Małe sale konferencyjne to dziś serce nowoczesnych biur – tak wynika z globalnego badania „Big Ideas, Small Rooms” przeprowadzonego przez Jabrę. Aż 94% pracowników chętnie korzysta z takich przestrzeni, a 73% przyznaje, iż to właśnie w nich najlepiej współpracuje się z zespołem. Problem w tym, iż większość tych pomieszczeń wciąż nie jest odpowiednio wyposażona w sprzęt audio-wideo. Jabra chce to jednak zmienić i dlatego wprowadziła na polski rynek nowy wideobar – PanaCast 40 VBS. Przy okazji pochwaliła się swoim nowym biurem i showroomem w Warszawie.
Małe sale to przyszłość biur – ale brakuje w nich technologii
Z badania Jabry jasno wynika, iż małe sale konferencyjne (do ośmiu osób) stały się nieodzownym elementem codziennej pracy biurowej. Co ciekawe, 65% pracowników deklaruje, iż to w takich przestrzeniach rodzą się ich najbardziej innowacyjne pomysły. Powód? Bezpośredni kontakt, lepsza atmosfera i mniej rozpraszaczy niż w dużych salach czy na open space.

Problem w tym, iż mimo rosnącej popularności takich sal, wiele z nich jest technologicznie… ubogich. Tylko co trzecia ma odpowiednie urządzenia do wideokonferencji, a mniej niż połowa wyposażona jest w głośniki czy mikrofony. Efekt? Aż 80% pracowników narzeka, iż traci czas, szukając dobrze przygotowanej sali, a 58% przyznaje, iż spotkania prowadzi… przy własnym biurku. Taka prowizorka nie sprzyja koncentracji ani produktywności.
Na szczęście na rynku debiutuje rozwiązanie stworzone właśnie z myślą o małych przestrzeniach – Jabra PanaCast 40 VBS. To wideobar działający na systemie Android, który dzięki polu widzenia 180° obejmuje całe pomieszczenie, niezależnie od tego, gdzie siedzą uczestnicy spotkania. Dwie kamery i zaawansowana technologia łączenia obrazu w czasie rzeczywistym dbają o to, by nic i nikt nie umknął uwadze.

PanaCast 40 VBS wyróżnia się również pod względem dźwięku– zintegrowany głośnik i sześć mikrofonów z adaptacyjnym kształtowaniem wiązki oraz inteligentnymi algorytmami mają zapewniać czysty, naturalny odbiór głosu. To ważne szczególnie w spotkaniach hybrydowych, gdzie równie ważna jest jakość połączenia, jak komfort rozmowy.
Warto dodać, iż videobarem PanaCast 40 VBS można zdalnie zarządzać przez platformę Jabra+, co powinno ułatwiać aktualizacje i konfigurację urządzeń w dużych organizacjach. Sama instalacja tego sprzętu ma być kwestią kilku minut.
Nowy showroom Jabra w Warszawie
Z myślą o polskich klientach Jabra uruchomiła nowy showroom w Warszawie, w biurowcu Saski Crescent – showroom, który miałam okazję odwiedzić osobiście. Jest on częścią nowego biura GN, przygotowanego z myślą o ergonomicznej i produktywnej pracy.

Showroom Jabra to nie tylko miejsce do prezentacji ofert, ale też przestrzeń, gdzie można osobiście sprawdzić takie urządzenia jak PanaCast 40 VBS czy inne systemy audio-wideo marki.
Jabra PanaCast 40 VBS będzie dostępny od połowy 2025 roku. Jego sugerowana cena detaliczna będzie wynosić 1499 euro, czyli około 6400 złotych.
Źródło: Jabra