Jeżeli kupiłeś najnowszą kartę graficzną z serii GeForce RTX 5000 to mogłeś zauważyć, iż starsze tytuły działają gorzej. Już niedługo modderzy będą w stanie to naprawić.
Ponad pół roku temu NVIDIA oficjalnie udostępniła SDK (Software Development Kit) NVIDIA PhysX w modelu open source na 3-klauzulowej licencji BSD. Warto jednak zaznaczyć, iż nie otrzymaliśmy pełnego dostępu do całego kodu. Sytuacja ta zmieniła się stosunkowo niedawno, wraz z opublikowaniem na platformie GitHub kodu źródłowego jądra symulacji GPU. Wraz z publikacją implementacji shaderów Zieloni wypuścili także krótką wiadomość:
Gracze podłączali starsze karty graficzne tylko dla PhysX
Z euforią informujemy, iż najnowsza aktualizacja SDK PhysX zawiera teraz cały kod źródłowy GPU, w pełni udostępniony na licencji BSD-3!
Z ponad 500 jądrami CUDA obsługującymi funkcje takie jak dynamika ciał sztywnych, symulacja cieczy i obiektów odkształcalnych, GPU PhysX reprezentuje jedno z najbardziej zaawansowanych zastosowań symulacji w czasie rzeczywistym z użyciem CUDA i programowania GPU. Mamy nadzieję, iż ta publikacja będzie cennym zasobem edukacyjnym, eksperymentalnym i rozwojowym dla całej społeczności.
Dodatkowo udostępniamy również jako open source pełną implementację shaderów obliczeniowych GPU dla Flow SDK – naszej biblioteki do symulacji cieczy w czasie rzeczywistym, opartej na rzadkiej siatce.
NVIDIADo niedawna NVIDIA PhysX było zapomniane przez wielu użytkowników. Sytuacja jednak zmieniła się, kiedy gracze odkryli, iż najnowsze karty graficzne NVIDIA GeForce RTX 5000 porzuciły wsparcie dla tej technologii. Z tego powodu starsze gry zaczęły działać dużo gorzej. Spowodowało to, iż niektórzy zaczęli szukać nietypowych rozwiązań, jak dodanie do systemu drugiego układu wyłącznie do obsługi PhysX. Teraz, z pomocą entuzjastów, nie będzie to już konieczne – wystarczy ściągnięcie przygotowanego patcha dla gry.