W weekend, znany z licznych wcześniejszych rozbiórek urządzeń Apple, serwis iFixit udostępnił film z demontażu iPhone’a 16 i iPhone’a 16 Plus oraz towarzyszący mu wpis na blogu. Co najciekawsze w tym materiale, film pokazuje nowy proces usuwania baterii dzięki impulsu elektrycznego na przykładzie standardowego iPhone’a 16.
Baterie iPhone’a 16 i iPhone’a 16 Plus mają innowacyjny rodzaj kleju, który można łatwo poluzować dzięki prądu elektrycznego o niskim napięciu, takiego jak bateria 9 V. Kroki obejmują przymocowanie zacisków krokodylkowych do baterii 9 V, podłączenie czerwonego/dodatniego zacisku do srebrnej zakładki na baterii iPhone’a i podłączenie czarnego/ujemnego zacisku do dolnej prawej śruby uziemiającej na dolnym module głośnika iPhone’a. Po maksymalnie 90 sekundach klej powinien się odkleić, a baterię można łatwo wyjąć z iPhone’a.
iFixit opisał ten nowy proces jako „rewolucyjny” i stwierdził, iż iPhone 16 jest „najbardziej naprawialnym jak dotąd iPhonem”:
Przyznajemy telefonowi godne pochwały 7 na 10 punktów za możliwość naprawy (tymczasowo, w oczekiwaniu na wydanie części przez Apple). (…) Apple poczynił pewne ważne kroki w celu poprawy możliwości naprawy sprzętu, a zniesienie ograniczeń dotyczących parowania części w przypadku części OEM jest ogromną korzyścią dla społeczności naprawczej.
Nowy proces zagościł na razie tylko w modelach iPhone 16 i iPhone 16 Plus. Baterie iPhone’a 16 Pro i Pro Max przez cały czas mają rozciągliwe, samoprzylepne paski.
Baterie iPhone 16, iPhone 16 Plus i iPhone 16 Pro Max przez cały czas ma czarną foliową obudowę, podczas gdy bateria iPhone’a 16 Pro przeszła na obudowę metalową, co zwiększa bezpieczeństwo napraw i prawdopodobnie przyczynia się do lepszego odprowadzania ciepła.