16 września 2024 r. Autodesk wprowadzi na terenie Europy nowy ogólnoświatowy model transakcyjny, którego celem jest usprawnienie zakupów subskrypcji
W stosunku do obecnego modelu zmieni się ostatni etap zamawiania i płatności, który będzie realizowany bezpośrednio pomiędzy odbiorcą, a firmą Autodesk.
A co z VAR?
Jak możemy przeczytać na stronach firmy PROCAD, największego partnera Autodesk w Polsce, powyższa zmiana nie będzie miała wpływu na dotychczasowy model współpracy między klientem, a resellerem rozwiązań Autodesk. VAR przez cały czas będzie partnerem biznesowym i doradcą w zakresie wyboru odpowiednich produktów, wsparcia technicznego, wdrożeń, szkoleń i nie tylko. Jednocześnie dostęp do zarządzania posiadanym (subskrybowanym) oprogramowaniem powinien okazać się wygodniejszy.
Nowy model w praktyce
Proces ofertowania pozostanie bez zmian i obsługiwany będzie jak dotychczas, np. przez PROCAD. Ale od 16 września, po uzgodnieniu wszystkich szczegółów z VAR i otrzymaniu wycen z systemu Autodesk, klient zostanie poproszony o płatność przy użyciu jednej z kilku dostępnych metod (przelew, płatność kartą, PayPal), a wszystkie faktury i rachunki będą wystawiane przez Centrum Rozliczeniowe Autodesk w Irlandii.
Jak sugerują specjaliści PROCAD, aby dostosować się do nadchodzących zmian, należy dodać Autodesk jako kwalifikowanego dostawcę w swoich systemach zaopatrzenia. Linki do pobrania ziezbędnych dokumentów można znaleźć m.in. tutaj.
Co istotne te firmy, które nie posiadają europejskiego nr NIP, powinny złożyć stosowny wniosek w urzędzie skarbowym adekwatnym dla miejsca rejestracji podatnika VAT, otrzymać fakturę VAT (z możliwością odpisu). Proces ten może być czasochłonny, dlatego warto pomyśleć o tym już teraz.
(ms)
Źródło: PROCAD SA