W świecie, w którym większy jest często uważany za lepszy, Canyon dokonał nieoczekiwanego ruchu i „zmniejszył” nowego Spectrala CF. Zmiana kinematyki i skrócenie skoku o 10 mm tworzy konfigurację 150 mm z przodu i 140 mm z tyłu, która ma podnieść możliwości na ścieżkach bez upośledzania uniwersalności.
Ta „w sam raz” konfiguracja ma sprawiać wrażenia, iż nigdy rower nie będzie pochłaniać zbyt dużo energii na podjazdach, ani nie będzie zbyt mała, by pewnie pokonywać zjazdy. Jak podaje sama firma, poprzednia geometria Spectral była niemal idealna, ale nowy Spectral CF „udoskonala ją jeszcze bardziej”, dzięki nieco bardziej stromej rurze podsiodłowej o kącie 76,5 stopnia, co zapewnia jeszcze lepszą równowagę na stromych podjazdach. Kąt główki ramy, wynoszący 64 stopnie pozostaje taki sam, podczas gdy niewielkie, ale zmiany w zasięgu (reach) i wysokości przodu (stack) pomagają wyrównać rozmiarówkę ram, ułatwiając znalezienie idealnego dopasowania. Zmniejszone długości rury podsiodłowej zapewniają elastyczność w doborze wielkości ramy, bez uszczerbku dla wkładania sztycy podsiodłowej lub prześwitu między siodełkiem, a oponą.
Użytkownicy przede wszystkim
Chętni mają teraz większy wybór dzięki opcjom 29 lub mullet, dostępnym we wszystkich modelach z nowej linii Spectral CF (z ciekawym wyjątkiem USA, gdzie Canyon będzie dostępny tylko w opcji 29!). Riderzy mogą również później zmienić konfigurację dzięki nowemu rozwiązaniu ze wstawką w widełkach tylnych. Wystarczy odwróć flipchip, aby zmienić długość tylnego trójkąta na 437 mm dla kół 29 lub 429 mm dla mullet, podczas gdy wysokość BB, kąt rury widelca i rury podsiodłowej pozostają niezmienne, zapewniając działanie obu konfiguracji na szlaku.
Rozszerzony zakres rozmiarów ram obejmuje wielkości od XS do XL, umożliwiając każdemu od 155 cm do 203 cm wzrostu dopasowanie się do nowego roweru (uwaga: XS jest kompatybilny tylko z kołami mullet. Canyon USA będzie oferował tylko rozmiary S-XL z opcjami 29). Dodatkowo, flipchip geometrii przeniesiony z poprzedniego roweru daje rowerzystom możliwość podniesienia wysokości BB o 8 mm i zmiany kątów o 0,5 stopnia, by uzyskać większy prześwitu pedałów i zwrotniejsze prowadzenia przy małych prędkościach.
Dopracowane detale
Poprzedni Spectral CF był wielokrotnie nagradzanym rowerem, więc aby przenieść najnowszą wersję na wyższy poziom, Canyon udoskonalił go, ale nie zmienił podstaw.
Z tyłu roweru odchudzone widełki oznaczają większą przyczepność i opanowanie w trudnym terenie. Jednoczęściowy wahacz ma zapewniać solidne połączenie między oboma końcami nowej ramy i zmniejszać obciążenia boczne docierające do amortyzatora, pozwalając tylnemu zawieszeniu działać jak najlepiej.
Schowaj i nie zapomnij z domu
Zintegrowane z nową ramą CF są innowacyjne wewnętrzne i zewnętrzne rozwiązania do przechowywania. Pokrywa wewnętrznego schowka na rurze dolnej wykorzystuje sprytny, bezpieczny mechanizm dźwigni, który może obsługiwać choćby najzimniejsze i najbardziej zabłocone dłonie. Wewnątrz można schować niezbędne rzeczy na każdą jazdę, takie jak dętka, naboje CO2, łyżki i narzędzie wielofunkcyjne, jest tam choćby miejsce na lekką kurtkę przeciwdeszczową. Pod górną rurą znajdują się zewnętrzne uchwyty do przechowywania dodatkowych części zamiennych lub tych przyborów, które mają być łatwo dostępnę.
Uzupełniająca kontrola
Standardem we wszystkich nowych modelach Spectrala CF jest innowacyjny i rewolucyjny stabilizator skrętu Canyon Keep It Stable (K.I.S.). Z pomocą jego wynalazcy Jo Kliebera Canyon dostosował tę technologię do nowego Spectrala. K.I.S. aktywnie przywraca kierownicę do środka podczas jazdy, poprawiając sterowanie i kontrolę. Pomaga utrzymać linię w nierównym terenie, zachować kontrolę przy dużych prędkościach i wydajniej wspinać się. Wstępnie naprężone sprężyny tworzą siłę centrującą, która jest spójna i przewidywalna podczas każdej jazdy. Dzięki ulepszeniu procesów produkcyjnych Canyon K.I.S. jest standardem we wszystkich rowerach Spectral bez wzrostu ceny. Wszystkie rowery są również dostarczane z łatwą do zainstalowania płytką zaślepiającą, jeżeli rowerzyści wolą standardowe sterowanie.
