Netflix stworzył szczegółową replikę sklepu Apple Store dla filmu „iHostage”

applemusic.pl 2 dni temu

Netflix na potrzeby swojego najnowszego thrillera „iHostage” odtworzył od podstaw wygląd Apple Store. Film zainspirowany jest prawdziwymi wydarzeniami, które miał miejsce w salonie Apple przy Leidseplein w Amsterdamie w 2022 roku.

Ponieważ kręcenie filmu w prawdziwym sklepie Apple Store nie było możliwe, Netflix i zespół produkcyjny stojący za „iHostage” zrekonstruowali pełnowymiarową replikę lokalizacji w Amsterdamie. Rekonstrukcja została zaprojektowana tak, aby pasowała do układu i architektury oryginalnego sklepu Apple Store, wykorzystując zaawansowane techniki produkcji wirtualnej w celu odtworzenia otoczenia sklepu.

Aby zbudować replikę, zespół produkcyjny zbudował wnętrze na planie dźwiękowym, otoczonym ścianą LED o wysokiej rozdzielczości. Ten wyświetlacz pozwolił filmowcom na renderowanie fotorealistycznej wirtualnej wersji obszaru Leidseplein w czasie rzeczywistym, symulując oświetlenie zewnętrzne, odbicia i ruch widoczne przez dużą szklaną fasadę sklepu. Ta technika została spopularyzowana przez produkcje takie jak „The Mandalorian” Disneya, umożliwiając dynamiczny ruch kamery i zmiany oświetlenia bez konieczności filmowania w plenerze. Projekt sklepu Apple i branding zostały wiernie odtworzone na podstawie publicznie dostępnych odniesień, planów pięter i fotografii.

Do prawdziwego incydentu doszło 22 lutego 2022 roku, kiedy 27-letni uzbrojony mężczyzna wszedł do sklepu Apple Store w Amsterdamie i wziął klienta na zakładnika, twierdząc, iż ma przy sobie materiały wybuchowe. Sprawca zażądał 200 milionów euro w kryptowalucie i bezpiecznego wyjścia. Władze holenderskie odpowiedziały, odgradzając teren i wysyłając specjalne jednostki policji. Ponad 70 osób zostało ewakuowanych z budynku podczas pięciogodzinnego impasu, w tym klienci i pracownicy, którzy ukryli się w magazynach i innych pomieszczeniach.

Film „iHostage” jest już dostępny do obejrzenia na Netflixie.

Idź do oryginalnego materiału