Otwieramy nowe horyzonty: Rzeźbiarstwo 3D w erze skanowania!

1 miesiąc temu

Technologia skanowania 3D, obecna w różnych dziedzinach życia, od przemysłu po medycynę, otwiera drzwi do nowych możliwości. W świecie rzeźbiarstwa 3D, nieustannie poszukujemy inspiracji. Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak połączyć skanowanie 3D, na przykład przy użyciu renomowanych skanerów 3D od firmy Artec, z programami graficznymi do rzeźbienia, takimi jak ZBrush? To pytanie postawiła sobie firma 3D Master.

Okazuje się, iż połączenie tych dwóch technologii to nie tylko nowe możliwości, ale także rewolucja w twórczości.

Skany 3D stają się płótnem dla naszej wyobraźni. Dzięki synergii skanowania 3D i rzeźbienia 3D, firma 3D Master odkrywa nowe obszary kreatywności, inspirując się wielkimi mistrzami rzeźbiarstwa takimi jak Michał Anioł czy Donatello. Odtwarzając dzieła sztuki z kamienia, zrodziły się dwie unikalne rzeźby – jedna klasyczna, nawiązująca do techniki Non Finito Michała Anioła, druga zaś, nowoczesna, ukazująca człowieka w procesie rzeźbienia własnego ciała.

Wybór odpowiedniego narzędzia to klucz do sukcesu. Firma zdecydowała się na bezprzewodowy skaner Artec Leo, który zapewnił nie tylko wysoki komfort podczas skanowania, ale również szybkość i precyzję. Proces skanowania przebiegł sprawnie, dzięki wbudowanemu ekranowi i trybowi HD. Co dalej? Skany zostały poddane obróbce w programie Artec Studio, gdzie dokonano rekonstrukcji HD, globalnej rejestracji oraz usunięto niepotrzebne elementy. Następnie, dzięki narzędzi “Gumka” i “Ostre Scalanie”, obiekt został przygotowany do importu do programu ZBrush

ZBrush, profesjonalne oprogramowanie do tworzenia rzeźb cyfrowych, daje możliwość dalszej edycji i personalizacji skanów. Modelowanie rozpoczyna się od wypełnienia dziur i usunięcia zbędnych elementów. Następnie, dzięki różnych narzędzi, takich jak “ClayBuildup”, “DamStandard” i “Smooth”, nadawane są detale i tekstury.

Po dopieszczeniu detali, takich jak zmiana fryzury czy usunięcie zegarka, obiekt jest gotowy do dalszej obróbki. dzięki narzędzia “Transpose” zmienia się pozycję postaci, a następnie dodaje detale, takie jak faktura kamienia.

Finalny produkt prezentuje się imponująco, ale to nie koniec możliwości edycyjnych. Dzięki połączeniu Artec Studio z ZBrush, można pokusić się o dalsze ulepszenie skanów – wstawienie dodatkowych detali, takich jak bardziej zaawansowane zmiany w wyglądzie postaci czy inne elementy, które nadadzą im więcej charakteru.

Rzeźbiarstwo 3D to nie tylko techniczne wyzwania, ale także artystyczna podróż, która otwiera drzwi do nowych możliwości. Dla tych, którzy pragną odkrywać nowe obszary w sztuce, połączenie skanowania 3D z rzeźbieniem 3D jest inspirującą podróżą w poszukiwaniu doskonałości.

Idź do oryginalnego materiału