Nowe rękawice VR Sharpa łączą elementy kontrolera z haptyką

1 dzień temu

Sharp pracuje nad rękawicami do wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają jednocześnie sterować grą i odczuwać jej elementy dzięki technologicznym wibracjom. Projekt oferuje nowe doświadczenie użytkownikom VR, łącząc funkcje klasycznego kontrolera i technologie dotykowe.

Sharp, japoński producent elektroniki, opracowuje prototyp rękawic do VR, które pozwalają użytkownikowi poczuć wirtualne obiekty dzięki wibracjom na opuszkach palców. Haptyczne elementy mają pozwalać na różnicowanie tekstur i odczuwanie wirtualnych powierzchni, co ma wzbogacić rozgrywkę i interakcje w świecie cyfrowym.

Każda rękawica działa również jako kontroler. Zintegrowano w niej elementy klasycznego gamepada, jak np. drążek pod kciuk, umożliwiający swobodne poruszanie się po wirtualnym świecie, a także kilka przycisków na każdą dłoń. Projekt nie oferuje jednak spustów i przycisków na ramionach, co odróżnia go od standardowych kontrolerów typu VR.

Prototyp jest na wczesnym etapie rowoju i nie wykrywa ruchu palców ani nie śledzi pozycji dłoni, co dla VR wydaje się być kluczowe. Producent rozważa jednak zastosowanie osobnych trackerów i kolejne ulepszenia konstrukcyjne. Cena wstępna to około 580 euro. Na stronie firmy udostępniono już możliwość wstępnej rejestracji na testy. Firma przewiduje dalszy rozwój projektu na podstawie opinii użytkowników.

Idź do oryginalnego materiału