O napędzie ESSA rozpisywałem się już wcześniej, przejeździłem na takim z pół roku i swoje wrażenia i zastosowanie także opisałem.

Napęd jest prosty i nieskomplikowany system 1 x 8 oprócz typowego mtb świetnie nadaje się także do miejskich jazd.
Mamy tu do wyboru 2 rodzaje korb z blatami 40t albo 32t, tak samo mamy 2 rodzaje kaset 11-40 i 11-45.
Przerzutka tył jeden typ, ale łańcuch sugerowany przez Shimano HG 40 ja proponuje jednak HG 71 jako sporo mocniejszy w użytkowaniu.
Jedyny dylemat to jak dużą tarcze zastosować z jak dużą kasetą.
Dla ludzi aktywnych z mocnymi nogami sugeruje na miasto blat 40 i kasete 11-40 to zupełnie wytarczające do jazd miejskich i pozamiejskich, czy to mtb czy trekingi, czy choćby gravel/przełajówka, sam mam taki w przełajówce i działa świetnie.
można ewentualnie dać kasetę 11-45 jak ktoś ma trudniejsze podjazdy ale chce mieć także ten blat 40.
Dla jazd bardziej mtb w lekkim terenie spokojnie blat 32 i kaseta 11-40 na cięższe podjazdy kaseta 11-45.
Napęd z blatem 32 i kaseta 11-40 także doskonale sprawdzi się w mieście dla osób nie jeżdżących szybko, mających słabsze nogi, starszych itp
Te różnorodne kombinacje napędów sam sprawdziłem w swoich rowerach i to działa, a co dobre jest w tym systemie iż nie ma przedniej przerzutki i błoto, śnieg czy sól z drogi nie degraduje jej w trakcie użytkowania.
To krótki opis na wstępie.
A dzisiaj zaczniemy montować następny system ESSA w następnym rowerze.
Najpierw kompletujemy części do montażu.









To cały zestaw do montażu i konwersji napędu włącznie z pancerzem i końcówkami.
Takie zestawy mogę kompletować dla klientów choćby wysyłkowo.
W skład wchodzi :
- mechanizm korbowy 32 lub 40 t
- łańcuch HG 71
- spinka do łańcucha
- przerzutka tył
- kaseta 11-40 lub 11-45
- pancerz przerzutki
- pakiet - wkład suportu
- manetka 8 biegowa dedykowana do systemu
Jak widać dużo nie ma, wystarczy tylko prawidłowo zamontować i ustawić długość łańcucha i to działa.
A teraz montaż .... czekam na rower klienta i działamy ....
Spike😎
Sklep i serwis rowerowy