Orange Polska z dobrymi wynikami w II kwartale 2025 roku. Zyski i przychody powyżej oczekiwań

1 dzień temu

Orange Polska zakończyło drugi kwartał 2025 roku z wynikami lepszymi od prognoz analityków.

Spółka osiągnęła 891 mln zł EBITDAaL (zysk operacyjny powiększony o amortyzację i pomniejszony o koszty leasingu), co oznacza wzrost o 4,3% rok do roku. Zysk netto wyniósł 274 mln zł, również przewyższając oczekiwania rynku. Konsensus analityków zakładał odpowiednio 865,7 mln zł i 264,2 mln zł.

Spółka wskazała, iż na wzrost EBITDAaL wpłynęła wyższa marża bezpośrednia, która zwiększyła się o 1,8% rdr, czyli o 32 mln zł, głównie dzięki przychodom z wysokomarżowych usług telekomunikacyjnych. Wzrost ten zrównoważył spadki w sprzedaży sprzętu oraz usługach IT i integracyjnych. Dodatkowo koszty pośrednie spadły o 0,6% rdr.

Istotny wpływ na wynik miało również rozpoznanie dodatkowej marży w kontrakcie z firmą Światłowód Inwestycje – o 32 mln zł wyższej niż rok wcześniej. Jak zaznacza Orange, po wyłączeniu tego efektu, koszty pośrednie wzrosły z uwagi na wyższe nakłady na wynagrodzenia oraz reklamę i promocję.

W okresie kwiecień–czerwiec Orange osiągnęło 3,158 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 1,1% rok do roku. Konsensus PAP Biznes zakładał 3,177 mld zł. Zysk operacyjny wzrósł o 16,7% rdr do 420 mln zł, wobec oczekiwanych 411,8 mln zł.

– Utrzymaliśmy wysoką dynamikę przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych – wzrost o 6,8% rdr. To właśnie one miały najważniejszy wpływ na wzrost EBITDAaL o 4,3% – komentował Jacek Kunicki, dyrektor finansowy Orange Polska. Dodał również, iż dodatkowy pozytywny wpływ miała marża z kontraktu na rozbudowę sieci światłowodowej w ramach nowego planu inwestycyjnego, który obejmie kolejne 700 tys. gospodarstw domowych.

Spółka podtrzymuje swoje prognozy na cały 2025 rok, zakładające niski jednocyfrowy wzrost przychodów i EBITDAaL oraz inwestycje (eCapex) w przedziale 1,8–1,9 mld zł.

W pierwszym półroczu 2025 Orange wypracowało 1,713 mld zł EBITDA (wzrost o 3,6%), 465 mln zł zysku netto (+1,5%) i 732 mln zł zysku operacyjnego (+3,2%). Przychody wyniosły 6,311 mld zł, rosnąc o 1,7%.

Organiczne przepływy pieniężne spadły o 16% rdr do 344 mln zł, głównie z powodu przesunięć w harmonogramie inwestycji oraz niższych wpływów ze sprzedaży nieruchomości – 28 mln zł wobec 132 mln zł rok wcześniej. Z kolei środki pieniężne z działalności operacyjnej wzrosły o 172 mln zł rdr dzięki wyższej EBITDAaL i niższemu zapotrzebowaniu na kapitał obrotowy.

Wzrost w kluczowych segmentach usług i klientów

Orange odnotowało wzrost liczby klientów konwergentnych o 21 tys. (+4,8% rdr), a średni przychód na użytkownika (ARPO) w tym segmencie wzrósł o 4,5% rdr, do 128,9 zł. Wpływ na ten wynik miała strategia skupiona na wartości oraz rosnący popyt na usługi TV i szybki internet światłowodowy.

Liczba klientów stacjonarnego internetu wzrosła o 16 tys. (+2% rdr), a klientów światłowodu – o 38 tys. (+13% rdr). Już 56% klientów stacjonarnego internetu korzysta z łączy światłowodowych. Jednocześnie spadła liczba użytkowników łączy miedzianych – o 29 tys. kwartalnie.

ARPO z usług stacjonarnego internetu wzrosło o 5% rdr i wyniosło 69,2 zł. W segmencie komórkowym liczba klientów usług głosowych wzrosła o 86 tys. (+3% rdr), a ARPO pozostało stabilne na poziomie 29,8 zł. Liczba klientów usług przedpłaconych zwiększyła się o 4 tys. kwartalnie, choć rok do roku baza zmniejszyła się o 2%. ARPO w tym segmencie wzrosło o 14%, do 16,7 zł.

W usługach głosowych PSTN spadek liczby linii wyniósł 26 tys. i utrzymał się na poziomie obserwowanym w poprzednich kwartałach, co – jak podkreślono – odzwierciedla strukturalne zmiany na rynku.

– W drugiej połowie roku skupimy się na utrzymaniu tempa działalności komercyjnej i przygotowaniu atrakcyjnych ofert na najważniejsze okresy sprzedażowe. Widzimy też rosnące możliwości rozwoju usług IT i integracyjnych, zwłaszcza w kontekście spodziewanego wzrostu wydatków w sektorze obronnym – zapowiedziała prezes Orange Polska, Liudmila Climoc.

Idź do oryginalnego materiału