Płatności powtarzalne BLIK w IKO

6 dni temu

PKO Bank Polski wprowadził nową funkcję w swojej aplikacji mobilnej IKO – płatności powtarzalne BLIK.

Dzięki temu użytkownicy mogą automatycznie opłacać subskrypcje, abonamenty oraz rachunki. Jest to pierwsze takie rozwiązanie na rynku.

Funkcja dostępna jest dla klientów korzystających z aplikacji IKO w wersji 3.162 lub nowszej.

Jeśli sprzedawca obsługuje płatności powtarzalne BLIK, użytkownik wybiera tę opcję w aplikacji sprzedawcy lub na jego stronie internetowej, akceptuje warunki i podaje kod BLIK. Następnie w aplikacji IKO pojawia się prośba o potwierdzenie aktywacji usługi, wraz ze szczegółami płatności, takimi jak kwota, częstotliwość i sposób realizacji. Proces ten trzeba powtórzyć dla wszystkich sprzedawcy z osobna.

Klient może w dowolnym momencie sprawdzić historię i szczegóły aktywnych płatności w sekcji „Płatności powtarzalne BLIK” w aplikacji IKO. Funkcję można również wyłączyć, zarówno przez użytkownika, jak i sprzedawcę.

Zastosowania płatności powtarzalnych BLIK

  • Subskrypcje: automatyczne opłaty o stałej kwocie i określonej częstotliwości.
  • Rachunki: płatności o zmiennej kwocie i częstotliwości, każdorazowo wymagające potwierdzenia w aplikacji w ciągu 72 godzin.
  • Płatności okazjonalne: zmienne kwoty pobierane automatycznie w momencie zamówienia usługi.
Idź do oryginalnego materiału