Nvidia ujawnia dziś duże ulepszenie swojej technologii Deep Learning Super Sampling (DLSS). DLSS 4 będzie zawierać nowe możliwości renderowania neuronowego, które w systemach z nowe procesory graficzne z serii RTX 50może wykonać generację wielu klatek, generując „do trzech dodatkowych klatek na tradycyjnie renderowaną klatkę, współpracując z pełnym zestawem technologii DLSS w celu zwielokrotnienia liczby klatek choćby 8 razy w porównaniu z tradycyjnym renderowaniem metodą brute-force”.
Według Nvidii jest to wystarczająco duże ulepszenie, aby umożliwić granie w rozdzielczości 4K przy 240 klatkach na sekundę przy pełnym ray tracingu. Ponadto w ramach aktualizacji, która będzie działać na wszystkich procesorach graficznych GeForce RTX, gry DLSS z Ray Reconstruction, Super rozdzielczości i DLAA można zaktualizować do nowych modeli transformatorów AI, które korzystają z tej samej technologii, co narzędzia AI, takie jak ChatGPT.
Nvidia twierdzi, iż nowy model generowania ramek jest o 40 procent szybszy i zużywa o 30 procent mniej pamięci VRAM niż stary.
Oto slajd pokazujący, które funkcje są dostępne w poszczególnych seriach procesorów graficznych RTX:
DLSS 4 pojawia się ponad dwa lata później Nvidia wprowadziła DLSS 3 z funkcją Frame Generation, która zwiększa wydajność w różnych grach. Następnie w sierpniu 2023 r. Nvidia wprowadziła technologię DLSS 3.5 z techniką Ray Reconstruction opartą na sztucznej inteligencji, aby poprawić jakość śledzenia promieni i wprowadzić śledzenie ścieżki (pełne śledzenie promieni) w wybranych tytułach. W sierpniu ubiegłego roku Nvidia ujawniła ma teraz ponad 600 gier i aplikacji z obsługą RTX.
Nvidia twierdzi, iż w momencie premiery dostępnych będzie 75 gier i aplikacji obsługujących generację wielu klatek, z Alan Wake 2, Cyberpunk 2077, Indiana Jones i Wielki KrągI Banici z Gwiezdnych Wojen obsługując ją po premierze procesorów graficznych z serii RTX 50.