Nowa bateria, kompromis w zakresie sterowania kamerą, możliwość naprawy

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


iFixit iPhone’a 16 Pro Film przedstawiający rozbiórkę jest już dostępny (poniżej), a firma podkreśliła pewne różnice w porównaniu z zeszłorocznym modelem. Następuje to po wcześniejszym rozbiórce modele standardowe i Plus.

Na szczycie listy, dostępnej wyłącznie w iPhonie 16 Pro, znajduje się nowy typ baterii. Apple również musiało pójść na kompromis, aby zrobić miejsce na przycisk Camera Control…

Bateria o większej pojemności, w pełni obudowana

mówi iFixit iż chociaż w modelach iPhone 16 i Plus nie zmieniono rodzaju baterii, iPhone 16 Pro otrzyma w pełni obudowaną baterię.

To nie jest bateria, którą widzieliśmy w 16 lub 16 Plus. Bateria iPhone’a 16 Pro jest całkowicie zamknięta, podobnie jak baterie Apple Watch, które widzieliśmy, a w bateriach przez cały czas zastosowano klej rozciągliwy, który przykleja się do ramy.

Oczywistą zaletą baterii w metalowej obudowie jest to, iż można ją przypadkowo szturchnąć do woli i nie spowoduje to ryzyka pożaru.

Dzięki temu, zdaniem firmy, naprawy są łatwiejsze i bezpieczniejsze.

Jednak pomimo miejsca potrzebnego na metalową obudowę, pojemność baterii jest większa niż w zeszłym roku. Bateria iPhone’a 16 Pro o pojemności 13,94 Wh jest w rzeczywistości większa niż bateria 12,7 Wh w iPhonie 15 Pro. To zaskakujące, biorąc pod uwagę dodatkowy materiał otaczający baterię 16 Pro.

iFixit spekuluje, iż być może akumulatory w metalowej obudowie nie muszą zapewniać takiej samej ilości miejsca wokół nich ze względu na potencjalne puchnięcie.

Kompromis w zakresie sterowania kamerą: usunięto antenę

Ze wszystkich czterech modeli usunięto jedną z anten 5G mmWave, aby zrobić miejsce na przycisk sterowania kamerą. Firma twierdzi, iż nie powinno to stanowić problemu w przypadku modeli innych niż Pro z ich aluminiowym podwoziem, ale może stanowić wyzwanie dla gęstej tytanowej ramy stosowanej w modelach Pro i Pro Max.

Jednak Apple starało się to zrekompensować.

Rozwiązanie? Przesuń antenę w górę i bliżej zewnętrznej krawędzi, a konkretnie wydrążonej części w pobliżu górnej części telefonu, która wydaje się być specjalnie poszerzona w tym celu.

Odbiór 5G mmWave prawdopodobnie przez cały czas będzie słabszy, ale jak ironicznie zauważa iFixit, nie jest to wielka sprawa.

Przypuszczam, iż siła sygnału szerokopasmowego 5G przez cały czas będzie ucierpiała, co będzie niekorzystne dla 12 osób w USA, które regularnie korzystają z mmWave.

5G mmWave ma naprawdę krótki zasięg, co oznacza, iż ​​można go oferować tylko w obszarach o naprawdę dużym natężeniu ruchu, takich jak centra handlowe, i choćby wtedy wymaga działka stacji bazowych. Dowody są takie, iż przewoźnicy po prostu nie zdecydowali się na inwestycje w niezbędną infrastrukturę, więc zasięg 5G mmWave w większości nie wchodzi w grę.

Możliwość naprawy

Od zeszłego roku Apple poczynił duże postępy w ułatwianiu naprawy iPhone’ów. W szczególności nie trzeba już zdejmować ekranu, aby uzyskać dostęp do komponentów znajdujących się za nim.

Podobnie jak w przypadku zwykłego iPhone’a 16 i 16 Plus, Apple już od pierwszego dnia udostępnił instrukcje naprawy, co jest bardzo pożądanym rozwiązaniem, jeżeli chodzi o możliwość naprawy.

Mamy także konstrukcję z podwójnym wejściem, która pozwala na naprawę bez zdejmowania ekranu, oraz zaczepy do wyciągania baterii, które choć zawodne i nie tak proste jak nowy proces elektrochemiczny, ułatwiają wyjmowanie baterii.

Oprócz tych ładnych funkcji projektowych, mamy najnowszą aktualizację iOS 18, która umożliwia swobodną wymianę większości części wewnątrz iPhone’a na inne części OEM.

Chwila zeszłoroczny iPhone 15 Pro Max otrzymał ocenę możliwości naprawy na poziomie zaledwie 4/10, a iFixit ocenia możliwość naprawy zarówno iPhone’a 16 Pro, jak i Pro Max na 7/10.

Poniżej możecie zobaczyć pełny demontaż iPhone’a 16 Pro.

Obraz: iFixit

FTC: Korzystamy z automatycznych linków partnerskich generujących dochód. Więcej.



Source link

Idź do oryginalnego materiału