Nasza Stokrotka doceniona w konkursie Mobile Trends Awards!

mobiletrends.pl 1 rok temu

Jedna z ogólnopolskich sieci sklepów spożywczych wygrała w konkursie Mobile Trends Awards. Stokrotka zdobyła statuetkę za aplikację Nasza Stokrotka. Potwierdziła w ten sposób swoje zaangażowanie w odpowiadanie na potrzeby klientów ze telefonami w dłoniach. Chcesz wiedzieć, jak wyglądały prace nad aplikacją? Zostań z nami!

Stokrotka to nowoczesna sieć handlowa z bogatymi tradycjami polskiego handlu detalicznego. Powstała w 1994 roku w Lublinie, dziś swoim zasięgiem obejmuje ponad 900 sklepów zlokalizowanych w całej Polsce. Stokrotka rozwija się bardzo dynamicznie, otwiera ponad 100 sklepów rocznie w formatach dopasowanych do każdego klienta: Stokrotka Supermarket, Market, Optima i Express. Sieć prowadzi także sklep internetowy i jest sprawdzonym partnerem w biznesie dla franczyzobiorców. Spółka posiada nowoczesne centra dystrybucji, własne zaplecze logistyczne i sieć magazynów regionalnych w całej Polsce. Stokrotka proponuje klientom szeroką ofertę asortymentową w atrakcyjnych cenach, w której szczególny nacisk położony jest na produkty świeże, produkty od lokalnych dostawców, a także produkty marki własnej.

W marcu 2023 roku, w Krakowie sieć została uhonorowana podczas Mobile Trends Awards. Firma organizująca galę, Escola S.A. doceniła jej aplikację mobilną, która wygrała kategorię “M-Commerce. Lojalność”. Stokrotka zdobyła także główną nagrodę kapituły konkursowej. W tym specjalnym zestawieniu, wyróżniającym najlepsze projekty spośród wszystkich nominowanych, zdobyła trzecie miejsce.

– Wyróżnienie Mobile Trends Awards pokazuje, iż stworzyliśmy rozwiązanie, które cieszy się uznaniem zarówno klientów, jak i ekspertów. Z możliwości aplikacji korzysta już ponad 1,5 mln użytkowników. Teraz Nasza Stokrotka otrzymała także dwie nagrody branżowe przyznawane za bardzo dobre posługiwanie się rozwiązaniami mobilnymi. Cieszymy się z tych cennych wyróżnień – powiedział nam Piotr Łukasiak, Dyrektor ds. Rozwoju Procesów Handlowych Stokrotki.

Jakie były cele aplikacji Nasza Stokrotka?

Aplikacja Nasza Stokrotka miała stanowić istotny kanał komunikacji z klientami, zapewniając nowoczesne i użytkowe rozwiązanie. Priorytetem dla firmy było stworzenie prostego w obsłudze, ale funkcjonalnego narzędzia, które przyniesie liczne korzyści. Celem było przekonanie klientów, by jeszcze częściej i chętniej wybierali Stokrotkę na miejsce codziennych zakupów.

Czym dla użytkowników jest Nasza Stokrotka?

Aplikacja jest to miejsce, w którym klienci otrzymują wszystkie istotne informacje dotyczące zakupów w Stokrotce. Ponadto oferuje ona dedykowane oferty, umożliwiające klientom oszczędzanie, co przyczynia się do zwiększenia lojalności.

– Chcieliśmy stworzyć rozwiązanie oparte na programie lojalnościowym, który daje konkretne korzyści. Relacje z klientami są dla nas bardzo ważne. Aplikacja stanowi istotny element ich budowania i nowy kanał komunikacji. Dlatego szczególne znaczenie ma dla nas fakt, iż użytkownicy bardzo wysoko oceniają rozwiązanie Stokrotki. Zarówno dostępne z aplikacją oferty, jak i jej funkcjonalność – wskazuje Piotr Łukasiak.

W Naszej Stokrotce znajdują się również dodatkowe funkcje ułatwiające planowanie zakupów. Po jej zainstalowaniu użytkownik zyskuje wygodny dostęp do cyfrowych gazetek, umożliwiających przeglądanie ofert w formie online. Dodatkowo aplikacja pozwala na tworzenie list zakupowych i dodawanie do nich produktów bezpośrednio z gazetek. Ponadto w ramach akcji naklejkowych użytkownicy mogą wygodnie zbierać znaczki w aplikacji. Nasza Stokrotka dostarcza także informacji o historii zakupów i działalności konkretnej placówki.

Promocja aplikacji jest wyzwaniem!

– Jednym z głównych celów projektu było przekonanie klientów do aktywnego uczestnictwa w programie. W celu sprostania temu wyzwaniu, oprócz wykorzystania tradycyjnych form promocji, takich jak media, kampanie online czy reklamy zewnętrzne, postanowiliśmy zaangażować ambasadorów projektu. Stokrotka zaprosiła swoich pracowników do procesu tworzenia Naszej Stokrotki. Dzięki temu, mając pełną wiedzę o funkcjonalnościach i korzyściach oferowanych przez rozwiązanie, sprzedawcy świetnie rekomendują Naszą Stokrotkę klientom – mówi Piotr Łukasiak.

Nasza Stokrotka odniosła sukces!

Stokrotka, tworząc aplikację, postawiła sobie cele w zakresie: liczby użytkowników, ocen wprowadzonego rozwiązania oraz liczby osób korzystających z aplikacji podczas zakupów. Nasza Stokrotka udostępniona została w marcu 2022 roku. Dziś liczba jej użytkowników wynosi ponad 1,5 miliona. Od samego początku rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem klientów i otrzymuje ich wysokie oceny. W kwietniu tego roku na podstawie opinii użytkowników Nasza Stokrotka ponownie została najlepiej ocenianą aplikacją wśród ogólnopolskich sieci spożywczych. Wynik uzyskany został na podstawie ocen aplikacji lojalnościowych uśredniony dla Google Play i App Store w kwietniu 2023 r.

Za co klienci kochają Naszą Stokrotkę?

Nasza Stokrotka zapewnia szeroki zakres możliwości oszczędzania podczas zakupów. Dostępne są w niej cotygodniowe promocje na wybrane produkty oraz jednorazowe kupony. Ponadto użytkownicy aplikacji mogą skorzystać z atrakcyjnego programu lojalnościowego, w którym zbierają Płatki za zakupy w Stokrotce. Zebrane Płatki można następnie wymienić na produkty w wyjątkowo niskich cenach, choćby za 1 grosz. Klienci Stokrotki doceniają dostępne w aplikacji oferty, jej funkcjonalność oraz szybki i prosty proces rejestracji w programie lojalnościowym.

Jak powstała Nasza Stokrotka?

Ważnymi etapami w procesie tworzenia rozwiązania były opracowanie koncepcji programu, wybór odpowiednich partnerów, opracowanie ostatecznego projektu rozwiązania, prace deweloperskie, przeprowadzenie testów oraz publikacja aplikacji. Nasza Stokrotka została przygotowana przy użyciu technologii Flutter. Jednym z partnerów Stokrotki była Grupa Appchance.

Dlaczego Stokrotka zgłosiła się do Mobile Trends Awards?

Aplikacja Nasza Stokrotka jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników. Firmie zależało na poznaniu opinii ekspertów z branży mobilnej na temat stworzonego rozwiązania.

Co więcej, sieć mówi, iż wygrana stanowi korzyść marketingową.

– Komunikaty o uzyskanej nagrodzie kierujemy do szerokiego grona odbiorców, promując nasze rozwiązanie – dodaje Piotr Łukasiak.

Idź do oryginalnego materiału