Orange uruchamia funkcję RTT – tekst w czasie rzeczywistym

3 godzin temu

Orange poinformowało o uruchomieniu w swojej sieci nowej funkcjonalności – RTT (ang. real time text), umożliwiającej prowadzenie w czasie rzeczywistym rozmowy tekstowej podczas połączenia głosowego. Funkcja działa zarówno na iOS, jak i Androidzie, a także w połączeniach pomiędzy użytkownikami obydwu systemów.

RTT w Orange

RTT to funkcja działająca w ramach połączeń w sieci LTE – VoLTE. Dzięki niej można pisać wiadomości w trakcie trwania połączenia głosowego, a rozmówca każdą wpisywaną literę widzi w czasie rzeczywistym. Można także kasować i wprowadzać zmiany w tekście, a rozmówca je od razu zobaczy.

RTT wprowadzone zostało przede wszystkim z myślą o osobach, które mają trudności z mową lub niedosłyszą. Może jednak przydać się także wtedy, gdy jesteśmy w miejscu, gdzie jest bardzo głośno i nasz rozmówca nas nie słyszy lub chcemy podać informację, której nie powinna usłyszeć postronna osoba (np. PESEL).

Co ważne, połączenia RTT nie są dodatkowo płatne. Kosztują tyle samo, co tradycyjne połączenia głosowe.

Jak korzystać z RTT w Orange?

Żeby korzystać z RTT trzeba być w zasięgu sieci 4G lub 5G, bądź łączyć się za pośrednictwem sieci Wi-Fi. Potrzebna jest też karta SIM LTE, obsługująca połączenia VoLTE.

Większość nowych telefonów obsługują tę funkcjonalność, a jeżeli chodzi o starsze modele – należy sprawdzić, czy oferują wsparcie dla RTT. Konieczne jest także włączenie w ustawieniach telefona funkcji RTT. Ważne, żeby pamiętać o aktualizacji systemu operacyjnego w telefonie. Czasem konieczny jest także restart urządzenia.

Aby nawiązać połączenie wystarczy przy wyborze numeru kliknąć z menu opcję połączenia z RTT (w poniższym przypadku nazywa się ono “Tekst w czasie rzeczywistym”). Można też przełączyć tryby w trakcie trwania rozmowy.

Szczegółowe informacje o konfiguracji i używaniu funkcji RTT na iPhonie znajdziecie tutaj.

Połączenia wykorzystują styk międzyoperatorski VoLTE i dzięki temu połączenia działają zarówno w sieci Orange, jak i w rozmowach z abonentami innych największych operatorów.

Idź do oryginalnego materiału