Oto jak Apple modyfikuje ikony aplikacji w ciemnym trybie iOS 18

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Jeden z iOS 18 wiele nowych funkcji dostosowywania jest zdolnością do równomiernego zabarwić kolor ikon aplikacji. Ale najnowsza wersja beta ujawniła kolejną miłą zmianę: ikony aplikacji zarówno pierwszej, jak i trzeciej strony będą automatycznie zmienia się w trybie ciemnymbez konieczności robienia czegokolwiek przez deweloperów. Dzięki pewnym dociekliwościom Gui Rambo wiemy teraz, jak to działa.

Automatyczne ciemne ikony dla aplikacji innych firm

Gui Rambo pisze na Mastodonie:

W razie gdybyście byli ciekawi, sprawdziłem implementację segmentacji ikon w iOS 18, aby zobaczyć, jak generują ciemne ikony. Nie ma tu żadnego ML/AI, to wszystko po prostu sprytna matematyka. IconServices wyodrębnia pierwszy plan i ustala, czy powinien być zabarwiony kolorem tła, czy pozostawiony bez zmian, a także istnieją konfigurowalne progi, dla których wyniki są nie do przyjęcia, czyli kiedy wraca do przyciemniania ikony. Wygląda na to, iż używa instrukcji ARM Neon dla szybkości

Użytkownicy najnowszej wersji beta systemu iOS 18 mogli zauważyć, iż ikony aplikacji innych firm nie tylko automatycznie zmieniają się w trybie ciemnym, ale dzieje się to na kilka różnych sposobów.

Niektóre ikony, takie jak YouTube, zmieniają normalne tło ikony na czarne, a choćby zmieniają podstawowy kolor ikony. Jest to szczególnie interesujące w przypadkach, gdy tło ikony nie jest białe. Na przykład ikona Facebooka zmienia tło na ciemniejszy niebieski i zmienia „f” z białego na jasnoniebieski.

Innym sposobem zmiany ikon jest po prostu zastosowanie ciemnego odcienia, ale poza tym zachowanie ich kolorów. Dobrym przykładem jest Instagram, który najwyraźniej nie spełnia progu Apple w zakresie całkowitej zmiany kolorów.

Ogólna zasada wydaje się być taka: jeżeli ikona ma dość proste dwukolorowe podejście, te kolory prawdopodobnie zostaną odwrócone lub w inny sposób zmienione, gdy jest w trybie ciemnym. Ale jeżeli ma bardziej skomplikowaną mieszankę kolorów, jak ikona Instagrama, zamiast tego zostanie zastosowany prosty ciemny odcień.

Teraz, dzięki dociekliwości Rambo, wiemy, iż nie ma tu żadnej skomplikowanej magii ze strony sztucznej inteligencji — zamiast tego chodzi po prostu o sprawdzenie kolorów tła i pierwszego planu ikony w oparciu o proste progi matematyczne, a następnie dynamiczne ich dostosowanie.

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału