Aplikacja Apple Wallet na iPhone’a oferuje wbudowane śledzenie zamówień od iOS 16. Ale jest duża szansa, iż nigdy wcześniej tego nie widziałeś. Oto wszystko, co powinieneś wiedzieć o tym, jak działa śledzenie zamówień i dlaczego jest to tak rzadkie zjawisko.
Jak działa śledzenie zamówień w Portfelu
Próby Apple zastąpienia fizycznego portfela aplikacją Portfel na iPhonie miały swoje sukcesy i niedociągnięcia.
Jednym z wyzwań stojących przed sukcesem aplikacji Wallet jest to, iż często zależy ona od osób trzecich logujących się do systemu Apple. Na przykład stany USA mogą oferować identyfikatory cyfrowe w aplikacji Wallet, ale niewielu ma.
Kolejną powolną funkcją Portfela jest śledzenie zamówień.
W prawym górnym rogu aplikacji Wallet znajduje się ikona pola, która teoretycznie stanowi kompleksowe centrum dla różnych zamówień Apple Pay.
Jeśli ta funkcja działa, jest doskonałym dodatkiem umożliwiającym przeglądanie:
- Status zamówienia, szacowany czas dostawy lub czy są jakieś problemy z zamówieniem
- Numer zamówienia, suma zakupu i status płatności
Niestety, jest to potencjalnie świetna funkcja, która po dwóch latach ledwo została wdrożona.
Dlaczego śledzenie zamówień w Apple Wallet jest tak rzadkie?
W ciągu dwóch lat, od kiedy śledzenie zamówień jest dostępne, ani razu nie udało mi się skorzystać z tej funkcji. To znaczy do dzisiaj.
Otrzymałem wiadomość od czytelnika, który właśnie zobaczył swoje pierwsze zgodne zamówienie w aplikacji Portfel.
Kolejny członek 9 do 5Mac zespół miał trzy zgodne zamówienia w ciągu ostatnich dwóch lat.
Dlaczego tak rzadko można to zobaczyć?
Mówi Apple śledzenie zamówień działa w przypadku zakupów Apple Pay dokonanych na iPhonie, iPadzie lub komputerze Mac „z uczestniczącej aplikacji lub strony internetowej”.
Dokonując zakupu u uczestniczącego sprzedawcy, możesz śledzić zamówienia w aplikacji Portfel na swoim iPhonie
Problem w tym, iż znalezienie „uczestniczącego sprzedawcy” jest trudnym zadaniem. Apple nie udostępnia ich listy i, jak wspomniałem, nierzadko zdarza się, iż użytkownicy dokonują zakupów Apple Pay w ciągu ostatnich dwóch lat, ani razu nie spotykając się z „uczestniczącym sprzedawcą”.
Pierwotnie, gdy ogłoszono tę funkcję, Apple nawiązał współpracę z dużymi graczami z branży handlu elektronicznego, takimi jak Shopify.
Jednak w tej chwili zewnętrzne platformy zakupowe oferują zwykle własne usługi śledzenia zamówień, które chcą zatrzymać Cię w swoim ekosystemie, a nie odsyłać do sklepu Apple.
Śledzenie zamówień w portfelu: podsumowanie
Być może pojawienie się mojego pierwszego zamówienia w aplikacji Wallet to znak, iż Apple pozyskał na pokład nowych partnerów. A może to tylko zbieg okoliczności.
W każdym razie miło jest móc śledzić zamówienia w jednym miejscu dzięki eleganckiego interfejsu użytkownika. Niestety pomysł kompleksowego centrum zostaje ostatecznie obalony, gdy większość Twoich zamówień się tam nie pojawia.
Jaka jest Twoja historia śledzenia zamówień w Apple Wallet? Daj nam znać w komentarzach.
Najlepsze rabaty Apple w Czarny piątek
FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.