Sharp pracuje nad rękawicami do wirtualnej rzeczywistości, które pozwalają jednocześnie sterować grą i odczuwać jej elementy dzięki technologicznym wibracjom. Projekt oferuje nowe doświadczenie użytkownikom VR, łącząc funkcje klasycznego kontrolera i technologie dotykowe.
Sharp, japoński producent elektroniki, opracowuje prototyp rękawic do VR, które pozwalają użytkownikowi poczuć wirtualne obiekty dzięki wibracjom na opuszkach palców. Haptyczne elementy mają pozwalać na różnicowanie tekstur i odczuwanie wirtualnych powierzchni, co ma wzbogacić rozgrywkę i interakcje w świecie cyfrowym.
Każda rękawica działa również jako kontroler. Zintegrowano w niej elementy klasycznego gamepada, jak np. drążek pod kciuk, umożliwiający swobodne poruszanie się po wirtualnym świecie, a także kilka przycisków na każdą dłoń. Projekt nie oferuje jednak spustów i przycisków na ramionach, co odróżnia go od standardowych kontrolerów typu VR.
Prototyp jest na wczesnym etapie rowoju i nie wykrywa ruchu palców ani nie śledzi pozycji dłoni, co dla VR wydaje się być kluczowe. Producent rozważa jednak zastosowanie osobnych trackerów i kolejne ulepszenia konstrukcyjne. Cena wstępna to około 580 euro. Na stronie firmy udostępniono już możliwość wstępnej rejestracji na testy. Firma przewiduje dalszy rozwój projektu na podstawie opinii użytkowników.