Wykończenie
Drobne szczegóły robią różnicę podczas jazdy na rowerze górskim, a Spectral ma kilka dobrze przemyślanych elementów, które pasują do roweru. niedługo po premierze dostępny będzie wykonany na zamówienie bidon Fidlock o pojemności 850 ml, który pozwoli rowerzystom przewozić więcej wody podczas dłuższych jazd. Standardowy bidon 600 ml pasuje również do bocznego koszyka na bidon.
Zupełnie nowy wspornik kierownicy G5 sprawia, iż Spectral wygląda schludnie i dobrze się prowadzi, bez tradycyjnego podwójnego zacisku z tyłu wspornika. Częścią tej premiery będzie również innowacyjny uchwyt Minitool montowany na wsporniku kierownicy. Inżynierowie Canyona od kilku miesięcy testują ten projekt na własnych rowerach i udostępniają go również do wypróbowania, jeżeli lubisz drukować 3D. Plik do druku 3D będzie dostępny do pobrania tutaj.
Mówiąc o utrzymaniu czystości, nowy dwuczęściowy błotnik zmniejsza ilość brudu i zanieczyszczeń, które mogą dostać się do głównego sworznia zawieszenia. Dwuczęściowa, zachodząca na siebie konstrukcja obraca się wraz z ruchem zawieszenia, zapewniając stałe pokrycie, bez tarcia i hałasu. Canyon zapewnia, iż trwałe podwójnie uszczelnione łożyska, w pełni prowadzone wewnętrzne prowadzenie i innowacyjne wymienne wkłady gwintowane zmniejszają potrzebę konserwacji i ułatwiają pracę, gdy trzeba dokonać serwisu.
Spectralowa ekipa
Nowy Spectral CF jest dostępny w czterech wersjach. Wszystkie są wyposażone w zdalnie opuszczaną sztycę Canyon G5, kierownicę G5 AL dostosowaną do rozmiaru i nowy mostek G5 40 mm.
Spectral CF LTD: Najwyższej klasy Spectral z wymarzonym zestawem części FOX i SRAM. Widelec Fox 36 Factory i Fox Float X Factory dbają o oswajanie zjazdów i wsparcie na podjazdach. Napęd SRAM XX Eagle (z kasetą GX) i korby SRAM XX natychmiast reagują na ruchy pedałów, a hamulce SRAM Code RSC zapewniają pełną kontrolę. Całość dopełnia zestaw kół DT Swiss XMC1200. Dostępny w kolorze Anti-Matter, Spectral CF LTD kosztuje 6 999 euro i waży 14,56 kg w rozmiarze Medium (koła 29).
Spectral CF 9: Dla oczekujących najwyższej wydajności z konfiguracją RockShox i SRAM, CF 9 jest najlepszym wyborem. Widelec RockShox Lyrik Ultimate i amortyzator RockShox Super Deluxe Ultimate sprawiają, iż wszystko jest miękkie, a za zmianę przełożeń odpowiada napęd SRAM GX Eagle. Lekki zestaw kół DT Swiss XM1700 w połączeniu z SRAM Code RSC pozwala jeździć, kiedy chcą, i rzucać kotwice, kiedy tego potrzebują. Dostępny w kolorach Stealth lub No Neon, Spectral CF 9 kosztuje 4 999 euro i waży 14,94 kg w rozmiarze Medium (koła 29).
Spectral CF 8 CLLCTV: Spectral CF 8 CLLCTV jest w pełni wyposażony w widelec Fox 36 Performance Elite i amortyzator Fox DHX Performance. Hamulce i napęd Shimano Deore XT zapewniają możliwości na każdym szlaku. W sprzedaży w kolorze Stadtwald Sunset, Spectral CF 8 kosztuje 3 999 euro i waży 15,84 kg w rozmiarze Medium (koła 29).
Spectral CF 7: Wysokiej jakości karbonowy rower na szlaki, który nie opróżni portfela, Spectral CF 7 ma widelec Fox 36 Rhythm i tłumik Fox Float X Performance. Części Shimano SLX dbają o napęd i hamulce, zapewniając wysoką jakość za rozsądną cenę. Całość dopełnia zestaw kół DT Swiss M1900. Wykończony w kolorach Stealth lub Barely Olive, Spectral CF 7 kosztuje 3399 euro i waży 15,36 kg w rozmiarze Medium (koła 29 cali).
Więcej informacji na temat nowego Spectrala CF można znaleźć na stronie canyon.com.