Pod koniec ubiegłego tygodnia NVIDIA zaktualizowała zestaw narzędzi do kompresji tekstury neuronowej (NTC). RTXNTC Wersja 0.5.0Przewodnik szybkiego startu przedstawia podstawowe funkcje technologii kompresji obrazu Team Green: „(An) algorytm zaprojektowany do kompresji wszystkich tekstur PBR używanych razem do jednego materiału. Działa najlepiej, gdy kanały tekstur są ze sobą skorelowane, Na przykład detale w teksturze albedo odpowiadają szczegółowości w normalnej fakturze. okluzja, nieprzezroczystość ”.
Podobnie jak wspomniana technologia Mega Geometry, NTC wydaje się być korzystna dla starszych pokoleń kart graficznych-opartej na wymaganiach systemowych, NVIDIA zaleca, aby programiści wdrożyli tryb „wnioskowanie o obciążeniu”, gdy rendererzy są skierowane do „sprzętu niższej klasy”. Przynajmniej „GPU do dekompresji NTC po obciążeniu i transkodowaniu do BCN” może być przetwarzane przez „wszystko kompatybilne z modelem Shader 6”, ale przewodnik zaleca generowanie Turing NVIDIA (seria RTX 2000) lub nowsze.
Team Green spodziewa się funkcjonalnej, ale bardzo powolnej wydajności podczas wykorzystania minimalnego wymaganego sprzętu z „GPU do wnioskowania NTC na próbce” – najważniejsze wyniki zostaną wygenerowane przez NVIDIA ADA (seria RTX 4000) i nowsze. Zgodnie z ich notatkami, główne znane emisje wskazują niższe niż oczekiwano „wnioskowanie nie-COOPVEC (DP4A)” na właśnie wydanym generacji GPU Blackwell.
Nvidia: „Alan Wake 2 to pierwsza gra, w której pojawiła się nasza nowa technologia NVIDIA RTX Mega Geometry”.
Digital Foundry: „Ale czym jest mega geometria, jak to manifestuje się w Alan Wake 2 i jakie są korzyści pamięci, procesora i GPU? Alex Battaglia wyjaśnia wszystko, stwierdzając, że- na co dzień- mega geometria jest w rzeczywistości bardziej wpływowa na RTX 20– Seria i 30-serwisowe GPU w przeciwieństwie do najnowszych i największych.