Nvidia Optix zaktualizowana o mega geometryczne technologie, wydane sdk kompresji tekstury neuronowej

cyberfeed.pl 16 godzin temu


Nvidia zaprezentowała swoją technologię Mega Geometry RTX podczas ostatniej prezentacji CES 2025, zbieżąc się z wprowadzeniem różne nowe gałęzie RTX. W tym czasie Team Green wspomniał, iż rozrywka Remedy ulepsza ich silnik Northlight dzięki technologii RTX Mega Geometry. W zeszłym tygodniu, Digital Foundry opublikowali swoje wczesne wrażenia ulepszonej wersji Alan Wake 2, przedstawiając „jasne i mierzalne” ulepszenia; zwłaszcza z poprzednim generałem GeForce RTX Gaming Hardware-w szczególności na RTX 4060 GPU. Nvidia wydała Wersja 9.0 z ich optix SDK – roztaczając szerszy dystrybucję technologii mega geometrycznej w domach rozwoju i wizualizacji gier. Ten nowy interfejs API, w celu budowania klastrów, jest reklamowany jako zdolność: „Ręgicznie przyspieszaj kompilacje BVH dużych siatek”.

Pod koniec ubiegłego tygodnia NVIDIA zaktualizowała zestaw narzędzi do kompresji tekstury neuronowej (NTC). RTXNTC Wersja 0.5.0Przewodnik szybkiego startu przedstawia podstawowe funkcje technologii kompresji obrazu Team Green: „(An) algorytm zaprojektowany do kompresji wszystkich tekstur PBR używanych razem do jednego materiału. Działa najlepiej, gdy kanały tekstur są ze sobą skorelowane, Na przykład detale w teksturze albedo odpowiadają szczegółowości w normalnej fakturze. okluzja, nieprzezroczystość ”.

Podobnie jak wspomniana technologia Mega Geometry, NTC wydaje się być korzystna dla starszych pokoleń kart graficznych-opartej na wymaganiach systemowych, NVIDIA zaleca, aby programiści wdrożyli tryb „wnioskowanie o obciążeniu”, gdy rendererzy są skierowane do „sprzętu niższej klasy”. Przynajmniej „GPU do dekompresji NTC po obciążeniu i transkodowaniu do BCN” może być przetwarzane przez „wszystko kompatybilne z modelem Shader 6”, ale przewodnik zaleca generowanie Turing NVIDIA (seria RTX 2000) lub nowsze.

Team Green spodziewa się funkcjonalnej, ale bardzo powolnej wydajności podczas wykorzystania minimalnego wymaganego sprzętu z „GPU do wnioskowania NTC na próbce” – najważniejsze wyniki zostaną wygenerowane przez NVIDIA ADA (seria RTX 4000) i nowsze. Zgodnie z ich notatkami, główne znane emisje wskazują niższe niż oczekiwano „wnioskowanie nie-COOPVEC (DP4A)” na właśnie wydanym generacji GPU Blackwell.

Nvidia: „Alan Wake 2 to pierwsza gra, w której pojawiła się nasza nowa technologia NVIDIA RTX Mega Geometry”.

Digital Foundry: „Ale czym jest mega geometria, jak to manifestuje się w Alan Wake 2 i jakie są korzyści pamięci, procesora i GPU? Alex Battaglia wyjaśnia wszystko, stwierdzając, że- na co dzień- mega geometria jest w rzeczywistości bardziej wpływowa na RTX 20– Seria i 30-serwisowe GPU w przeciwieństwie do najnowszych i największych.



Source link

Idź do oryginalnego materiału