ken Campbell, prezes Grupy Play.

Na koniec czerwca Play obsługiwał ponad 13,4 mln aktywnych klientów mobilnych (wzrost o 125 tys. r/r), z czego aż 72% stanowili abonenci. Usługi domowe (światłowód i telewizja) wybrało 2,1 mln gospodarstw domowych – to o 20 tys. więcej niż rok wcześniej. Coraz popularniejsza staje się oferta konwergentna, z której korzysta już ponad 38% klientów stacjonarnych.

W segmencie biznesowym z oferty Play Rozwiązania dla Biznesu korzysta już 60 tys. firm (+2% r/r). Operator pozyskał w ostatnich miesiącach tak znaczących klientów jak PKP, McDonald’s, Żabka czy Dino.

Play nie zwalnia także w obszarze inwestycji. W pierwszej połowie roku nakłady kapitałowe osiągnęły poziom 800 mln zł. Operator zakończył modernizację infrastruktury, wygaszając technologię 3G na rzecz 4G i 5G, co przełożyło się na lepszą jakość usług. Uruchomiono 283 nowe stacje bazowe, a łączna liczba nadajników Play wzrosła do 12 709.

Zasięg usług domowych operatora obejmuje już 11,2 mln gospodarstw domowych. Dynamicznie rozwija się również sieć 5G, która na wszystkich częstotliwościach dociera do 81% populacji. Dodatkowym impulsem będzie pozyskane w aukcji pasmo 700 MHz, wykorzystywane od lipca br., które znacząco poprawi zasięg i pojemność sieci.

Play konsekwentnie wzmacnia swoją pozycję w segmencie MNP – już dziesiąty kwartał z rzędu notuje najlepszy bilans przenoszonych numerów w Polsce. W kwietniu 2025 r. firma ogłosiła strategiczne partnerstwo z Scaleway (grupa iliad), które pozwoli klientom biznesowym korzystać z bezpiecznych europejskich rozwiązań chmurowych i AI.

Pierwsze półrocze 2025 r. potwierdziło stabilny wzrost Play we wszystkich kluczowych segmentach działalności. Rekordowe wyniki finansowe, rosnąca baza klientów, konsekwentna rozbudowa infrastruktury oraz inwestycje w nowe technologie wzmacniają pozycję operatora jako lidera rynku telekomunikacyjnego w Polsce.

Idź do oryginalnego materiału